Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Taka sytuacja: Przyjechał klient świeżo kupionym autem na badanie, akurat był kolega na zmianie. Po ściągnięciu danych z cepiku wyskoczyła informacja że pojazd został wyrejestrowany i wywieziony za granicę. Klient nie miał zagranicznego DR tylko nasz krajowy i nasze TR. Czy można było zrobić badanie w takiej sytuacji? Czy klient nie powinien mieć zagranicznego DR do badania? A może wpadł na pomysł żeby nie płacić OC bo pojazdu nie używał i wyrejestrował pojazd w WK zgłaszając sprzedaż z lewą umową, a teraz faktycznie auto sprzedał? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Przerabialiśmy już taki temat i jak dobrze pamiętam, to nic nie stoi na przeszkodzie aby takie badanie wykonać. Są dokumenty wymagane do identyfikacji, są dane, jest auto, są też daty zawarte na podstawie których warunki można sprawdzić. I prawdopodobnie wyszło zwykłe badanie okresowe, a nie 'porazpierwsze' jak dla zagranicznego samochodu. Trzeba poszukać na forum. Zdaje się, że nawet Twój ziomal z tego forum taki problem zapodał lub w nim się udzielał. No jest tego trochę. Pierwszy z brzegu: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13965-ponowna-rejestracja-pojazdu-już-kiedyś-zarejestrowanego/&do=findComment&comment=265234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Ok. Dzięki za info. Spróbuję odszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 1 godzinę temu, Demart napisał: Czy klient nie powinien mieć zagranicznego DR do badania? Jeśli nie został zarejestrowany za granicą to będzie miał normalne polskie nieunieważnione dokumenty i tablice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Czyli OBT będzie można wykonać w tej sytuacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2019 3 godziny temu, michal_k napisał: Jeśli nie został zarejestrowany za granicą to będzie miał normalne polskie nieunieważnione dokumenty i tablice. Czyli wychodzi na to że można tym sposobem wyrejestrować pojazd i nie płacić OC. Tylko ciekawe czy grozi coś takiemu delikwentowi za to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Ale dlaczego zakładasz, że to nieprawda i lipa? Może sprzedał obcokrajowcowi, a ten zamiast rejestrować za granicą - odsprzedał dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Tego nie wiem czy to prawda czy nie. Tylko tym sposobem można wyrejestrować pojazd i uniknąć płacenia OC jeżeli przy ponownej rejestracji nikt nie będzie wnikał czy tak faktycznie było. Poza tym podejrzewam że tak mogło być bo klient, który tym autem przyjechał twierdził że poprzedni właściciel tak zrobił żeby uniknąć płacenia jakiegoś podatku (tak powiedział mojemu zmiennikowi). Nie wiem o jaki podatek mogło by chodzić bo było to auto osobowe więc podejrzewam że mogło chodzić o OC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 17 minut temu, Demart napisał: uniknąć płacenia OC ale to powinno interesować UFG, ubezpieczyciela, nie nas diagnostów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2019 No tak. Ale pytanie brzmiało czy można zrobić w takim przypadku badanie? Kiedyś miałem auto i z cepiku wyskoczyło że pojazd wyrejestrowany i przekazany do stacji demontażu i w takim przypadku człowiek głupieje. Auto igła, a tu taki cyrk i pytanie czy faktycznie tak było i ktoś przeszczep zrobił na inne auto? Zadzwoniłem do WK i okazało się że wyrejestrowali nie ten pojazd. Dlatego wiedzy nigdy za dużo bo każdemu może się takie auto trafić i dobrze było by być pewnym czy można zrobić badanie czy lepiej unikać takich przypadków i nie pakować się w kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 ok. mam auto (inny pojazd), mam "papiery" do niego zgodne z przepisami, klient chce (prosi ) o badanie, wykonuję je i to jest zadanie dla diagnosty, wszystko inne, poboczne to już sprawa tak jak pisałem wyżej, a jeżeli 20 minut temu, Demart napisał: ktoś przeszczep zrobił na inne auto? to sprawa organów ścigania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2019 No nie do końca. Znam przypadek z sąsiedztwa gdzie diagnosta zrobił badanie gdzie był przeszczepiony VIN i przyjechało po niego CBŚ. Co prawda nic mu nie zrobili bo tylko przesłuchali, ale na całodzienną wycieczkę go zabrali nie mówiąc o co chodzi. Co się chłop strachu najadł to już jego. Nikt mu tego nie zabierze. Także ja wolę unikać takich wycieczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 28 minut temu, Demart napisał: Znam przypadek z sąsiedztwa gdzie diagnosta zrobił badanie gdzie był przeszczepiony VIN i przyjechało po niego CBŚ tak na to odpowiem, nie mam żadnej ale to żadnej pewności, że przez te 30 lat nie zrobiłem takiemu badania, "profesjonalnie" wykonana robota "przeszczepu" jest dla nas (przynajmniej dla mnie) nie do wychwycenia, dlatego też dzięki temu forum, nauczyłem się, żeby np. nie wpisywać czegoś takiego do zaświadczenia "nr VIN nie nosi znamion przerabiania lub poprawiania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Jeżeli numer jest wspawany z innego pojazdu wraz z kawałkiem blachy to diagnosta nie jest w stanie tego wykryć. Jeżeli numer jest przekuty (czyli znaki zostały poprzerabiane na inne) to jest szansa, że wprawnym okiem coś można dostrzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2019 Share Napisano 20 Wrzesień 2019 Dokładnie. Sam Wam jakiś czas temu opisywałem przypadek takiego przeszczepionego pojazdu. I nikt nigdy by tego nie odkrył gdyby nie to, że policja nakryła "twórców" w trakcie pracy. Pojazd ten - o czym jestem przekonany - obecnie na pewno jeździ jako taki przeszczep i na pewno na którejś SKP przeszedł i jeszcze wielokrotnie być może pozytywnie takie badanie przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Wrzesień 2019 Share Napisano 21 Wrzesień 2019 W BMW można kupić kopułę amortyzatora bez numeru, więc ja nie mam pytań. Nabicie numeru to dla "wprawionych" złodziei żaden problem. Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 21 Wrzesień 2019 Share Napisano 21 Wrzesień 2019 (edytowane) Godzinę temu, aboz napisał: W BMW można kupić kopułę amortyzatora bez numeru Z numer wybitym też sprzedają. Edytowane 21 Wrzesień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 21 Wrzesień 2019 Share Napisano 21 Wrzesień 2019 dokładnie to chciałem napisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.