ddaro Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 taki temat mnie spotkał, przyjechał pan zapytać czy jak kupi taka ramę i nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy, na SKP, zgodnie z decyzją Starosty , to nie będzie miał póżniej problemów na przeglądzie... http://iodshop.pl/index.php?id_product=57&controller=product&id_lang=1&fbclid=IwAR3Phf57e9HdfL8_A_z0Vu48_CliwARnE-UyXgVVYCMevpi-rK6ADmGeB-I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Jeśli te numery nabije mu diagnosta na podstawie decyzji administracyjnej, to wszystko odbędzie się w literze prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keymil7 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Przecież jest napisane w ogłoszeniu: "W pełni legalny proces rejestracji!"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ddaro Napisano 24 Październik 2019 Autor Share Napisano 24 Październik 2019 nabije na ramie która raczej nie przeszła badań homologacyjnych, a w opini rzeczoznawcy bedzie że poprzedni skorodowany...ale to mi raczej pod ,,szczepa" podpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 23 minuty temu, ddaro napisał: która raczej nie przeszła badań homologacyjnych Nie raczej , a na pewno ( pozwoliłem sobie zadzwonić ) ! 25 minut temu, ddaro napisał: ale to mi raczej pod ,,szczepa" podpada Może obaj tkwimy w błędzie, bo moje zdanie jest takie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ddaro Napisano 24 Październik 2019 Autor Share Napisano 24 Październik 2019 teraz trzeba uważać, bo kilka tych ram już sprzedali w Polsce, ta firma jezdzi i robi prezentacje mówiac że wszystko legalnie się załatwia, i trafią do nas na SKP wcześniej czy póżniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 (edytowane) Myślę ,że nie będzie problemu z odróżnieniem.Zamieszczają logo firmy. Edytowane 24 Październik 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Tylko najlepsze jest w tym wszystkim to że prawdopodobnie ta rama jest dużo lepsza niż oryginał który już parę lat wypracowanych w Pajero ma. Wiadomo brak jakiejkolwiek homologacji ale czy jest ona gorsza od homolgowanej oryginalnej 5x spawanej 20-sto letniej ramy? Raczej nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Nawet nie prawdopodobnie ,a 150% ta rama jest lepsza niż oryginał. Seryjna rama to śmietnik który potrafi pękać w najmniej oczekiwanych miejscach. Daj Panie Boże ,żeby każdy patrol w naszym kraju miał zmienioną na tą z ogłoszenia. Zresztą chyba każdy kto bawi się w off-road kojarzy tą firmę i nigdy nie słyszałem ,żeby ktoś miał o nich złe opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Cytat Myślę ,że nie będzie problemu z odróżnieniem.Zamieszczają logo firmy. Fakt, goła rama to problemu nie ma, jednak skąd pewność, ze to logo będzie łatwo widoczne po założeniu wszystkich części ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Wk daje skierowanie na wykonanie nr po wymianie na nową ramę bez nr fabrycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 W czym Wy w ogóle macie problem w tej sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 No ja mam problem w tym : - czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ? - czy WK na podstawie faktury zakupu ramy ( bez homologacji i żadnych norm specyfikacji np. CE ) może wystawić decyzję o naniesieniu nowych cech identyfikacyjnych ? ------------------------------------------ tak na marginesie : Art. 70g. 6. Zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego przedmiotu wyposażenia lub części bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu albo zezwolenia na dopuszczenie do obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 17 minut temu, leski66 napisał: tak na marginesie : Art. 70g. skoro jest decyzja na nadanie nr to raczej sprawdzają czy ma homologację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 No decyzja może i jest ....... ale homologacji no 100% brak. Brak też zezwolenia na dopuszczenie do obrotu. ( w 5 - tym poście o tym pisałem ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 14 minut temu, Wacek napisał: skoro jest decyzja na nadanie nr to raczej sprawdzają czy ma homologację Mało kto w WK zna ten przepis i chyba brak podstaw do wymagania potwierdzenia obecności homo. Cytat § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e"; 2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; 5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów. 2. Przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi. 3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. 4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów. Warto dotrzeć do tych przepisów i sprawdzić czy ramy są na liście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 4 godziny temu, ddaro napisał: nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy Opinia w ogóle nie jest wymagana. Przy wymianie ramy na ramę bez numeru WK wydaje decyzję o nadaniu numeru na podstawie dowodu własności ramy. WK nie sprawdza żadnej homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Myślę że połowa tych aut przyjedzie z nową ramą, numerami nabitymi przez fachurę i nawet pojęcia nie będziecie mieć że to już nie oryginał I ja pewnie też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Tam były przerabiane podobne tematy trącające o ramy: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9903-wymiana-ramy-nissan-patrol/&do=findComment&comment=182442 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9813-corvette/&do=findComment&comment=179893 Trochę o Nissanie, trochę o Corvecie. Od tamtej pory nic się raczej nie zmieniło co do wymiany ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 Ok,ok, ale mi idzie o to , że : 4 godziny temu, leski66 napisał: - czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ? Producenckich dokumentów brak ( całkiem nowo wytworzona - czyli własna konstrukcja ) czy nie " trąca " ten pojazd o SAM-a ? ( oczywiście po zmontowaniu ) 65) pojazd marki „SAM” - pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy, konstrukcji własnej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 W nadwoziu samonośnym inne elementy pełnią funkcję ramy. Przy naprawach blacharskich są stosowane tak zamienniki jak i oryginały progów, podłużnic, nadkoli, wzmocnień, belek, kratownic... Wracamy do tematu. Jak na tej ramie poskłada samochód z elementów od Patrola, to mu wyjdzie replika, która zostanie zarejestrowana jako SAM Ale jak tej ramy użyje jako części zastępującej zgniłą ramę Nissana Patrola, to będzie miał Patrola z wymienioną ramą. Ta rama może być wykorzystana jako konstrukcja "własna" do budowy SAMA. Jak również może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola. Kiedyś pracowałem w firmie, co non stop ramy były wymieniane. A z tego powodu, że były pokrzywione, popękane, nadwyrężone - autoryzowana naprawa była nieopłacalna, a może nawet i technologia klepania nie została opracowana - to w celu zabezpieczenia przed ponownym użyciem pole numerowe z VINEM było wycinane palnikiem. A jak ogólnie wiadomo, spotkać pojazd z naruszonym polem numerowym zawsze wróży kłopoty. Więc ramy okazywały się niepotrzebne nikomu i spokojnie trafiały do skupu złomu. Dzięki takie gospodarce surowców wtórnych załoga miała zawsze zabezpieczony papier toaletowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 24 Październik 2019 Share Napisano 24 Październik 2019 A gdyby pójść krok dalej? Wymieniłbym sobię karoserie w moim starym Fordzie, zamiast robić łatę na łacie ;) https://www.motorsport-tools.com/brand-new-manufactured-complete-escort-mk2-bodyshell-standard-rs-spec-body-shell.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 25 Październik 2019 Share Napisano 25 Październik 2019 8 godzin temu, Paprock napisał: Ta rama (...) (...) może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola. I tu zgodzić się nie mogę, ponieważ : - brak jakichkolwiek dokumentów wytworzenia tej ramy ( oprócz faktury ) : - badania wytrzymałościowe, materiałowe, spawalnicze - brak producenckiego potwierdzenia, że rama spełnia " kryteria ramy" Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Październik 2019 Share Napisano 25 Październik 2019 Tak samo montaż niektórych używanych części jest zabroniony a i tak większość ludzi zakłada i takich aut jeździ pełno . Takie realia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Październik 2019 Share Napisano 25 Październik 2019 1 godzinę temu, leski66 napisał: Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną. - ale dlaczego zaraz brak? Może gościu klepie E w kółeczku z dopiskiem [Made in leski 66] - hand made manufactured. 9 godzin temu, simple napisał: A gdyby pójść krok dalej? Wymieniłbym sobię karoserie w moim starym Fordzie, zamiast robić łatę na łacie ;) - ale jaki problem skoro taka karoseria może być nienumerowanym nadwoziem. USTAWA ZABRANIA: wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.