Skocz do zawartości

Demontaż GAZ/LPG instalacji.


Pastuszek

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

To moja opcja niewiele jest droższa

Troszkę droższa bo ja biorę 99 jak przy OBT a 162 to zadałem pytanie czy tylko

 

3 godziny temu, yogi1984 napisał:

Zasadne by było?

Takie popołudniowe rozważania i wybadanie rynku czy oby dobrze opłatę pobieram:)a czy 99 zł ewentualnie 162 to mi wisi bo i tak szef pobiera całość:???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yogi1984 napisał:

A jak finansowo do tego podchodzisz,samo 99 czy 162zl?. Bo ja przyznam że robię tak samo i troszkę z tym mam problem. Zasadne by było 162 ale czy oby na pewno?

Ja biorę tylko 99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

A tak z innej beczki ale dalej w temacie. Jak podchodzicie do demontażu instalacji gazowej. Tzn musi być zdemontowana kompletna instalacja czy wystarczy tylko butla? Pytam bo mam klienta na pierwsze badanie z CNG. Zostały zdemontowane tylko butle bo niby reszty się nie da. Fakt instalacja fabryczna wszystko popakowane w fabryczne wiązki. Ale zostały np. Przewody wtryskiwacze itp. I nie wiem jak to ugryźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie problem w tym że klient się upiera że więcej się nie da. Listwa z wtryskami została do będą dziury w kolektorze, przewody gazowe zostały bo są stalowe i nie da się ich wypleść instalacja elektryczne no bo oryginalna itd itd.

Na moje to wystarczy wkręcić butle i można śmigać dalej, aha jeszcze coś tam pod maską został wykręcone ale też wtyczki i przewody są więc wystarczy tylko podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W LPG demontujesz butlę i śmigasz dalej bo i tak masz oryginalny zbiornik paliwa. Jak zdemontujesz CNG to już tak różowo nie ma - część aut ma takie fajniutkie małe zbiorniczki na benzynę. 

 

Edit: Zakładam, że coś musiało sterować tą instalacją więc może sterownik też da się po prostu odłączyć ? 

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2020 o 19:07, Dar-jusz napisał:

 Pytam bo mam klienta na pierwsze badanie z CNG. Zostały zdemontowane tylko butle bo niby reszty się nie da.

Jeśli pojazd był zasilany CNG i instalacja (co się da) została zdemontowana to:

1. Najczęściej montuje się nowy (standardowy) zbiornik paliwa bo przy CNG jest "symboliczny".

2. Konieczne ważenie z ustaleniem nowej masy własnej bo instalacja CNG była w nią wliczona.

3. Jeśli nie macie wagi na OSKP to opinia rzeczoznawcy.

4. Koniecznie badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne (bo zmieniają się zapisy w DR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2020 o 19:36, Dar-jusz napisał:

Listwa z wtryskami została do będą dziury w kolektorze,

"Nowy" kolektor załatwia temat.

 

W dniu 7.07.2020 o 19:36, Dar-jusz napisał:

przewody gazowe zostały bo są stalowe i nie da się ich wypleść

Da się, tylko trzeba temu poświęcić trochę czasu i pieniędzy.

 

W dniu 7.07.2020 o 19:36, Dar-jusz napisał:

instalacja elektryczne no bo oryginalna

Wiązka też wymienna, więc nie widzę problemu.

Widać, że ktoś chce niskim kosztem zrobić JP, albo ominąć kwestię dopuszczenia zbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, markes30 napisał:

Koniecznie badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne (bo zmieniają się zapisy w DR)

A jeśli masa własna się skompensuje z nowym zbiornikiem paliwa po zmianach (teoretycznie) - to też zmiany konstrukcyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dochodzimy do sedna problemu - demontaż instalacji gazowej to ZMIANY KONSTRUKCYJNE, tak?

PS Tak, macie rację - w następnym kroku zapytam o HAK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, blakop napisał:

następnym kroku zapytam o HAK

Bez wątpienia montaż haka to tez ZK, gdyż zmienia się masa własna pojazdu i jego długość, tylko jakimś dziwnym trafem literalne stosowanie przepisów w tym przypadku się jakoś nie przyjęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak za pół roku temat wypłynie przy okazji innego wątku, to się wszyscy za głowę będą łapać, że no jak? Zmiany konstrukcyjne? nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacji z WK stanęło na tym że mogę zrobić pre-rejestrację ale musi ona być poparta opinią rzeczoznawcy. Opinia ma zawierać informacje że pojazd w ogóle może być użytkowany bez CNG w sensie że producent dopuszcza taką możliwość, że instalacja został w komplecie zdemontowana no i oczywiście zmiana masy. ZK nie są wymagane ponieważ demontaż gazu jest z nich wyłączony.

Ot co... Klient po otrzymaniu takich informacji spojrzał wymownie obrócił się na pięcie i tyle go widzieli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co liczyłeś? Znam stację która robiła gościowi co roku OBT za 99zł na auto z LPG bo gość przed badaniem wyciągał butle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Rafi90 napisał:

Znam stację która robiła gościowi co roku OBT za 99zł na auto z LPG bo gość przed badaniem wyciągał butle.

I pewnie to nie była jedyna taka stacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dar-jusz napisał:

musi ona być poparta opinią rzeczoznawcy. Opinia ma zawierać informacje że pojazd w ogóle może być użytkowany bez CNG w sensie że producent dopuszcza taką możliwość, że instalacja został w komplecie zdemontowana no i oczywiście zmiana masy.

Ile taki rzeczoznawca odpala pracownikowi WK za napędzanie klientów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy się nie dowiemy...

Nawiasem, przepis mówi tylko o montażu instalacji gazowej, więc skąd ich interpretacja, że demontaż instalacji już nie łapie się na badanie po zmianach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, danielg539 napisał:

Bez wątpienia montaż haka to tez ZK, gdyż zmienia się masa własna pojazdu i jego długość, (...)

Czy zmienia się jego długość ? Tego nie byłbym taki pewny. Fizycznie tak jest ale z punktu widzenia przepisów już nie - w przypadku homologacji pojazdu hak nie wlicza się w długość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, michal_k napisał:

Ile taki rzeczoznawca odpala pracownikowi WK za napędzanie klientów?

To akurat trochę bzdura bo rzeczoznawców jest mnóstwo przynajmniej na naszym terenie, a nikt nikomu nie narzuca u kogo to ma być robione.

Mnie osobiście męczą tylko te ZK tzn czy powinny być czy nie w tym konkretnym przypadku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa zmienia się znacząco - butla CNG jest gdzieś tak 3 razy cięższa od takiej LPG przy zbliżonej pojemności + dochodzi masa zatankowanego gazu (zakładam, że liczymy dla 90% stanu maksymalnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienia się masa zmienia się ładowność i zmienia się rodzaj zasilania. Co do masy to ponoć około 200 kg w dół po demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Dar-jusz napisał:

Co do masy to ponoć około 200 kg w dół po demontażu.

Z mojego doświadczenia też wychodzi ok 200 kg mniej bo zbiorników CNG jest kilka (maksymalnie widziałem 6 w mercedesie VITO).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe asy w tym WK pracują. Nie dość że na łapówkach od rzeczoznawców jadą, to jeszcze zmiana masy to dla nich nie jest zmiana konstrukcyjna.

No ale jak się ma niekumatych diagnostów pod sobą to można wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.