Skocz do zawartości

Zatrzymany dowód ,a błędna informacja w CEP.


sebeklca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż ostatnio otrzymałem odpowiedź ,że w sytuacji kiedy na badaniu pojawia się wóz i widnieje w CEP informacja o tym ,że brak aktualnych badań nie musimy żądać pokwitowania wystawionego przez służbę. I wszystko było by doskonale zrozumiałe ,gdyby nie dzisiejsza sytuacja. W CEP stoi brak badań ,a zaświadczenie w pełni zapisane usterkami. Miałem również sytuację w której w CEP widniał "Zagrożenie bezpieczeństwa" ,a na zaświadczeniu Brak aktualnych badań. Czy to wina mojego oprogramowania czy też może mojej błędnej interpretacji.

20191106_194034.jpg

20191106_194013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież pisze BRAK BADANIA TECHNICZNEGO, a co poza no to dodatkowo do sprawdzenia, więc w sumie i tak OBT robisz. Ja kiedyś z kolei miałem klienta , stałego w sumie , który miał pokwitowanie za wyciek płynu i brak któregoś światła. Skierowanie z przed tygodnia a w Cepie nic, zero śladu że DR zatrzymany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logicznie rzecz ujmując tak, niestety 4.1 cennikowe nie pozostawia wyboru. Chyba, że policjant ma prawo wpisania usterek bez skierowania na badanie dodatkowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sebeklca napisał:

Bo jak ? 99 + 20 zł od każdej usterki ? 

Ja tylko kasuje za samo OBT,ale fakt niektórzy właśnie tak liczą nawet podwójnie wtedy przegląd potrafi wyjść. Baaaa czasem nawet drożej policzą niż za OBT plus pokolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, blakop napisał:

A nie starczy samo OBT skoro w jego zakresie i tak jest już sprawdzenie tych elementów? 

Jak sam wiesz PORD mówi, że "niezależnie" od OBT wykonuje się się DBT skierowanego przez OKRD za warunki techniczne. I nawet teza o braku skierowania (nie widać, ale można założyć, że go nie ma) legnie w gruzach, bo na pouczeniu stoi, że pokwitowanie jest jednocześnie skierowaniem. A tabela opłat nie wspomina, że kwota nie może być wyższa niż OBT, jeśli powstała z l.p. 1 i 4. To tak po prawie. Zdrowy rozsądek nakazuje przyjąć OBT za wystarczające. Tyle tylko, że wielokrotnie odblokowanie DR po wypadku, WK i OKRD dokonuje po przedstawieniu zaświadczenia z samego OBT, nie biorąc pod uwagę, że zakres badania dodatkowego jest szerszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam pojazd po kolizji, wypadku, a nie są wpisane usterki/ uszkodzenia to mogę przyjąć 94+ 99 bo tak naprawdę jeśli nie mam wpisanego zakresu uszkodzeń w pokwitowaniu, to skąd mam wiedzieć że tylko  układ kierowniczy, zawieszenie i geometria ucierpiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Rafi90 napisał:

 to mogę przyjąć 94+ 99

94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji.

15 minut temu, Rafi90 napisał:

Jak mam pojazd po kolizji, wypadku, ..... jeśli nie mam wpisanego zakresu uszkodzeń w pokwitowaniu,

zakres masz w rozporządzeniu i nie musi być na pokwitowaniu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Andrzej65 napisał:

94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji.

Bo takie wytyczne kiedyś naskrobało ministerstwo ?

A dokładnie w 2016 roku ...

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej65 napisał:

94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji.

 

 

 

 

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art.81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów   i układów, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr2 do rozporządzenia

\

Przeczytaj dobrze ;)

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w sytuacji ,gdy w CEP stoi "Brak aktualnych badań" ,a na zaświadczeniu jest Brak badań i 9 usterek.

Wtedy suma usterek przekracza koszt OBT. Czyli robimy OBT ze względu na brak aktualnych badań i DBT które będzie kosztowało 98 ? Czyli 98 + 98 ? Troszkę to jest nie jasne i wolałbym upewnić się w swoich interpretacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafi90, jak masz ochotę, to możesz stosować historyczne wytyczne. Ładu i tak nie dojdzie.

Sama tabela opłat jest zredagowana nijako, a co dopiero mówić o (nad)interpretacjach.

Co do posta @sebekca, to w odnośnikach stoi: "opłata obowiązuję również przy okresowym badaniu technicznym".

 

Poza tym całkiem tej rozpiski nie kapuję co do nie przekroczenia 98 złotych skoro w liczbie porządkowej 1 tabeli stoi i 395 złotych.

Także proponuję przemyśleć, kto z kim pije, kto z kim tańcuje. ;-)

Nie pierwszy i nie ostatni patentowy zestaw wytycznych podobnie jak wymysły iksowania do zaświadczenia numerów rejestracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam ale w uwagach cennika stoij jak byk że badania z 4.1 oraz 5.1 nie mogą przekroczyć opłat z lp.1 w tych samych uwagach jest też które dodatkowo płatne badania są przy okresowym i badań z 4.1 i 5.1 jakoś zaznaczonych tam nie widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.  POKWITOWANIE I WYMIENIONE USTERKI 

Sprawdzamy cały układ w którym stwierdzono usterkę, pozycja 4.1 20 zł + 1 zł CEPiK

SUMUJEMY UKŁADY 0-10. Jeżeli kwota przekracza okresowe badania to kasujemy tylko 98+1 zł (opis na dole cennika)

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art.81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

 

2. POKWITOWANIE ART.132.1 1a) LUB SŁOWO KOLIZJA, WYPADEK I BRAK WYMIENIONYCH USTERWK

Wykonujemy zakres okresowego badania technicznego pkt. 0-10 - koszt 98 zł. oraz,

 badanie specjalistyczne z załącznika nr2:

-1.1 dodatkowa kontrola układu kierowniczego

-1.2 dodatkowa kontrola zawieszenia

-1.3 dodatkowa kontrola ustawienia kół jezdnych, zaznaczę ponownie że, jest to badanie specjalistyczne  poz. 4.2 w cenniku 94 zł.

Więc jest oczywiste że to badanie powinno kosztować 98+94+1 = 193 zł.

 

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów   i układów, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr2 do rozporządzenia

 

3. W POKWITOWANIU ART.132.1 1a), KOLIZJA I PODANE USTERKI - TUTAJ FAKTYCZNIE NIEWIADOMO CO ROBIĆ, OSOBIŚCIE UWAŻAM ŻE RACZEJ NA KORZYŚĆ KLIENTA - ponieważ pan policjant miał wiedzę i stwierdził następujące usterki, chyba wie co pisze. (jest dokument stwierdzający usterki, co prawda była kolizja ale pan policjant nie stwierdził uszkodzeń elementów nośnych konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy).

 

4. POKWITOWANIE I BRAK AKTUALNYCH BADAŃ TECHNICZNYCH

Na pokwitowaniu usterki - zakres okresowego 98+1 zł  (zaświadczenie okresowe + dodatkowe KRD bezpieczeństwo)

Po kolizji, zakres okresowego 98zł + specjalistyczne 94zł i 1zł CEPiK razem 193zł (zaświadczenie okresowe + dodatkowe KRD wypadek)

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kwa kwa zakres okresowego? Gdzie tam cokolwiek o okresowym stoi? Kto to powymyślał? 

Wyraźnie stoi, że chodzi o sposób oceny opisany w punktach od zera do dziesiątego. Sposób oceny ma być taki i ewentualne usterki mają być przyporządkowane w taki sposób jak opisano w tych punktach. Gdzie jednemu z drugim badanie okresowe tam wychodzi?

Więc identyfikujemy pojazd w sposób opisany w punkcie zero. Więc oceniamy hamulce jak opisano w punkcie jeden. Więc przechodzimy do świateł jak opisano w punkcie czwartym. I tak dalej, w zależności od potrzeb, aż do numeru dziesięć.

Chodzi o to, że jak podczas kontroli drogowej wyłapano pękniętą szybę, to diagnosta ma zakichany obowiązek taką szybę sprawdzić zgodnie z opisem w puncie trzecim. Podobnie ze słabym ręcznym opisanym w punkcie pierwszy lub oponami opisanymi w punkcie piątym. Nie ma mowy o żadnym badaniu okresowym!!!

Z magiczną barierą 98 złotych też proponuję wrzucić na luz, bo w liczba porządkowa numer jeden tabeli opłat mówi też o innych pieniądzach!

 

Kolego janopassat!

 

6 godzin temu, janopassat napisał:

(opis na dole cennika)

 

- pojaśnij jak się ten opis ma do ilości usterek, czy też może do wysokości kwoty, w przypadku liczby porządkowej 1.6 lub 1.11 tabeli opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Paprock napisał:

Wyraźnie stoi, że chodzi o sposób oceny opisany w punktach od zera do dziesiątego.

Tak !  ( powiększyłem/pogrubiłem ), żeby lepiej było widoczne do zobrazowania/zapamiętania. 

I pełna zgoda, że nie ma mowy o żadnym badaniu okresowym. :wink:

 

Ps No chyba, że usilnie właściciel/posiadacz " sprzętu/wozu " wnioskuje. ( co nie ):piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem jak to nazwać żeby dotarło, skruszyło, oświeciło. Może "procedura" byłaby bardziej trafna. Zaiste nie wiem. Nie jestem pewien.

Może warto przemyśleć i uzmysłowić sobie, że nie chodzi o badanie, a o procedurę objętą tym dodatkowym badaniem. Procedurę przyporządkowaną dla badania do-da-tko-we-go!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa wymiana zdań ,widać że sprawia to sporo kontrowersji i podziałów. A co na to ministerstwo ? Nie ma nikogo kto powie "TAK MA BYĆ" i ja się pod tym podpisuje. Dlaczego nikt nie wytłumaczy tego jak krowie na rowie ,bo naprawdę jest to dosyć skomplikowana procedura do zrozumienia. Może ktoś spróbuje to "zwizualizować" w formie graficznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.