Skocz do zawartości

uszkodzony samochód przez diagnoste


pawelzr160

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, wojteczek napisał:

Rolki w wersji podstawowej są tańsze niż rozbudowane o możliwość sprawdzania 4x4, przy odbiorze TDT nie wnika. Nr seryjny się zgadza dokumentacja ok, więc odhaczmy i przechodzimy do następnego urządzenia.  Ot takie dziurawe przepisy i właśnie na ich mieli by nas karać.

 

TDT nie wymaga, bo do 4x4 mamy opóźnieniomierz!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Paprock napisał:

Jest jakiś diagnosta, który rozwalił napęd na rolkach?

Mój kolega z sąsiedniej stacji ukręcił tylną półoś w volvo XC90, bo jak to sam powiedział "coś się zepsuły te rolki" :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dominik_z napisał:

Mój kolega z sąsiedniej stacji ukręcił tylną półoś w volvo XC90

Jestem skłonny w to uwierzyć gdyż te półosie są tak cienkie że nawet przy większym błocie potrafi ją ukręcić. Generalnie w  Volvo i innych autach z podobnymi napędami wystarczy sprawdzić hamulce(jeśli ktoś nie ma opcji4x4 tak jak ja🙂) na wyłączonym silniku i gwarantuje że problemu nie będzie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno robiłem CR-Vke na Certusie w trybie 4x4, lewarek na N i nic nie mieliło, ani nie szarpało. Chyba, że ktoś wcześniej już uziemił ten napęd.

Parę dni temu robiłem Volvo XC60 na CARTEC'U w trybie 4x4 też nic niepokojącego się nie działo. Natomiast zastanawia mnie to, że wg instrukcji w trybie 4x4 rolki powinny kręcić się w przeciwne strony, a wygląda na to, że jedna rolka jest napędzana a druga obraca się swobodnie. Ma ktoś doświadczenie z liną tej firmy i mógłby podzielić się sowimi spostrzeżeniami w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie - to z wszystkimi napędami mniej zaawansowanymi jest kłopot szczególnie ze skrzynią manuał - Honda nie jest wyjątkiem - przodu nie sprawdzisz w trybie automat - trza kołeczka poklei i czekać na sumę   

8 minut temu, Czolgista napisał:

jedna rolka jest napędzana a druga obraca się swobodnie

To tak jak w Cartech - i nie trzeba dokupować modułu 4x4 za 5-koła😀

Alternatywą jest Heka - ale co do jej oceny układu hamulcowego to mam poważne wątpliwości 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Volvo działa Haldex, który wytwarza ciśnienie dopiero po uruchomieniu silnika więc tak jak pisze @yogi1984 można zrobić. Starsze CR-V w tylnym moście mają dwie pompy, które przy różnicy między przednią a tylną osią, sciskają sprzęgło przez różnicę ciśnień. W nowszych jest pompa elektryczna, w najnowszych zaś tylne koła napędza silnik elektryczny, ale nie miałem okazji jeszcze sprawdzić jak to działa w praktyce.  Serwis Hondy twierdzi że można to badać na rolkach bez problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Czolgista napisał:

CARTEC'U w trybie 4x4

To ze na pilocie jest taka opcja /też ją mam/- nie oznacza że masz moduł do 4x4 - w teorii obie rolki powinny wystartować jednocześnie w przeciwnych kierunkach  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się "męczę" bez 4x4 - ale cena modułu 1100 euro + montaż + kalibracja + dojazd - około 7 w plecy - a "na piechotę" 2 minuty dłużej. Dla tego lubię moją Suzię Grand Vitarę - ma Torsena i po kłopocie

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kwitów z ITSu wynika, że linia ma moduł 4x4, przy najbliższej okazji zobaczę jak włączają się rolki w tym trybie.

Update:

Sprawdzone, rzeczywiście rolki krechą się w przeciwne strony, także na luzie można badać 4x4 :)

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rolki fudima z funkcją 4x4 

 Startuje najpierw lewa rolka i jak nie ma dużych oporów toczenia,to po sekundzie startuje druga. Jak opory są za duże ( nie wiem dokładnie jak to jest ustawione ) to urządzenie wyłącza się i przechodzi w tryb 4x4 , każde koło sprawdza oddzielnie , a rolka na której jest koło nie sprawdzane kręci się w drugą stronę

 

Odnośnie bmw xdrive ,to przy sprawdzaniu tylnej osi , komputer wyrzuca błąd abs-u i trakcji. Wystarczy dokończyć badanie i sprawdzić pojedynczo ( tak jak mówią przepisy 🙂 ) " ręczny" i kontrolki gasną. Nie trzeba się tłumaczyć klientowi że coś się popsuło i zaraz zgaśnie 🙂

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW wywala błędy i wyłącza przednią oś. VAGiny i Mercedesy przechodzą w tryb pomiaru hamulca postojowego. I najlepiej pomiary robić w trybie wolnych obrotów. Wtedy zanim się coś urwie można zareagować.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

 pomiary robić w trybie wolnych obrotów.


 

Przy 4x4 zawsze robie w trybie L, bo na H bardzo szybko można się znaleźć w kanale :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie jakieś herezje :!:

Jaką moc generują silniki rolek :?:  a ile ma silnik pojazdu :?:

 

Jak można "ukręcić"  półoś od pojazdu np. 100 kW działając siłą 2x3,5 kW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jak można "ukręcić"  półoś od pojazdu np. 100 kW działając siłą 2x3,5 kW .
Można. Różnicówkę centralną i skrzynię rozdzielczą też można.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Jacdiag napisał:

Jak można "ukręcić"  półoś od pojazdu np. 100 kW działając siłą 2x3,5 kW

Catrec - 2x11kW - przełożenia nigdy nie sprawdzałem ale około 1/5 - wiec siła działająca na układ napędowy jest dość potężna - a jeszcze warto wspomnieć o momencie siły - im większe koło tym większy moment siły. Jak na razie żadnego 4x4 nie uszkodziłem gdyż działa układ przeciążeniowy w rolkach - ale szarpakiem już paru rozerwałem 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2020 o 09:14, yogi1984 napisał:

na wyłączonym silniku

Ford Kuga również. Po przeczytaniu tego wpisu, dzisiaj akurat miałem Kugę i z ciekawości sprawdziłem. Na odpalonym silniku przy badaniu przedniej osi, koła tylnej również ruszyły. Po wyłączeniu silnika problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacdiag napisał:

Jak można "ukręcić"  półoś od pojazdu np. 100 kW działając siłą 2x3,5 kW

Duże linie mają silniki 2x11 lub 2x15 kW. Problem nie leży w mocy a w momencie obrotowym i w przyczepności koła do rolek. Zakładając, że przyczepność kół na rolkach jest porównywalna z przyczepnością kół do asfaltu to układ napędowy pojazdu, który zapiszczy kołami na asfalcie przenosi takie obciążenia jak podczas zablokowania koła na rolkach więc uszkodzenie sprawnego napędu na rolkach jest bardzo mało prawdopodobne.

1 godzinę temu, IVVO napisał:

przełożenia nigdy nie sprawdzałem ale około 1/5

Dołóż do tego przełożenie przekładni planetarnej ~10. Silniki elektryczne w większości pracują z prędkością obrotowa około 1400 u/min a rolki obracają się coś około 60 u/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.