Skocz do zawartości

Dowód zatrzymany fizycznie i elektronicznie a badanie okresowe


Qnick

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, michal_k napisał:

Jeśli pojazd został skierowany na DBT to podlega DBT.

Cytat

6. Po ustaniu przyczyny uzasadniającej zatrzymanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) i przekazaniu informacji o ustaniu tej przyczyny przez posiadacza zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) organowi, który zatrzymał dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe), lub organowi, który go wydał, organ ten przekazuje do centralnej ewidencji pojazdów informację o zwrocie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego).

Pomijając kwestie organu, który DR wydał, OKRD może odblokować go po otrzymaniu informacji o ustaniu przyczyny zatrzymania i zweryfikowaniu stanu faktycznego. Ułomność CEP-a ma znaczenie. Dla mnie, bo nie mogę wykonać prawidłowo BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. W przypadku pojazdu zarejestrowanego za granicą uczestniczącego w ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwrot zatrzymanego dokumentu następuje niezwłocznie po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie, z zastrzeżeniem art. 133.

 

Zacytowany przez Ciebie ust. 6 nie dotyczy pojazdu z zagranicy. Natomiast z mocy ustawy pojazd podlega DBT. Rozporządzenie wykonawcze jest aktem niższego rzędu, więc oczywistym jest wykonanie w trybie awaryjnym badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, michal_k napisał:

Zacytowany przez Ciebie ust. 6 nie dotyczy pojazdu z zagranicy.

Racja. Ale dalej nie widzę gdzie w PORD mowa o zwrocie DR na podstawie DBT. Jest tylko

 

17 godzin temu, michal_k napisał:

zwrot zatrzymanego dokumentu następuje niezwłocznie po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, aboz napisał:

Ale dalej nie widzę gdzie w PORD mowa o zwrocie DR na podstawie DBT.

 

To dla krajowych też nie widzisz. Nie ma tego nigdzie wprost. Jednak skoro z PORD wynika, że skierowany pojazd podlega DBT to musi zostać wykonane DBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michal_k napisał:

To dla krajowych też nie widzisz.

No nie, ale klient wnioskuje o to badanie, art. 81 takie przewiduje, więc mając odpowiednie dokumenty, takie robię. Z PORD wynika jedynie, że jest takie DBT. Nigdzie nie ma mowy o obowiązku jego wykonania, natomiast przepis mówi wprost o zwrocie DR  po ustaniu przyczyny zatrzymania. Czy to będzie DBT czy okazanie sprawnego pojazdu OKRD, to nie ma znaczenia.

 

9 minut temu, michal_k napisał:

Jednak skoro z PORD wynika, że skierowany pojazd podlega DBT to musi zostać wykonane DBT.

Wskażesz przepis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

Wskażesz przepis?

 

Skoro ustawa mówi, że pojazd podlega badaniu = badanie musi zostać wykonane (bez wskazania terminu). Moim zdaniem da się obronić w sądzie tezę, że w przypadku pojazdu skierowanego na DBT do zwrotu DBT wymaga się badania potwierdzającego, że ustała przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet jak wykona okresowe, które potwierdzi, że pojazd jest sprawny, to znaczy, że przyczyna ustała.

Inaczej można dojść do wniosku, że nawet prawidłowo wykonane badanie okresowe może dopuszczać pojazdy niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
W dniu 20.01.2020 o 14:21, sm napisał:

Czy coś się zmieniło jeśli chodzi o Wydanie Pokwitowania w zamian za zatrzymany elektronicznie DR przez Policję ?

Badanie techniczne ważne.
DR zatrzymany elektronicznie w zdarzeniu drogowym.
Właściciel twierdzi, że nie otrzymał Pokwitowania.

Skierowano go na badanie, ale jakie badanie mam wykonać skoro nie ma pokwitowania - usterki czy pokolizyjne ?

Nic się nie zmieniło pokwitowania przez OKRD są dalej wystawiane.Napewno bezpieczniej w takiej sytuacji wykonać BT pokolizyjne,masz tzw "dupochron"😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, AnnaB napisał:

(...) masz tzw "dupochron"

 

A co to, albo inaczej : gdzie to można kupić ? :smile:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, AnnaB napisał:

Napewno bezpieczniej w takiej sytuacji wykonać BT pokolizyjne,masz tzw "dupochron"😁

Brawo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Paprock napisał:

jakie badanie?

Rozumiem, że Kolega pyta retorycznie. :wink: Niemniej ja wykonałbym tzw. po kolizji/wypadku za 95 zł i ten dokument byłby dla mnie wystarczający pod warunkiem, że pojazd nie posiada urządzeń pod dozorowych. Argumentem za takim postępowaniem  jest nadrzędność ustawy nad rozporządzeniem. :wink:

Edytowane przez cezary
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6.2.3 Drzwi i zamki wszystkie usterki  3.3 lusterka też wszystkie usterki, to moim zdaniem kwalifikuje do badania po kolizyjnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, cezary napisał:

Argumentem za takim postępowaniem  jest nadrzędność ustawy nad rozporządzeniem. 

Bardzo słuszny argument. :piwo

Też w seaciku powypadkowe machnąłbym - no... tylko jakbym miał taką możliwość. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę tak: W cepiku zagrożenie bezpieczeństwa, na pokwitowaniu tylko "uszkodzony układ kierowniczy". Klient mówi że miał kolizję i samochód zjechał na lawecie, miał trącony lewy przód.

Na podstawie "zagrożenie bezpieczeństwa" i "uszkodzony układ kierowniczy" po kolizyjne za 95 czy usterka za 20?

Osobiście zrobiłem po kolizyjne za 95 choć trochę miałem wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby w powodzie zatrzymania dokumentu widniała " literka b " , to zapewne opierałbym się na powodzie skierowania, a tak.... to powód skierowania " uznaję " za mało istotny. :smile:

Dopiszę, że chodzi o pokwitowanie Kolegi @Paprock'a - czyli seacika - kierowanego przez panią Martę.

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale badanie wykonuje się na podstawie skierowania, a nie pokwitowania. Pokwitowanie dotyczy dokumentu, a skierowanie badania!

Skierowanie pojazdu na dodatkowe badanie techniczne pojazdu z powodu... No i tu wymieniono powód. Powód skierowania na badanie, a nie powód zatrzymania dokumentu!

Dokument zatrzymano z powodu kolizji, a pojazd skierowano na badanie z powodu dwóch uszkodzeń powstałych, zaiste, w tym zdarzeniu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, leski66 napisał:

 

A co to, albo inaczej : gdzie to można kupić ? :smile:

 

Skopiowane z forum z innych wątków 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AnnaB napisał:

Skopiowane z forum (...)

Czyli " plagiat " :evil:

:smile:

53 minuty temu, Paprock napisał:

Powód skierowania na badanie, a nie powód zatrzymania dokumentu!

No dobra. :smile:

A czy Kolega mógłby mi wyjaśnić taką kwestię tego konkretnego skierowania, a mianowicie :

- powód zatrzymania dokumentu

Art. 132.

1. Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

        a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone    zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
        b) zagraża porządkowi ruchu,
        c) narusza wymagania ochrony środowiska;

Z dalszej części dokumentu wynika, że kieruje na dodatkowe badanie techniczne i wymienia usterki, które wg mojej oceny nijak się mają do tego co " wytłuściłem " z ustawy.

Chodzi mi, że DR " poleciał wirtualnie " z konkretnego powodu :

- kolizja/wypadek gdzie mogły ucierpieć zasadnicze elementy konstrukcyjne pojazdu.

Nie rozumiem logiki postępowania, czy chronologii, w tym dokumencie, ponieważ jak " stwierdzone/przypuszczone " zostało - Art. 132 ust.1 pkt 1 lit. a, to po cóż wypisywać w skierowaniu na DBT takie " durnoctwa " ?. U mnie przy tej podstawie prawnej w skierowaniu piszą : ( J.W. )*

* jak wyżej

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokwitowanie samo w sobie jest skierowaniem. Tu policjant był bardzo skrupulatny i nie dość, że podał podstawę prawną ZE, to jeszcze wypełnił listę usterek (tylko nie z naszego rozporządzenia, a w sprawie kontroli ruchu drogowego). W starym wzorze pokwitowania, w dolnej części podawało się podstawę prawną DBT. Teraz nie trzeba.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aboz napisał:

Pokwitowanie samo w sobie jest skierowaniem.

No niestety nie. Część która mówi o tym że jest to skierowanie  czy też wniosek o skierowanie jest niewypełniona(brak skreślenia).

Z tak wypełnionym pokwitowaniem to ja nie wiem czy mam wykonać badanie czy odesłać do starostwa po skierowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Jest mała skucha w wypełnieniu tego kwitu, ale sednem problemu jest to, która część powinna interesować diagnostę. 

Jeżeli w wyniku kolizji ucierpiało lusterko, to po jaką chorobę robić całe powypadkowe?

A ustawa jako akt wyższej rangi zawiera ogóły a nie szczegóły. Od szczegółów są rozporządzenia. Skoro "nowy ład" zezwoli, ustawą zaiste, na budynki do siedemdziesięciu metrów, to nie na pałę, a w zgodzie z tym, co będzie zawarte w aktach rangi niższej.

Skłaniam się do podobnej tezy w przypadku dodatkowych badań aut wyposażonych w urządzenia poddozorowe. No po co mi protokoły i decyzje na badanie przysłowiowego 'haka'. Owszem, dokumenty takie powinny być wymagane, jeżeli istota badania chociażby o instalację się otarła. A tak... przerost formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Jak robicie badanie jeśli przyjeżdża na badanie okresowe samochód a w Cepiku świeci że dowód zabrany pół roku temu i opisana usterka - zbyt mały bieżnik. oczywiście teraz opony są ok. wystarczy samo OBD z odblokowaniem dowodu (bo jakby nie było opony sprawdzamy przy okresowym przecież) czy trzeba najpierw dodatkowe? tylko że oczywiście klient o niczym nie wie i pokwitowania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw odblokował dowód badaniem dodatkowym za opony, a dopiero potem wziął się za okresowe, czyli dwa osobne badania.

Nie chcę aby temat nowego rozporządzenia powrócił, ale bez pokwitowania/skierowania nie dotykam badania.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.