jacek336 Napisano 9 Listopad 2019 Share Napisano 9 Listopad 2019 (edytowane) W samochodzie ciężarowym po kolizji została wymieniona rama na nową (bez numeru VIN). Badanie okresowe ważne. WK skierował na badanie ( nie powiedział jakie) na OSKP. Jakie badanie wykonać ? Zmiany konstrukcyjne czy badanie powypadkowe ? Badanie będzie oczywiście z wynikiem negatywnym (brak numeru VIN) i na tej podstawie WK ma wydać decyzję o nabicie nowego numeru i wykonanie tabliczki znamionowej. Edytowane 9 Listopad 2019 przez jacek336 poprawa słownictwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Listopad 2019 Share Napisano 9 Listopad 2019 Skoro pojazd przez WK skierowany, to powód badania, rodzaj badania powinien być doprecyzowany. Ja bym poczekał i o konkrety WK dopytał. Rozsądek podpowiada, żeby zakończyć sprawę nabiciem nowego numeru i wynikiem pozytywnym tej całej akcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek336 Napisano 9 Listopad 2019 Autor Share Napisano 9 Listopad 2019 W nasze stacji opinia jest taka że jeśli zwymiana ramy to zmiany konstrukcyje bo zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym. Osobiście nie zgadzam się z tym bo jeśli kolizja to pokalizyjne. Zreszta zakkres badania pokolizyjnego jest anekwartny do zaistniałej sytuacji. Klucze dynamometryczne i takie tam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Listopad 2019 Share Napisano 9 Listopad 2019 Możesz poprawić, czy w poważaniu głębokim masz sztukę poprawnej pisowni wraz z czytelnikiem, który Twoją wypowiedź czyta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Listopad 2019 Share Napisano 10 Listopad 2019 Wymiana ramy to literalnie zmiany konstrukcyjne (wymiana elementu powodująca zmianę danych w DR). Skoro wymieniono ramę na ramę bez numeru to należy zacząć do WK, który musi wydać decyzję o nadaniu numeru i zgodę na wykonanie tabliczki zastępczej. Do tego być może dojdzie jeszcze badanie dodatkowe po wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek336 Napisano 10 Listopad 2019 Autor Share Napisano 10 Listopad 2019 Dzięki Michał za rzeczową odpowiedż. Czyli każda zmiana powodująca zmianę danych pojazdu takich jak pojemność , moc , rodzaj paliwa, numer VIN, rodzaj pojazdu , podrodzaj, ilość miejsc to zmiany konstrukcyjne. W tym konkretnym przypadku uzasadnione byłoby zrobić jeszcze badanie powypadkowe - tak jak piszesz. To teraz mi się wszystko wyjaśniło . Jeszcze raz dziękuję . Widzę że , są tutaj na tym forum normalni diagności , a nie tylko tacy których wypowiedzi podszyte są tylko jadem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Listopad 2019 Share Napisano 10 Listopad 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Listopad 2019 Share Napisano 10 Listopad 2019 No jak - to samo nabicie nowych numerów bo stare się zatarły to tez zmiany konstrukcyjne? Poza tym ramy nie wolno wymieniać - przecież jest cały temat od patrolu na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 (edytowane) W dniu 10.11.2019 o 09:37, michal_k napisał: Wymiana ramy to literalnie zmiany konstrukcyjne (wymiana elementu powodująca zmianę danych w DR Które dane się zmieniają w DR że aż zmiany konstrukcyjne są potrzebne przy wymianie ramy po wypadku ? A OK zmienia się poz. E w DR to i jak numer zardzewieje to też by pasowało zmiany robić żeby było literalnie bo też poz. E w DR ulega zmianie Edytowane 11 Listopad 2019 przez Qnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Godzinę temu, Qnick napisał: to i jak numer zardzewieje to też by pasowało zmiany robić żeby było literalnie bo też poz. E w DR ulega zmianie No właśnie nie, bo nie zachodzi wymiana elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 A musi być wymiana elementu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Muszą być zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementu - sam skorodowany numer niczego w konstrukcji nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Zmiana sterowania silnikiem i spora zmiana mocy (mam kwity z serwisu, z hamowni - wszystko full legal). Czy jest to zmiana w KONSTRUKCJI pojazdu? Czy cokolwiek w pojeździe WYMIENIŁEM? A dane w DR jak najbardziej będą inne. A już nie wspomnę o przeróbce na osobowy bez wyciągania kratki No i pozostaje ostatnia kwestia. Czy nr VIN to na pewno "dane techniczne"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 2 godziny temu, blakop napisał: Czy jest to zmiana w KONSTRUKCJI pojazdu? Dla mnie jest, bo zmieniła się moc silnika. Nic nie wymieniono, ale zmieniło się sterowanie - czyli zmiana konstrukcyjna (bez wymiany elementów). 2 godziny temu, blakop napisał: Czy nr VIN to na pewno "dane techniczne"? Ustawa mówi o zmianie danych w DR, a nie danych technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Zmiana adresu to zmiany konstrukcyjne Michał? Bo sam mówisz: 4 minuty temu, michal_k napisał: Ustawa mówi o zmianie danych w DR, a nie danych technicznych. Bo tak patrząc to może i nr rejestracyjny to dane techniczne, co? A przeprowadzka do innego województwa na nowe numery to może w tym układzie ZK?? Może warto porozmawiać czym są dane stricte techniczne, a czym dane identyfikacyjne pojazdu i co się do nich zalicza?? No i wytłumacz jak to jest. Nic nie wymieniono, nic zmieniono konstrukcyjnie (zmiana mocy silnika na sterownikach i mapie), ale jednak twierdzisz, że to zmiany konstrukcyjne? No to jak? Przecież to wbrew ustawie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 (edytowane) Badanie pokolizyjne będzie na pewno, a na miejscu autora ustalił bym z WK co z nabiciem numeru. Myślę że najprostsza droga to była by : 1- Decyzja z WK o wykonanie numeru i wykonanie tych czynności 2- Badanie pokolizyjne kończące się wynikiem P lub N A co do ZK to według mnie wymiana ramy na taką samą to nie ZK, bo to tak jakby mieć silnik 2.0 i po tym jak mu korba wyszła bokiem to znów zkładasz 2.0 o identycznych parametrach i co? Też zmiany trzeba zrobić? Na jakie? Poza tym myślę że jeśli rama będzie taka sama i nic w konstrukcji pojazdu się nie zmieni, to nie mają tu miejsca ZK. Nadanie numeru to raczej sprawa administracyjna a nie konstrukcyjna ...? Edytowane 11 Listopad 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek336 Napisano 11 Listopad 2019 Autor Share Napisano 11 Listopad 2019 Skontaktuje się z WK zobaczymy jak to jest z tą ramą. Zobaczymy co oni powiedzą i dam odpowiedż jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 32 minuty temu, blakop napisał: Bo tak patrząc to może i nr rejestracyjny to dane techniczne, co? A przeprowadzka do innego województwa na nowe numery to może w tym układzie ZK?? "w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym" Rama jest elementem? Jest. Zmieniają się dane w DR? Zmieniają. Czyli pojazd podlega badaniu, które zacytowałem powyżej. Przeprogramowanie sterownika powodujące zmianę mocy to moim zdaniem zmiana konstrukcyjna w pojeździe, ponieważ zmieniają się jego parametry techniczne zawarte w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Michał... Ale takie zdanie to możesz żonie wciskać Gdzie w przepisach masz o zmianach "parametrów technicznych"? Bo ja widzę tylko zmiany: KONSTRUKCYJNE WYMIANĘ ELEMENTÓW Zmiana oprogramowania nijak się nie łapie, jak i opisana zmiana na osobówkę od której uciekasz... Oj Panie Michale - cytując klasyka "Kończ Waść! Wstydu Oszczędź!" (Bo to również do niejakiego Michała było kierowane) 1 minutę temu, blakop napisał: Bo to również do niejakiego Michała było kierowane A po większym namyśle - no również do takiego... no wiesz... kurdupla jakby nie patrząc... Cóż za zgodność historyczna Ale nie bój się!!! Jam Twój Ketling!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 3 minuty temu, blakop napisał: (Bo to również do niejakiego Michała było kierowane) tylko wtedy to Imć Pan Michał sprawę definitywnie zakończył na swoją korzyść , a teraz jak będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Listopad 2019 Share Napisano 11 Listopad 2019 Czytaj dalej Waćpanie... Jam Jego Ketling i wspólny los nam dawnym przeznaczeniem pisany!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Listopad 2019 Share Napisano 12 Listopad 2019 10 godzin temu, blakop napisał: Zmiana oprogramowania nijak się nie łapie, Jak doskonale wiadomo, przepisy nie nadążają za rozwojem technologii. Ale podchodząc do tematu z czysto informatycznego punktu widzenia, to zmiana oprogramowania sterownika jest jak najbardziej zmianą konstrukcyjną, bo zmienia się "architektura" systemu i generuje to zmiany na działaniu układu. A, że idą za tym zmiany danych w DR, to jak najbardziej są ZK. Co innego przeprogramowanie sterownika na przebieg momentu, bez zmiany mocy (rozważanie czysto hipotetyczne, bo mało realne). W tematycznym pojeździe zaszły przesłanki do ZK. Został wymieniony element konstrukcyjny na inny (z numerem lub bez, nie ma to znaczenia) i powoduje to zmianę danych identyfikacyjnych pojazdu, co w przypadku BT jest sprawą dość istotną. Na nabicie numeru, który skorodował/został zniszczony (np. w wypadku), są osobne regulacje, które wyłączają ten przypadek spod ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Listopad 2019 Share Napisano 12 Listopad 2019 11 godzin temu, blakop napisał: jak i opisana zmiana na osobówkę od której uciekasz... Ale nie ma zmian w DR bez zmian. Co z tego, że pojazd spełnia definicję osobowego i ciężarowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Listopad 2019 Share Napisano 12 Listopad 2019 W dniu 9.11.2019 o 19:42, jacek336 napisał: Badanie będzie oczywiście z wynikiem negatywnym (brak numeru VIN) i na tej podstawie WK ma wydać decyzję o nabicie nowego numeru Decyzja jest wydawana na podstawie wniosku użytkownika a nie BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 12 Listopad 2019 Share Napisano 12 Listopad 2019 Wniosek o nadanie cech identyfikacyjnych wymaga załączników, a w nich między innymi mamy zaświadczenie o BT lub opinię rzeczoznawcy (pkt 6) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.