JacquesP Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Witam szanowne grono. Mam trudność w ustaleniu dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w ciągniku rolniczym Ursus C330 z roku 1986. Dane, które udało się ustalić to F.1=2128kg, O.1=550kg, O.2=1500kg, G=1591kg, P.1=1960cm3, P.2=22,4kW, rok produkcji z Tabliczki Znamionowej: 1986. Jaka powinna być prawidłowa wartość parametru F.3 w tym pojeździe? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Możesz mieć troszkę problem z F3,nawet producent go miał i nie ustalił. A w O1 to 5500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Tu trochę o tym sprzęcie jest : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/4976-dmc-przyczey-z-hamulcem-i-bez-ciągnika-rolniczego/ Co do parametr F3 to w tamtych czasach raczej nie było. ( i na " siłę " nie trza go ustalać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigBoy Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 (edytowane) Marka : URSUS Model : C 330 Pojemność silnika [ccm] : 1960 Masa własna [kG] : 1675 Max masa całkowita - konstrukcyjna [kG] : 2240 Dop. masa całkowita - administracyjna [kG] : 2240 Liczba miejsc : 1 Dop. masa całk. przyczepy bez hamulca [kG] :1500 Dop. masa całk. przyczepy z hamulcem [kG] : 5500 Maksymalna moc silnika [kW] : 22 - przy obr/min : 2200 Max. nacisk osi - konstrukcyjny [kN] : 25,00 Edytowane 11 Październik 2019 przez BigBoy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiasztj Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacquesP Napisano 11 Październik 2019 Autor Share Napisano 11 Październik 2019 Dzięki serdeczne. Będę musiał wytłumaczyć sympatycznej pani z WK, żeby pominąć ten parametr w DR - bo jest nieosiągalny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Powoli! Jak to nieosiągalny? Jak to traktor bez przyczepy? Nie wyobrażam sobie. Zawsze właściciel rzeczoznawcę zawinszować sobie może. A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 (edytowane) Kwestia przy jakim badaniu techniczny ma występować ta usterka ? Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ? Edytowane 11 Październik 2019 przez smaug Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 (edytowane) 39 minut temu, Paprock napisał: . A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka? Dotyczy pojazdów , o których mowa w art. 81 ust. 3 ustawy. Edytowane 11 Październik 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 No i co dalej? Nie za bardzo rozumiem sens. Skąd taka teoria? Jasno stoi, że w przypadku trudności z danymi technicznymi pojazdów sprowadzonych, a przedstawionych do badania wynikającego z artykułu 81 ustęp 3 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym można posiłkować się opinią rzeczoznawcy. No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 (edytowane) 3 godziny temu, JacquesP napisał: Ursus C330 z roku 1986. No, że tak powiem , egzotyczna marka. 35 minut temu, smaug napisał: Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ? Spytam , jakąś teorie dorabiasz? Edytowane 11 Październik 2019 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 22 minuty temu, Paprock napisał: . No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa? A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Ale skąd ten bidny rzeczoznawca może ustalic F3? jak nawet producent się poddał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 5 minut temu, wadi napisał: A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335. Chyba się nie rozumiemy. Nie szkodzi. Pewnie się dogadamy. Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego, o którym mowa w piątym załączniku.Napisałem też, że można poprosić o opinię. Odpowiedziałeś, że dotyczy badań 'porazpierwszych'. Dopytuję, co rodzaj badania ma do tej usterki? 2 minuty temu, yogi1984 napisał: Ale skąd ten bidny rzeczoznawca może ustalic F3? jak nawet producent się poddał To się nazywa przekroczenie uprawnień, albo wtargnięcie w cudzy zakres kompetencji. Istnieją takie sztuczki magiczne jak hokus-pokus, czary-mary, abra-kadabra... Niech spod ziemi wytarga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 2 minuty temu, Paprock napisał: Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego Teoretycznie należy się wynik negatywny ale tyczy się tylko parametrów, które dotyczą danego pojazdu. Oczywistym jest, że mocy i pojemności silnika nie ustalasz w przyczepie i tak samo oczywiste jest, że nie ustalisz parametru, którego producent pojazdu nie określił. W przypadku C330 to nawet nie została określona masa przyczepy bez hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Ale taką wiedzę też należałoby czymś konkretnym podeprzeć i jeżeli ciągnik nie może ciągnąć przyczep, no to nie może. Słuszna uwaga do zaświadczenia i tematu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Jeśli masa przyczepy jest podana to można uzupełnić pola O1 i O2 a F3 zostawić puste. U nas np nikt nie wymaga F3 w ciągnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 I czego jeszcze nie wymagają? Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'? I co to za moda, że ktoś żąda, nie żąda, wymaga, nie wymaga. Jest zakres, jest sposób, są obowiązki, czy samowolka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Dobrze wiemy że samowolka, że prawo miejscowe, okręgowe, zwyczaje miejscowe lub inne tego typu podobne. Nikt u nas nigdy nie poszedł do sądu za to że w C 330 albo C 360 nie ustalił F3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Godzinę temu, Paprock napisał: I czego jeszcze nie wymagają? Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'? Jest to tym poparte, że tych parametrów nie było w katalogu ITS-u, który był katalogiem źródłowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 (edytowane) Swoją drogą ciekawi mnie czy jest tu osoba co ustaliła F3 dla Ursusa c-330,c-360,c-385,wladimirca T-25 itp. A jak ustaliła to skąd wyczarowała te dane. Nie dajmy się zwariować i szukać czegoś czego zwyczajnie nie ma i robić problem na siłę.Jest piątek piwka lepiej się napić Edytowane 11 Październik 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiasztj Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Nawet w homologacji pojazdów w bazie danych znajdującej się na serwerze COI CEPiK niema parametru F3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 Tu może być częściowe rozwiązanie problemu. Producent w przypadku kat T nie musi umieszczać F3 na tabliczce. ZAŁĄCZNIK Nr 4 WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 No dobrze. Piwo piwem. Częściowe rozwiązanie częściowym rozwiązaniem. Pytam serio i pytam na poważnie. Nie interesuje mnie, czego pani z wydziału komunikacji żąda, wymaga, chce. A zdaje się, że komuś się czknęło brakiem tego parametru tak w dowodzie jak i na tabliczce znamionowej: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14638-co-wy-na-to-panowie-actros-bez-f3/&do=findComment&comment=275699 Nie mam powodu też wnikać, kto, co, ciąga, ładuje, zapina. Interesuje mnie legal na badaniu technicznym. W przypadku wiadomych maluśkich samochodzików bez [F.3] na tabliczce, czy tam innym oznaczeniom sugerującym brak szans na przyczepę, można wklepać adnotację o treści, że pojazd konstrukcyjnie jest nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy i sprawa robi się jasna. No, ale co w przypadku tego traktora? Co w przypadku ciągnika sprowadzonego i do 'porazpierwszego' podstawionego? Prosiłbym o legal, a nie wydumki. Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem. I sprawa najważniejsza. Rejestracja bez roku produkcji odbija się od okienka, a tu proszę, brak ważnych parametrów technicznych i nikt w nic nie wnika. Musi jakaś przedwyborcza cisza. Ble... Ble... Ble... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Październik 2019 Share Napisano 11 Październik 2019 23 minuty temu, Paprock napisał: Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem. A jak działasz z motocyklami toć przyczepę ciągnąć mogą. Co wypisujesz w pole O1,O2,F3?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.