Skocz do zawartości

uszkodzony samochód przez diagnoste


pawelzr160

Rekomendowane odpowiedzi

Będziesz uprzejmy opisać szerzej sytuację? W jaki sposób doszło do uszkodzenia? Pytanie czy diagnosta zgadza się z Twoim roszczeniem, bo jeśli nie to może się oprzeć o opinię rzeczoznawcy. Jeśli przedsiębiorca prowadzący SKP jest ubezpieczony może wykorzystać polisę do pokrycia kosztów.

 

Nie znam szczegółów, ale co jeśli napęd miał już dość przed wjazdem na SKP?

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnosta wjechał BMW na rolki , w celu sprawdzenia hamulcy i zawieszenia , wcisnął hamulec , usłyszałem uderzenie , przejechał dalej podniósł samochod na podnosniku . odrazu zobaczyłem kapiacy sie olej z osłony silnika , zapytałem co on to narobił , powiedział "sciagniemy osłone i zobaczymy " okazało sie , ze pęknął reduktor skrzyni biegów .... odrazu zadzwoniłem do swojego mechanika , który przez telefon stwierdził że uszkodzili mi napęd przez złe sprawdzenie samochodu bo takie napedy trzeba umiec sprawdzac, do 10 minut przyjechał na miejsce , zobaczył wyzadzoną szkode , poczym razem udalismy sie do własciciela stacji . własciciel upiera sie , ze maszyna sama wyczuwa takie napędy i ze z ich strony nie było zadnego błędu . Oczywiscie samochód tam został, ponieważ usterka uniemożliwiła powrót do domu . w drodze powrotnej udałem sie na inna stacje diagnostyczna i pan diagnosta stwierdził , ze ewidentnie to jest wina tamtego diagnosty , bo zeby srawdzic takie napedy to  trzeba to robic inaczej , opisał ze trzeba ustawic rolki tak zeby jedne z nich poruszały sie w przecienym kierunku , zeby nie uszkodzic napędu. 

przed wiazdem napedy działały doskonale , dokładnie tydzien wczesniej było robione badanie techniczne na innej stacji  i wyszło bardzo dobrze . Ale własnie w sobote postanowiłem raz jeszcze zobaczyc zawieszenie czy aby napewno jest dobre , bo chciałem zrobic zbieznosc przed zakupem nowych opon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne rolki automatycznie wyczuwają, inne trzeba ustawić.

To, ze na innej stacji ci  tak powiedział, to tylko dlatego, że i niego trzeba samemu ustawić rodzaj napędu. Ciekawe skąd ten na drugiej stacji wiedział jaki rodzaj mają na innej stacji. 

Ja np. nie mam pojęcia, jakie rodzaje rolek mają na innych stacjach. 

2 godziny temu, pawelzr160 napisał:

przed wiazdem napedy działały doskonale 

 

To akurat jest tylko twoje słowo.

2 godziny temu, pawelzr160 napisał:

 dokładnie tydzien wczesniej było robione badanie techniczne na innej stacji  i wyszło bardzo dobrze . Ale własnie w sobote postanowiłem raz jeszcze zobaczyc zawieszenie czy aby napewno jest dobre , bo chciałem zrobic zbieznosc przed zakupem nowych opon

 

Skoro tydzień wcześniej wyszło doskonale, to dlaczego  miała być zrobiona zbieżność i ponowne sprawdzenie zawieszenia ? 

I po co sprawdzenie siły hamowania do kontroli zawiechy, tym bardziej, że jak sam piszesz było bardzo dobrze ?

Więc jak czytam, to tydzień wcześniej wcale nie musiało być bardzo dobrze ... skoro zbieżność jest żle ustawiona to jak badanie wyszło bardzo dobrze ?

 

Przy takim tłumaczeniu tak jak właściciel SKP, też bym nie uznał twojej racji ...

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również takie rolki do sprawdzenia hamulców z napędem na cztery koła  /nowe/ - ale pisze w warunkach gwarancji, że można sprawdzać pojazdy z napędem na 4 koła

o ile producent pojazdu wyraża zgodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tydzien temu był robiony przglad przez wczesniejszego wlasciciela

 

chyba normalna rzecz, ze przed zakupem nowych opon za 3000 wypadało by sprawdzic geometrie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pawelzr160 napisał:

tydzien temu był robiony przglad

To już po tygodniu nie może Ci się zepsuć samochód? a po co robiłeś przegląd wcześniej i ponownie wróciłeś na SKP

Edytowane przez Wacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo proszę, zacznij pisać używając polskich znaków, to nie SMS, nie zapłacisz więcej, a będzie choć trochę bardziej zrozumiałe to co chcesz przekazać, poza tym nad składnią też by wypadało popracować, szanuj innych jak chcesz żeby i Ciebie szanowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawelzr160 napisał:

przez złe sprawdzenie samochodu bo takie napedy trzeba umiec sprawdzac

1. Skąd wiesz, że diagnosta żle wykonał badanie?

2. Diagnosta potrafi sprawdzać takie napędy. 

4 godziny temu, pawelzr160 napisał:

własciciel upiera sie , ze maszyna sama wyczuwa takie napędy i ze z ich strony nie było zadnego błędu .

To jest odpowiedź właściciela , czyli ma rolki 

 

Godzinę temu, Paprock napisał:

z opcją 4x4. ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pawelzr160 napisał:

z rozbitym ekranem

ok. nie znaczy, że akceptuję takie tłumaczenie, ale przeżyję to. :evil:

p.s. czyżby ekran tel. uległ uszkodzeniu podczas tego nieszczęsnego badania? :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wacek widzę, ze z mechaniką to Ty raczej nic wspólnego nie masz wiec możne się nie wypowiadaj ....

Wiesz wgl jak działa napęd xdrive?

 

popytaj może jak łatwo da się to na rolkach uszkodzić

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolka prawa a lewa powinny kręcić  się w przeciwnych kierunkach, co powoduje  obracanie się mechanizmu różnicowego a nie wału, cała filozofia sprawdzania takich napędów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive po włączeniu D bądź 1ki, w normalnych warunkach, zawsze rusza z 4rech kol. Jest to napęd stały. Elektronicznie włączany nie załączany/dołączany. Aby system mógł pracować kola tylnej osi muszą się kręcić. Wynika to z budowy reduktora. Jeśli auto wjedzie przednia osia na rolki a tyl pozostanie na twardym podlozu to auto albo wyjedzie z piskiem tylnej osi albo nie wyjedzie wcale ponieważ rozwali sie reduktor

poczytaj forum, popytaj diagnostów to się dowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawelzr160 napisał:

popytaj może jak łatwo da się to na rolkach uszkodzić

Rolki hamulcowe to nie wszystko, u mnie są przed rolkami jeszcze rolki wolnobieżne, zatem uszkodzenie obojętnie jakiego napędu w samochodzie spada do zera. 

Rolki wolnobieżne stanowią dodatkowe wyposażenie urządzenia do badania sił hamujących pojazdów każdego typu. Przeznaczone do badania pojazdów wieloosiowych bez międzymostowego mechanizmu różnicowego, umożliwiają również przeprowadzenie badania pojazdu z napędem 4×4 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pawelzr160 napisał:

rozwali sie reduktor

byłeś wcześniej na SKP i co nie rozwaliło sie tam ?  tylko nagle na innej SKP się zepsuło ? coś tu mi nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.