Skocz do zawartości

Ciągnik samochodowy kategorii N3 z naczepą O4 ADR


Aneta170217

Rekomendowane odpowiedzi

No pewnie, że może. Wyraźnym przykładem powinien być MEMU.

Mi idzie o to, że przydział odpowiedniego typu ma wynikać z badania po całości zrobionego, a nie na zasadzie: panie diagnosta daj pan spokój, bo ja ino ropę będę woził. Według mnie nie można wykreślać z powodu klienckiego kaprysu możliwości transportowych danego samochodu. Za dużo w tym wszystkim klienckich wymuszeń, sugestii, podpowiedzi. Nie tylko w tym temacie, ale ogólnie. Jest badanie zdefiniowane w ustawie, w rozporządzeniu rozłożony jego sposób oraz zakres i nigdzie ani pół słowa o roli klienta w tej sprawie. Sio do poczekalni i po temacie.

A literatura forum dowodzi, że diagnosta to ten ostatni w łańcuchu pokarmowym. Tu go klient szkoli co ma wykonać, co ma zrobić, tam szofer naciska na pozytywa, a panienka z okienka audytuje zaświadczenia, bo jeden z drugim nie wie co wpisać... Sprawa co najmniej dziwna. :?

 

Za wiele tych adeerów nie przeszło przez moje ręce. Większość stanowiły ciągniki. A ciągnik jak to ciągnik jest w miarę uniwersalnym rozwiązaniem i oprócz MEMU, to wszystkie warunki spełnia. Mowa o tych, które ja przeleciałem.

Wiadomo, że EX/II nie spełnia warunków dla EX/III i na odwrót. Samodzielnym typem może być AT bo nie spełnia tego co FL. Ale już FL spełnia swoje warunki jak i warunki dla AT, także w zaświadczeniu dla FL zostawiłbym nie skreślone również AT. Tak to widzę. Ja, diagnosta tak to widzę. Nie petent, nie kierowca, nie klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Paprock napisał:

Ale już FL spełnia swoje warunki jak i warunki dla AT, także w zaświadczeniu dla FL zostawiłbym nie skreślone również AT. Tak to widzę

Nom też tak to widziałem i uważałem za logiczne aż musiałem zaświadczenie poprawić bo d....l z TDT-u odrzucił...a za miesiąc z kolejnego oddziału na poprawkę wysłali z tego samego powodu.Od tego momentu przestałem się z koniem kopać i skreślam te co poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Paprock napisał:

No pewnie, że może

A nie mówiłem ?

 

4 minuty temu, yogi1984 napisał:

TDT-u odrzucił

Generalnie dla FL zostawiałem tylko FL i nigdy żadne zaświadczenie nie wróciło. 

45 minut temu, Paprock napisał:

Wiadomo, że EX/II nie spełnia warunków dla EX/III i na odwrót

Co nie spełnia... Ostatnio osobiście trzymałem oświadczenie producenta dla skrzyni z plandeką o spełnieniu wymagań EX/II i EX/III. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

aby wojskowa nie była?

Nie ma znaczenia w przypadku pojazdów zarejestrowanych w zasadzie od 2013 r. nawet w tej instytucji pojazdy muszą spełniać wszystkie wymagania ADR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest moim zdaniem prosta - podzielam tu całkowicie zdanie Paprocka - klient powinien powiedzieć tylko tyle, że przyjechał na badanie, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 9. Nic więcej. Resztę wykonuje diagnosta, który sprawdza wszystkie warunki, a następnie odpowiednie wykreśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.