Skocz do zawartości

nowe ramy produkowane do nissan patrol


ddaro

Rekomendowane odpowiedzi

taki temat mnie spotkał, przyjechał pan zapytać czy jak kupi taka ramę i nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy, na SKP, zgodnie z decyzją Starosty , to nie będzie miał póżniej problemów na przeglądzie...

http://iodshop.pl/index.php?id_product=57&controller=product&id_lang=1&fbclid=IwAR3Phf57e9HdfL8_A_z0Vu48_CliwARnE-UyXgVVYCMevpi-rK6ADmGeB-I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • leski66

    11

  • blakop

    9

  • Paprock

    4

  • yogi1984

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

23 minuty temu, ddaro napisał:

która raczej nie przeszła badań homologacyjnych

Nie raczej , a na pewno ( pozwoliłem sobie zadzwonić ) !;-)

 

25 minut temu, ddaro napisał:

ale to mi raczej pod ,,szczepa" podpada

Może obaj tkwimy w błędzie, bo moje zdanie jest takie samo. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz trzeba uważać, bo kilka tych ram już sprzedali w Polsce,  ta firma jezdzi i robi prezentacje mówiac że wszystko legalnie się załatwia, i trafią do nas na SKP wcześniej czy póżniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko najlepsze jest w tym wszystkim to że prawdopodobnie ta rama jest dużo lepsza niż oryginał który już parę lat wypracowanych w Pajero ma. Wiadomo brak jakiejkolwiek homologacji  ale czy jest ona gorsza od homolgowanej oryginalnej  5x spawanej 20-sto letniej ramy? Raczej nie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie prawdopodobnie ,a 150% ta rama jest lepsza niż oryginał. Seryjna rama to śmietnik który potrafi pękać w najmniej oczekiwanych miejscach. Daj Panie Boże ,żeby każdy patrol w naszym kraju miał zmienioną na tą z ogłoszenia. Zresztą chyba każdy kto bawi się w off-road kojarzy tą firmę i nigdy nie słyszałem ,żeby ktoś miał o nich złe opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Myślę ,że nie będzie problemu z odróżnieniem.Zamieszczają logo firmy.

Fakt, goła rama to problemu nie ma,  jednak skąd pewność, ze to logo będzie łatwo widoczne po założeniu wszystkich części ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam problem w tym :

- czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ?

- czy WK na podstawie faktury zakupu ramy ( bez homologacji i żadnych norm specyfikacji np. CE ) może wystawić decyzję o naniesieniu nowych cech identyfikacyjnych ?

:oops:

------------------------------------------

 tak na marginesie

Art. 70g.

6. Zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego przedmiotu wyposażenia lub części bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu albo zezwolenia na dopuszczenie do obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Wacek napisał:

skoro jest decyzja na nadanie nr to raczej sprawdzają czy ma homologację 

Mało kto w WK zna ten przepis i chyba brak podstaw do wymagania potwierdzenia obecności homo.

Cytat

§ 10.
1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

Warto dotrzeć do tych przepisów i sprawdzić czy ramy są na liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ddaro napisał:

nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy

 

Opinia w ogóle nie jest wymagana. Przy wymianie ramy na ramę bez numeru WK wydaje decyzję o nadaniu numeru na podstawie dowodu własności ramy. WK nie sprawdza żadnej homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam były przerabiane podobne tematy trącające o ramy:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9903-wymiana-ramy-nissan-patrol/&do=findComment&comment=182442

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9813-corvette/&do=findComment&comment=179893

Trochę o Nissanie, trochę o Corvecie. Od tamtej pory nic się raczej nie zmieniło co do wymiany ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,ok, ale mi idzie o to , że ;-)

4 godziny temu, leski66 napisał:

- czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ?

Producenckich dokumentów brak ( całkiem nowo wytworzona - czyli własna konstrukcja ) czy nie " trąca " ten pojazd o SAM-a ? ( oczywiście po zmontowaniu ):oops:

 

65) pojazd marki „SAM” - pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy, konstrukcji własnej;

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nadwoziu samonośnym inne elementy pełnią funkcję ramy. Przy naprawach blacharskich są stosowane tak zamienniki jak i oryginały progów, podłużnic, nadkoli, wzmocnień, belek, kratownic...

Wracamy do tematu.

Jak na tej ramie poskłada samochód z elementów od Patrola, to mu wyjdzie replika, która zostanie zarejestrowana jako SAM

Ale jak tej ramy użyje jako części zastępującej zgniłą ramę Nissana Patrola, to będzie miał Patrola z wymienioną ramą.

Ta rama może być wykorzystana jako konstrukcja "własna" do budowy SAMA. Jak również może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola.

 

Kiedyś pracowałem w firmie, co non stop ramy były wymieniane. A z tego powodu, że były pokrzywione, popękane, nadwyrężone - autoryzowana naprawa była nieopłacalna, a może nawet i technologia klepania nie została opracowana - to w celu zabezpieczenia przed ponownym użyciem pole numerowe z VINEM było wycinane palnikiem. A jak ogólnie wiadomo, spotkać pojazd z naruszonym polem numerowym zawsze wróży kłopoty. Więc ramy okazywały się niepotrzebne nikomu i spokojnie trafiały do skupu złomu. Dzięki takie gospodarce surowców wtórnych załoga miała zawsze zabezpieczony papier toaletowy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Paprock napisał:

Ta rama (...)

(...) może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola.

I tu zgodzić się nie mogę, ponieważ :

- brak jakichkolwiek dokumentów wytworzenia tej ramy ( oprócz faktury ) :

     - badania wytrzymałościowe, materiałowe, spawalnicze

     - brak producenckiego potwierdzenia, że rama spełnia " kryteria ramy"

Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leski66 napisał:

Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną.:wink:

 

- ale dlaczego zaraz brak? Może gościu klepie E w kółeczku z dopiskiem [Made in leski 66] - hand made manufactured.

 

 

9 godzin temu, simple napisał:

A gdyby pójść krok dalej? Wymieniłbym sobię karoserie w moim starym Fordzie, zamiast robić łatę na łacie ;)

 

- ale jaki problem skoro taka karoseria może być nienumerowanym nadwoziem.

 

USTAWA ZABRANIA: wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.