Paprock Napisano 31 Październik 2019 Share Napisano 31 Październik 2019 Głowa i poczucie bezpieczeństwa, to są rozstrzelone w przestrzeni kosmicznej sprawy, dlatego przepisy powstały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Październik 2019 Share Napisano 31 Październik 2019 20 godzin temu, leski66 napisał: Nie oceniam firmy tematowej ramy , ale nie może być samowolki przy produkcji tak poważnych ( elementów - czyli ramy ) do pojazdu. To nie do nas należy weryfikacja czy firma posiada stosowne "kwity". Gdyby tę ramę zamówiła u tego producenta i sprzedała ASO lub inna znana hurtownia a klient pokazał fakturę, to też żądalibyście homologacji i wyników testów zderzeniowych? 20 godzin temu, leski66 napisał: na rzeczowym zacisku hamulcowym jest wybity numer serii/partii a niekiedy po oryginale numer OE/OEM Tu również jest naniesiony numer, który mówi, że jest to zaminnik części oryginalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 31 Październik 2019 Share Napisano 31 Październik 2019 9 minut temu, adam1501 napisał: Tu również jest naniesiony numer, który mówi, że jest to zaminnik części oryginalnej. No więc właśnie, jest cecha po której można wydedukować czy dana część jest " częścią " czy ( rzeźbą ). Na rzeczowej ramie prócz logo firmy na tylnej poprzeczce/belce nie ma nic - po czym można byłoby odróżnić ( rzeźbę ) od zamiennika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Październik 2019 Share Napisano 31 Październik 2019 Czy każdy element w pojeździe, każda część musi mieć oznaczenie homologacyjne, czy może jest jakaś lista które to elementy? A jeśli jest, to czy jest tam wymieniona rama pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starck Napisano 8 Listopad 2019 Share Napisano 8 Listopad 2019 Problem homologacjami jest znacznie głębszy niż nam się wydaje. Diagności są osobami zaufania publicznego - jak każdy zawód, którego rzetelne wykonywanie dba o wspólne dobro społeczeństwa. Dlatego Diagności powinni mieć Baaardzo Duuuże pole oceny i decyzji o tym czy zastosowane w pojeździe rozwiązania mogą być potencjalnie niebezpieczne - i to wszystko. Z drugiej strony żyjemy w czasach największych przemian gospodarczych i społecznych od czasów rewolucji przemysłowej. Tu i teraz. I jasno wychodzi na jaw, że przeregulowanie wszystkich dziedzin życia zostawia nas (Europejczyków) daleko w ogonie świata. Niby jeszcze tego nie czuć ale obawiam się, że jak już poczujemy to będzie za późno. Więc przestańmy (jako społeczeństwo) akceptować wydawanie części pozwoleń, aprobat, atestów, homologacji i zgód bo inne kraje świata tego nie robią i rozwijają się szybciej on nas. Odpowiedzialność za zastosowane rozwiązania powinna leżeć na użytkowniku, ewentualnie projektancie (jeśli taki jest potrzebny) i diagnoście, który ma właściwą wiedzę i urządzenia pomiarowe, żeby np podejrzewać zagrożenie życia czy zdrowia . Tak działa TUV - praktycznie wszystko od nich zależy i tak działa Ameryka czy Australia (żeby być w temacie Patroli) - wszystko musi być "Engineering" - i nie wymagają badania spawów przez spawacza, zatrudnionego w firmie zajmującej się spawaniem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 8 Listopad 2019 Share Napisano 8 Listopad 2019 Przypomniało mi się tłumaczenie klienta , co to miał " profesjonalnie " zespawane ramię przekładni kierowniczej w ciągniku rolniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starck Napisano 8 Listopad 2019 Share Napisano 8 Listopad 2019 Dokładnie - No i właśnie po to jest doświadczony diagnosta, żeby stwierdził, że jest nieprofesjonalnie zespawane i niebezpiecznie w użytkowaniu. Tak jak stwierdza, że pojazd nie hamuje lub że nadmiernie zatruwa środowisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2019 Share Napisano 8 Listopad 2019 Umiesz oceniać jakość spawów? Jak to robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Listopad 2019 Share Napisano 8 Listopad 2019 Przecież napisał 3 godziny temu, starck napisał: diagnoście, który ma właściwą wiedzę i urządzenia pomiarowe, żeby np podejrzewać zagrożenie życia czy zdrowia . Choć nie napisał jakie to te urządzenia pomiarowe. Ja czasem w różowych okularach robię badania, ale TDT ich nie odbierał i nie są wpisane w wyposażenie stacji, więc to chyba nie otake się rozchodzi. A suwmiarka, metrówka i kątomierz to raczej za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 9 Listopad 2019 Share Napisano 9 Listopad 2019 23 godziny temu, wadi napisał: Przypomniało mi się tłumaczenie klienta , co to miał " profesjonalnie " zespawane ramię przekładni kierowniczej w ciągniku rolniczym. nie wiem co znaczy profesjonalnie, tato spawał takie ramię w dwóch ciągnikach, oba jeżdżą do dziś (jedno z 20 lat temu spawane zwykłą transformatorówką), śladu nie widać po spawaniu a trzymać trzyma i nie będę wymieniał tego na jakieś nowe z gównolitu @starck dobrze gadasz, takie zabawy w ŚH, zbieranie papierków itp i tak nic nie da jak dochodzi do wypadku a producent ciągnie sprawę 10 lat w sądach. Użytkownik powinien odpowiadać za stan pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 13 Listopad 2019 Share Napisano 13 Listopad 2019 (edytowane) Na początku jest o przedmiotowych ramach / reklama znaczy się. Ale lawina ruszy... Edytowane 13 Listopad 2019 przez laptop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.