Skocz do zawartości

Samochód ciężarowy , kolizja , wymiana ramy


jacek336

Rekomendowane odpowiedzi

W samochodzie ciężarowym po kolizji została wymieniona rama na nową (bez numeru VIN). Badanie okresowe ważne. WK skierował na badanie ( nie powiedział jakie) na OSKP. Jakie badanie wykonać ? Zmiany konstrukcyjne czy badanie powypadkowe ? Badanie będzie oczywiście z wynikiem negatywnym (brak numeru VIN) i na tej podstawie WK ma wydać decyzję o nabicie nowego numeru i wykonanie tabliczki znamionowej.

Edytowane przez jacek336
poprawa słownictwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd przez WK skierowany, to powód badania, rodzaj badania powinien być doprecyzowany. 

Ja bym poczekał i o konkrety WK dopytał. Rozsądek podpowiada, żeby zakończyć sprawę nabiciem nowego numeru i wynikiem pozytywnym tej całej akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nasze stacji opinia jest taka że jeśli zwymiana ramy to zmiany konstrukcyje bo zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym. Osobiście nie zgadzam się z tym bo jeśli kolizja to pokalizyjne. Zreszta zakkres badania pokolizyjnego jest anekwartny do zaistniałej sytuacji. Klucze dynamometryczne i takie tam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana ramy to literalnie zmiany konstrukcyjne (wymiana elementu powodująca zmianę danych w DR). Skoro wymieniono ramę na ramę bez numeru to należy zacząć do WK, który musi wydać decyzję o nadaniu numeru i zgodę na wykonanie tabliczki zastępczej. Do tego być może dojdzie jeszcze badanie dodatkowe po wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michał za rzeczową odpowiedż. Czyli każda zmiana powodująca zmianę danych pojazdu takich jak pojemność , moc , rodzaj paliwa, numer VIN, rodzaj pojazdu , podrodzaj, ilość miejsc to zmiany konstrukcyjne. W tym konkretnym przypadku uzasadnione byłoby zrobić jeszcze badanie powypadkowe - tak jak piszesz. To teraz mi się wszystko wyjaśniło . Jeszcze raz dziękuję . Widzę że , są tutaj na tym forum normalni diagności , a nie tylko tacy których wypowiedzi podszyte są tylko jadem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak - to samo nabicie nowych numerów bo stare się zatarły to tez zmiany konstrukcyjne? :)

 

Poza tym ramy nie wolno wymieniać - przecież jest cały temat od patrolu na ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 09:37, michal_k napisał:

Wymiana ramy to literalnie zmiany konstrukcyjne (wymiana elementu powodująca zmianę danych w DR

Które dane się zmieniają w DR że aż zmiany konstrukcyjne są potrzebne przy wymianie ramy po wypadku ?

 

A OK zmienia się poz. E w DR :) to i jak numer zardzewieje to też by pasowało zmiany robić żeby było literalnie bo też poz. E w DR ulega zmianie :)

Edytowane przez Qnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qnick napisał:

to i jak numer zardzewieje to też by pasowało zmiany robić żeby było literalnie bo też poz. E w DR ulega zmianie

 

No właśnie nie, bo nie zachodzi wymiana elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana sterowania silnikiem i spora zmiana mocy (mam kwity z serwisu, z hamowni - wszystko full legal).

Czy jest to zmiana w KONSTRUKCJI pojazdu?

Czy cokolwiek w pojeździe WYMIENIŁEM?

 

A dane w DR jak najbardziej będą inne.

 

A już nie wspomnę o przeróbce na osobowy bez wyciągania kratki :)

 

No i pozostaje ostatnia kwestia. Czy nr VIN to na pewno "dane techniczne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blakop napisał:

Czy jest to zmiana w KONSTRUKCJI pojazdu?

 

Dla mnie jest, bo zmieniła się moc silnika. Nic nie wymieniono, ale zmieniło się sterowanie - czyli zmiana konstrukcyjna (bez wymiany elementów).

 

2 godziny temu, blakop napisał:

Czy nr VIN to na pewno "dane techniczne"?

 

Ustawa mówi o zmianie danych w DR, a nie danych technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana adresu to zmiany konstrukcyjne Michał? Bo sam mówisz:

4 minuty temu, michal_k napisał:

Ustawa mówi o zmianie danych w DR, a nie danych technicznych.

 

Bo tak patrząc to może i nr rejestracyjny to dane techniczne, co?

A przeprowadzka do innego województwa na nowe numery to może w tym układzie ZK??

 

Może warto porozmawiać czym są dane stricte techniczne, a czym dane identyfikacyjne pojazdu i co się do nich zalicza??

 

No i wytłumacz jak to jest. Nic nie wymieniono, nic zmieniono konstrukcyjnie (zmiana mocy silnika na sterownikach i mapie), ale jednak twierdzisz, że to zmiany konstrukcyjne? No to jak? Przecież to wbrew ustawie!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie pokolizyjne będzie na pewno, a na miejscu autora ustalił bym z WK co z nabiciem numeru. Myślę że najprostsza droga to była by :

1- Decyzja z WK o wykonanie numeru i wykonanie tych czynności

2- Badanie pokolizyjne kończące się wynikiem P lub N

 A co do ZK to według mnie wymiana ramy na taką samą to nie ZK, bo to tak jakby mieć silnik 2.0 i po tym jak mu korba wyszła bokiem to znów zkładasz 2.0 o identycznych parametrach i co? Też zmiany trzeba zrobić? Na jakie?

Poza tym myślę że jeśli rama będzie taka sama i nic w konstrukcji   pojazdu się nie zmieni, to nie mają tu miejsca ZK. Nadanie numeru to raczej sprawa administracyjna a nie konstrukcyjna ...?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, blakop napisał:

Bo tak patrząc to może i nr rejestracyjny to dane techniczne, co?

A przeprowadzka do innego województwa na nowe numery to może w tym układzie ZK??

 

"w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym"

 

Rama jest elementem? Jest. Zmieniają się dane w DR? Zmieniają. Czyli pojazd podlega badaniu, które zacytowałem powyżej.

 

Przeprogramowanie sterownika powodujące zmianę mocy to moim zdaniem zmiana konstrukcyjna w pojeździe, ponieważ zmieniają się jego parametry techniczne zawarte w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał... Ale takie zdanie to możesz żonie wciskać ;)

 

Gdzie w przepisach masz o zmianach "parametrów technicznych"?

 

Bo ja widzę tylko zmiany:

KONSTRUKCYJNE

WYMIANĘ ELEMENTÓW

 

Zmiana oprogramowania nijak się nie łapie, jak i opisana zmiana na osobówkę od której uciekasz... Oj Panie Michale - cytując klasyka "Kończ Waść! Wstydu Oszczędź!" ;) (Bo to również do niejakiego Michała było kierowane)

1 minutę temu, blakop napisał:

Bo to również do niejakiego Michała było kierowane

 

A po większym namyśle - no również do takiego... no wiesz... kurdupla jakby nie patrząc... Cóż za zgodność historyczna ;)

 

Ale nie bój się!!! Jam Twój Ketling!!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, blakop napisał:

(Bo to również do niejakiego Michała było kierowane)

tylko wtedy to Imć Pan Michał sprawę definitywnie zakończył na swoją korzyść :giggle:, a teraz jak będzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, blakop napisał:

Zmiana oprogramowania nijak się nie łapie,

Jak doskonale wiadomo, przepisy nie nadążają za rozwojem technologii. Ale podchodząc do tematu z czysto informatycznego punktu widzenia, to zmiana oprogramowania sterownika jest jak najbardziej zmianą konstrukcyjną, bo zmienia się "architektura" systemu i generuje to zmiany na działaniu układu. A, że idą za tym zmiany danych w DR, to jak najbardziej są ZK. Co innego przeprogramowanie sterownika na przebieg momentu, bez zmiany mocy (rozważanie czysto hipotetyczne, bo mało realne). W tematycznym pojeździe zaszły przesłanki do ZK. Został wymieniony element konstrukcyjny na inny (z numerem lub bez, nie ma to znaczenia) i powoduje to zmianę danych identyfikacyjnych pojazdu, co w przypadku BT jest sprawą dość istotną. Na nabicie numeru, który skorodował/został zniszczony (np. w wypadku), są osobne regulacje, które wyłączają ten przypadek spod ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, blakop napisał:

jak i opisana zmiana na osobówkę od której uciekasz...

 

Ale nie ma zmian w DR bez zmian. Co z tego, że pojazd spełnia definicję osobowego i ciężarowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2019 o 19:42, jacek336 napisał:

Badanie będzie oczywiście z wynikiem negatywnym (brak numeru VIN) i na tej podstawie WK ma wydać decyzję o nabicie nowego numeru

Decyzja jest wydawana na podstawie wniosku użytkownika a nie BT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek o nadanie cech  identyfikacyjnych wymaga załączników, a w nich między innymi mamy  zaświadczenie o BT lub opinię rzeczoznawcy (pkt 6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.