Skocz do zawartości

Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 1018 r., poz. 1990 z późn. zm.) v. 09.10.2019 r.


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona Prawa o ruchu drogowym ze stanem prawnym na dzień 07.11.2019r.

(Dz. U. z 2018r., poz. 1990 z późn. zm.)

 

===================================================

NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 09.10.2019r.

===================================================

Od ostatniej wersji kwietniowej było 9 zmian. Proszę o zapoznanie się. Proszę zwrócić uwagę, że od dnia 7 11.2019

Istotne zmiany w przepisy dotyczące wykonywania badań technicznych:

 

 

1)  ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym1)

z dnia 13 czerwca 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1466), który wchodzi w życie 07.11.2019r.

Zmiana dotyczy wprowadzenia nowego badania dodatkowego.

Art. 1 pkt 5) wprowadza zmianę w art. 81:

 a)  w ust. 11 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

,, 2a)  skierowany przez starostę po otrzymaniu:

 a)  informacji, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,

 b)  wniosku organu kontroli ruchu drogowego o konieczności przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu kategorii M2, M3, N2 i N3, przyczepy kategorii O3 i O4 i ciągnika kołowego kategorii T5 użytkowanego na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy; ",

b)  w ust. 14 wyrazy ,,pkt 3 lit. b" zastępuje się wyrazami ,,pkt 2 lit. b";

Od siebie pragnę dodać, że dopóki nie będzie przepisów wykonawczych poz 776 zakres nowego badania i nr 224 opłata za nowe badanie to fizycznie nie można go wykonać. Aczkolwiek do 7.11.2019 r. jest jeszcze trochę czasu.

 

 

NORCOM_Dz.U.2018.1990_Prawo o ruchu drogowym_ujednolicony_2019_10_09.pdf

  • Polub 1
  • Super 1
  • Piwo 3
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojteczek, na bank chciałeś zapodać to, co zapodałeś?

Jest w tej ustawie coś istotnego w stosunku do tego co wyżej zamieścił @Bogusław Maćkowski?

A może miałeś zamiar zalinkować ten czerwcowy dziennik ustaw, w którym zmiany są zawarte, co?

To proszę: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001466

Bo powiem szczerze, że ta ustawa o transporcie, to mało dotyczy diagnostów.

 

 

Co z tej zmiany wynika dla nas?

Pokapowałem tylko tyle, że krajowe pojazdy podpadające pod ustawę o transporcie drogowym, a połapane za granicą przez organa kontroli, muszą być przez starostę skierowane na badanie. No i że podobnie ma się sprawa z pojazdami wykonującymi transport drogowy, a połapanymi przez organa swojskie (nasze). Że inspektorzy i wszyscy uprawnieni do kontroli transportu drogowego muszą przekazać info staroście, a ten dopiero kieruje na stację. Tak?

Czyli pokwitowania/skierowania przestały istnieć dla zarobkowego transportu rzeczy. Przestały jak przestały, ale nie będą stanowiły podstawy do wykonania badania. Skierowanko od starosty i basta.

 

Natomiast nie bardzo mi idzie pokapować poniższe:

 

16 godzin temu, Bogusław Maćkowski napisał:

Od siebie pragnę dodać, że dopóki nie będzie przepisów wykonawczych poz 776 zakres nowego badania i nr 224 opłata za nowe badanie to fizycznie nie można go wykonać. Aczkolwiek do 7.11.2019 r. jest jeszcze trochę czasu.

 

- skoro starosta kieruje na badanie, to po mojemu stosujemy zakres i opłatę zależną od tego, co podał starosta właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie zmuszam do czytania. Byłem ciekawy co tam jest w tym art. 54 że tak się go rozwija do 54f, może ktoś też jest ciekawy. 

Jeżeli chodzi o skierowania to na moim terenie WK jakoś nie specjalnie je wystawiają, poza tym  pozostaje ust.11 pkt.1a (skierowany przez OKRD) więc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎10‎-‎11 o 20:28, Paprock napisał:

skoro starosta kieruje na badanie, to po mojemu stosujemy zakres i opłatę zależną od tego, co podał starosta właśnie.

 chodzi chyba oto ,że w zakresie badań  jest skierowanie od OKRD a nie od starosty . starosta na ustalenie danych może skierować .  zakres badan musiałby być zmieniony na ... pokwitowanie wydane przez OKRD i/lub starostę ...   ja tak to zrozumiałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wojteczek napisał:

Przecież nie zmuszam do czytania. 

 

- No jasne, że nie. Więc wklejania jaki sens?

 

1 godzinę temu, wojteczek napisał:

poza tym  pozostaje ust.11 pkt.1a (skierowany przez OKRD) więc ?

 

- Więc powstał punkt 2a:

 

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

 

1) skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego:

a) w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,

b) który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

 

2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:

a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,

b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;

 

2a) skierowany przez starostę po otrzymaniu:

a) informacji, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,

b) wniosku organu kontroli ruchu drogowego o konieczności przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu kategorii M2, M3, N2 i N3, przyczepy kategorii O3 i O4 i ciągnika kołowego kategorii T5 użytkowanego na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy;

 

A artykuł 54f z @wojteczka linku mówi:

 

Art. 54f. W przypadku otrzymania od innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym informacji o konieczności podjęcia działań zmierzających do przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 54d ust. 1, zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Główny Inspektor Transportu Drogowego przekazuje tę informację staroście właściwemu ze względu na miejsce rejestracji tego pojazdu.

 

 

50 minut temu, piter1973 napisał:

 chodzi chyba oto ,że w zakresie badań  jest skierowanie od OKRD a nie od starosty . starosta na ustalenie danych może skierować .  zakres badan musiałby być zmieniony na ... pokwitowanie wydane przez OKRD i/lub starostę ...   ja tak to zrozumiałem .

 

- No może i w tym rzecz. Nie znam się technikach prawodawczych. Wiem tylko tyle, że tytuł tego paragrafu z z'zakresu' przywołuje po całości ustęp 11 z ustawy, a w 'zakresie' na drobne został porozbierany. Czy trzeba koniecznie dopisywać coś, co wynika z ustawy? - Nie jestem przekonany.

"§ 3
1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:"

 

 

A może powstał kolejny sposób kierowania i tak trzeba to rozumieć bez wnikania. Z pozycji diagnosty jakoś trudno rozebrać to, o czym artykuł 54f mówi.

Z hakiem radzimy, to i temu damy radę!

:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem tak.  Pojazdów kategorii M2, M3, N2 iN3, przyczep kategorii O3 iO4 i ciągników kołowych kategorii T5, które za granicą zostały przyłapane że mają nie ważne badanie albo są niesprawne. Jeżeli niesprawny to informują, nie masz np. hamulca jedz do Polski na badanie, szerokości?

9 godzin temu, Paprock napisał:

zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Główny Inspektor Transportu Drogowego przekazuje tę informację staroście właściwemu ze względu na miejsce rejestracji tego pojazdu.

Ciekawe jak długo taka informacja by krążyła zanim pojazd dotrze do SKP.  Kraj X (tam jest/będzie wyznaczony organ który tym się zajmie ) musi powiadomić naszego inspektora, ten starostę, starosta właściciela a jeżeli leasingowy to dalej info do użytkownika. Zakres załóżmy że taki jak w info z kraju X, kto to będzie tłumaczył i czy po przetłumaczeniu

będzie nadal to czego tam oczekiwali? Czy info o zrobieniu badania będzie wracało do kraju x? 54e przewiduje odwrócenie się ról czyli jakiś obieg jest, tylko jakoś w sprawie przebiegów nie mogą się dogadać bo kupować byśmy przestali.

Za dużo ????????

Wygląda mi to na badanie które będzie w ustawie ale na SKP to nieliczni będą je mieli okazję przeprowadzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika, informatyka, logistyka jest nieistotna.

W każdym razie, w określonych okolicznościach, można spodziewać się pojazdu skierowanego przez starostę. Co dalej - czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.