Skocz do zawartości

Badanie co do zgodności. Prośba o pomoc


Rafi90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. W mojej dość krótkiej, bo rocznej karierze diagnosty przyszedł czas na pierwszy "zabytek". Ford Mustang z USA, tyle wiem póki co. Co na dziś dzień jest potrzebne do takiego badania? Jakie formalności? Jak się za to zabrać ? Bo szczerze powiem że nawet nie liznąłem tematu tego typu badania w praktyce. Z góry dzięki za wyrozumiałość i cenne rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzony, nie sprowadzony? Zarejestrowany, nie zarejestrowany? Z tablicami, bez tablic?

Tam zdaje się, z rok temu ZONK był przerabiany: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12926-zabytek-z-niemiec/&do=findComment&comment=249993

 

Poza tym, pojazd w jakiś sposób musi być zaewidencjonowany jako zabytek i tyle.

Wniosek najczęściej wypełnia diagnosta, jak i resztę papierów, stosując opłatę adekwatną do włożonej pracy przy tej zabawie.

Może warto zadzwonić do WK, bo jak widać może być coś wspak. Nie koniecznie na procedurze muszą się znać, a i CEPiK też może stanąć okoniem. ;-)

Z połowa działu trąca o takim badaniu.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś wypełniony protokół oceny i mógłby podrzucić skan? Jak ma wyglądać ta "Ocena w odniesieniu do wymagań..." Wolałbym to zobaczyć żeby nie strzelić jakiejś gafy, a na przyszłość też przyda się i mnie i innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wniosek klient przynosi wypełniony, jak chcesz się bawić to możesz, ale to leży w gestii klienta, do kompletu 4 zdjęcia 10x15 lub 13x18

2. wpis do rejestrów zabytków przez konserwatora lub muzem!

3. Kwestie rejestracji warto skonsultować z WK.

4. Opłata wedle uznania, ja kasuję 2xOBT.

5!. Jak klient chce mieć badanie bezterminowe to we wniosku na końcu ma odręcznie dopisać: "pojazd nie będzie wykorzystywany do zarobkowego transportu drogowego".

Ja w ocenach wpisuje: "Spełnia wygania przepisów". Stosownie dla zadymienia lub analizy wpisuję "nie dotyczy" w zależności od konstrukcji silnika. Wg mojej oceny porównujemy tam wyposażenie z warunkami, a nie wpisujemy ich konstrukcje. Przy czym różne są szkoły. Moje zaświadczenia nigdy nie spotkały się ze złym odbiorem w WK.

Edytowane przez adamos
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napotkać kłopotliwą sytuację - chodzi o oświetlenie bo to USA - dla jednych pozostawienie wersji amerykańskiej jest OK dla innych lipa

Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego, składanym w  stacji kontroli pojazdów, o  której mowa w  art. 83 ust.  1 pkt  2 lit. c ustawy z  dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczemu dla siebie?

Wpisanie Typu pojazdu w uwagach uważam za dobry pomysł, też tak będę robił.

W polach, gdzie piszesz "zgodnie z warunkami technicznymi Dz.U. ...." ja piszę tylko "ZGODNIE Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI". Uważam że jestem diagnostą (nie piekarzem) i piszę do WK (nie Sanepidu), więc posługuję się Dz.U. wymaganymi przy kontroli pojazdów (nie przy pieczeniu pieczywa).

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie @Paprock mnie ubiegł:

5. Zakaz jazdy podczas zmniejszonej widoczności:                                    Tak

Często bywa. że pojazd przedstawiony do badania nie miał nigdy innych świateł a grzebanie w oświetleniu zmniejszy wartość historyczną tego pojazdu.

Edytowane przez wrc69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaję, że pojazd zabytkowy ma być zgodny z warunkami technicznymi obowiązującymi w Polsce.

A jak coś mu zawadza, to lawetą wozić po wystawach lub na stałe zamknąć w muzealnej gablocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Paprock napisał:

pojazd zabytkowy ma być zgodny z warunkami technicznymi obowiązującymi w Polsce.

 

A jakie warunki ma spełniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zapytanie kiedyś o pojazd z przednimi lampami karbidowymi.

Powiedziałem: Nie ma sprawy, ale dam tyle ograniczeń, że będzie Pan jeździł wkoło komina tylko.

Skończyło się na

4 minuty temu, Paprock napisał:

lawetą wozić po wystawach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, IVVO napisał:

w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy

Chodzi mi o ten wpisik - że może nie spełniać warunków  -zgoda - a czy ma wpływ na bezpieczeństwo - jak najbardziej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michal_k napisał:

A jakie warunki ma spełniać?

 

Takie:

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

- a jak czegoś nie spełnia, no to pisze się ograniczenia.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamos napisał:

5!. Jak klient chce mieć badanie bezterminowe to we wniosku na końcu ma odręcznie dopisać: "pojazd nie będzie wykorzystywany do zarobkowego transportu drogowego".

W dniu badania nie miał zamiaru wykorzystywać, ale tydzień później dostał propozycję najmu w celu przewozu osób/ładunku. Dlaczego chcesz bezpodstawnie ograniczać właścicielowi możliwość dysponowania swoim majątkiem w granicach obowiązującego prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na amerykance żadnych ograniczeń na światła nie daję pozostają oryginały te co właściciel w wniosku zapodal. A to porównanie z warunkami technicznymi to już tyle razy przerabiane było i widzę że dalej każdy inaczej to pojmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aboz żartujesz?

Obowiązuje klienta Art.81.10 Ustawy. W chwili badania oświadcza że nie ma zamiaru wykorzystywać a tydzień później niech idzie do WK i złoży oświadczenie że będzie wykorzystywać i niech mu wpiszą w DR NTB, jeśli to taki prawomyślny obywatel i chce się poruszać w ramach obowiązującego prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku

 

Najlepsze jest to, że wniosek nie odnosi się do warunków technicznych (które notabene nie zostały dla zabytków określone w rozporządzeniu - pozostają jedynie "ogólne" warunki z ustawy). Wniosek zawiera opis pojazdu i podzespołów, ale bez odwołania do jakichkolwiek przepisów (warunków).

 

To, czy klient chce wykorzystywać, czy nie, nie ma znaczenia dla badania zgodności. Jeśli chce wykorzystywać to musi wykonać OBT. Proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wrc69 napisał:

Obowiązuje klienta Art.81.10 Ustawy.

I co to zmienia. Wymuszanie na właścicielu oświadczeń ograniczających jego prawo do dysponowania ruchomościami jest bezprawne. Zwłaszcza biorąc pod uwagę treść tego oświadczenia. Pół biedy jakby w treści było "pojazd nie jest wykorzystywany". Mamy tu i teraz (w momencie BT). Dla mnie sam fakt żądania takiego oświadczenia, w żaden sposób nie umocowanego prawnie, jest nadużyciem. Poza tym treść przepisu ustawy odnosząca się do zarobkowego transportu zabytkiem, nakłada na właściciela obowiązek corocznych BT pojazdu. Diagnostę to nie powinno interesować. Zwłaszcza, że nic oprócz oświadczenia właściciela nie dostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aboz napisał:

nic oprócz oświadczenia właściciela nie dostanie.

Więc jaki problem? Ja śpię spokojnie, zadek blachą obity, reszta w gestii właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.