danielg539 Napisano 19 Maj 2020 Share Napisano 19 Maj 2020 Dokładnie takie: 2 godziny temu, Mecher napisał: Poz. 2141ROZPORZĄDZENIEMINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)z dnia 5 listopada 2019 r.w sprawie kontroli ruchu drogowego Rozporządzenie dobrze mi znane ale jakoś aż tak daleko nie zgłębiłem jego treści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Maj 2020 Share Napisano 19 Maj 2020 W sumie wiedziałem, że gdzieś było, ale przez pomroczność jasną, zapomniałem o "gotowcu" za ścianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Maj 2020 Share Napisano 19 Maj 2020 8 godzin temu, aboz napisał: Polskim dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest DR/PC i ich wzór jest dostępny na stronach KE. Tyle w temacie. I jeszcze jedno. Mimo, że zaświadczenie z BT jest certyfikatem, to formalnie nie jest dokumentem dopuszczającym do ruchu, ponieważ nie zmieniła się podstawa prawna z PORD. Stąd też brak tego dokumentu w oficjalnych wzorach przekazanych KE. Dopuszczającym tak, ale tu idzie o kontrolę ruchu drogowego gdzie są deko inne wytyczne. A już w przypadku aut spoza kategorii M1/N1, to na bank kontrolującemu jakikolwiek dostęp do zaświadczenia/certyfikatu należy zabezpieczyć. Może być przez okazania jak i w formie elektronicznej. Myślę, że niejeden posiadacz samochodu ze znaczkiem PL na zderzaku za brak zaświadczenia/certyfikatu za granicą w ojro popłynie. Nie raz, nie dwa było pokazane, że większość policjantów ma konwencję wiedeńską w głębokim poważaniu. Konwencja swoje, a praktyki regionalne swoje. Ot taki lajf we wspólnocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 14 godzin temu, Paprock napisał: Dopuszczającym tak, ale tu idzie o kontrolę ruchu drogowego gdzie są deko inne wytyczne. Jakie wytyczne? Zacytujesz? 14 godzin temu, Paprock napisał: Myślę, że niejeden posiadacz samochodu ze znaczkiem PL na zderzaku za brak zaświadczenia/certyfikatu za granicą w ojro popłynie. Na jakiej podstawie? Dyrektywa nie narzuca obowiązku posiadania certyfikatu w czasie poruszania się pojazdem po drogach. To są wewnętrzne regulacje danego kraju członkowskiego i powinny dotyczyć wyłącznie pojazdów tam zarejestrowanych. 15 godzin temu, Paprock napisał: Nie raz, nie dwa było pokazane, że większość policjantów ma konwencję wiedeńską w głębokim poważaniu. Konwencja swoje, a praktyki regionalne swoje. Tak, tak. Był hurr durr o kamizelki na Słowacji czy obowiązkowo demontowalny hak u Germanów. Ktoś jednak uświadomił służby, że tak nie może być i nastąpiła cisza. Do dnia jak pojawił się certyfikat. Minie odpowiedni czas, to i to się uspokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 (edytowane) 2 godziny temu, aboz napisał: Dyrektywa nie narzuca obowiązku posiadania certyfikatu w czasie poruszania się pojazdem po drogach. A jednak ktoś za to mandaty pisze..... https://inelo.pl/2019/01/15/wegry-potwierdzenie-badania-technicznego-wymagane-w-pojezdzie/ Edytowane 20 Maj 2020 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 Jakieś tam podstawy mają, ale Cytat 1. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do pojazdów użytkowych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h i należących do następujących kategorii zdefiniowanych w dyrektywie 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (2) i dyrektywie 2007/46/WE: a) pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategorie pojazdów M2i M3; b) pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów N2i N3; c) przyczepy zaprojektowane i skonstruowane do przewozu towarów lub osób, a także do celów zamieszkania przez osoby, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów O3i O4; d) ciągniki kołowe kategorii T5, użytkowane głównie na drogach publicznych do komercyjnego drogowego transportu towarów, o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h Na jej podstawie zresztą powstało "nasze" rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 Dzięki Yogi. Cytowanie zbędne w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.