Skocz do zawartości

Zmiana samochodu ciężarowego na specjalny ze zwiekszeniem liczby miejsc siedzących.


SLAWEKB5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem tutaj nowy więc na początek wybaczcie mi pewne niedociągnięcia. Proszę o pomoc w zakresie zmiany samochodu Iveco Daily który jest samochodem ciężarowym na samochód specjalny (warsztat mobilny) z tym że chcę zwiększyć ilość miejsc siedzących z 3 na 9. Jak to zrobić zgodnie z litera prawa i czy w ogóle jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się przy tych 9 miejscach mało wiarygodny jest ten specjalny - warsztat mobilny, bardziej ( podchodzi mi pod brygadówkę pracowniczą ) - w moim rozumowaniu specjalny to taki, który  ma specjalną zabudowę lub wyposażenie służące do wykonywania dość specyficznych czynności . U Ciebie dominować będzie jako główne zadnie przewóz 9-ciu osób. Takie moje zdanie.:wink:

A tak sobie myślę, że ogólnie - docelowo chcesz zrobić zmianę ilości miejsc siedzących, bez wymaganych dokumentów czyli ITS, PIMOT:silent:

Czy tak ?

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leski66 napisał:

A tak sobie myślę, że ogólnie - docelowo chcesz zrobić zmianę ilości miejsc siedzących, bez wymaganych dokumentów czyli ITS, PIMOT

Ja myślę, że dodatkowo temat rozbija się o ilość miejsc i pasy. Ale żeby nie być takim czepialskim, to napiszę, że są pojazdy specjalistyczne z 9 miejscami, którym śmiało zrobiłbym ZK na specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprostuję. Mamy serwis samochodów ciężarowych i często zachodzi potrzeba wyjazdu dwóch lub trzech mechaników, a wraca  cztery bądź pięć osób ponieważ trzeba zabrać kierowcą i pasażera.  Dlatego potrzebujemy samochód o większej ilości miejsc a jeśli można zwiększyć ta ilość to czemu nie maksymalnie na 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczysz znacząco przestrzeń na warsztat, bo 9 miejsc to trzy rzędy siedzeń. Przy długim Sprinterze/Crafterze ładowność mocno ucierpi i wiele sprzętu do niego nie wstawisz, a dodatkowo o ile nie przekroczysz ładowności do tej liczby miejsc, to może przekroczyć dopuszczalny nacisk osi. Proponowałbym coś w stylu Boxer/Jumper/Ducato/Master/Movano z dwoma rzędami siedzeń 3+4. Te samochody mają dość dużą ładowność i zostanie sporo przestrzeni na sam warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby za ostatnimi (dziewięcioma) siedzeniami imadło  i dwie szafki narzędziowe się wstawi i będzie specjalny? Nie kumam bazy!

Jak już ktoś oferuje takie extrasy, to nie po bandzie, a full obsługa i po ludzi leci drugi samochód (osobowy).

Serwis to serwis! Oprócz wakacji i tu może być all inclusiv stosowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Paprock napisał:

Że niby za ostatnimi (dziewięcioma) siedzeniami imadło  i dwie szafki narzędziowe się wstawi i będzie specjalny?

Na warsztat to coś więcej trzeba, ale niech będzie.

 

5 godzin temu, Paprock napisał:

Jak już ktoś oferuje takie extrasy, to nie po bandzie, a full obsługa i po ludzi leci drugi samochód (osobowy).

Wiesz co to optymalizacja kosztów? I w czym przeszkadza ilość miejsc, jeśli pojazd posiada odpowiednie wyposażenie i spełnia warunki techniczne? A widziałeś pomoc drogową z dwoma rzędami siedzeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem! Lidl i Biedronka i wszelaki ogarniający badziew. A ten, który optymalizuje koszty, najcześciej czyimś kosztem, sam ma all inclusiv na Bali.

Jak dobrze skumałem, to w zwykłym blaszaku z dziewięcioma siedzeniami ma być jeszcze zagospodarowana przestrzeń na "specjalny warsztat". No po byku fest mi optymalizacja. 

A może dziewięciu spod pośredniaka z francuzem w ręku będzie robiło za specjalny warsztat? Auto co najmniej w trzech czwartych powierzchni podłogi siedzeniami zabudowane z jakąś klitką na tyle odgrodzoną byle przegrodą ma uchodzić za zoptymalizowany mobilny warsztat samochodowy? 

Chciałbym zobaczyć to zoptymalizowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2019 o 10:10, SLAWEKB5 napisał:

. Proszę o pomoc w zakresie zmiany samochodu Iveco Daily który jest samochodem ciężarowym na samochód specjalny 

J od siebie dodam tylko że ciężarowy do 3.5 t DMC  chyba więcej traci niż zyskuje na staniu się specjalnym. Polecam lekturę PORD art 20 pkt 3 .1 i 2

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

 

Zwiększenie liczby miejsc w ciężarowym,gdzie podejrzewam, nie ma fabrycznych miejsc przewidzianych na montaż fabrycznych siedzen na pace ? w ogole zwiekszenie liczby siedzeń bez przebadania przez uprawniona jednostkę chyba nie jest możliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od stycznia podobno zwiększenie liczby miejsc w ciężarowym i osobowym tylko po przebadaniu przez jednostkę chomologacyjna, a co z przywróceniem miejsc w pojeździe ? Wyjechali z salonu jako 7osobowe , a ktoś kupi bez jednej kanapy i przywraca ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, soraj napisał:

Od stycznia podobno zwiększenie liczby miejsc w ciężarowym i osobowym tylko po przebadaniu przez jednostkę chomologacyjna

Podobno to renifery latają a psy w wigilię mówią. Ale to tylko podobno bo żadnego nie widziałem i nie słyszałem:) A tak poważnie to pierwsze słyszę o takich zmianach od stycznia. Wiadomo miejsca w ciężarowym to tylko jednostka uprawniona,ale osobowe bez zmian. Przynajmniej do czasu aż ustawa tego nie zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany w badaniach przez jednostkę uprawnioną będą .

Co prawda potwierdziłem informację u źródła że od stycznia się nie uda tych zmian wprowadzić, ale będą one w nieco późniejszym terminie a będzie wyglądało to tak że zmiana dołożenie miejsc nawet w samochodzie osobowym będzie wymagało potwierdzenia badaniem przez jednostkę  uprawnioną , czyli ITS itd, lub potwierdzenia producenta      

( którego ja zawsze żądałem a śmiali się tu ze mnie że po co ) o tym że pojazd został homologowany na daną liczbę osób . Jeśli do 4 miejscowego autka dokładamy piąte miejsce to musimy mieć potwierdzenie producenta o tym że auto było na to 5 miejsc homologowane, jeśli nie było to badanie przez jednostkę uprawnioną.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba słusznie się z Ciebie śmiali, skoro wymagasz czegoś, o czym sam piszesz, że jeszcze nie obowiązuje i dopiero będzie wprowadzone - kiedyś tam.

 

OSDS na bieżąco dostaje akty prawne do konsultacji i na dzień dzisiejszy takiego o którym mowa nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie jakoś nie przeszkadza to że mam pare papierków w segregatorze więcej. Teraz i wy będziecie musieli mieć, albo klienta ganiać do jednotski uprawnionej. Do wyboru do koloru. No aktu jeszcze nie ma ale to kwestia może 2 miesięcy być. I to że będzie jest 100% pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blakop zapominasz, że obowiązuje jeszcze coś takiego jak zał. nr 2 do rozporządzenia w/s BTP

Cytat

Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu


§ 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.
§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.

Jeżeli coś budzi wątpliwości diagnosty, to ma prawo żądać inne wiarygodne dokumenty, pozwalające na ustalenie stanu faktycznego. To już wola właściciela/posiadacza pojazdu czy zgodzi się na nie, czy poszuka innej SKP. Jednak pisanie, że ktoś działa niezgodnie z prawem jest w tym przypadku nadużyciem.

 

PS. Żeby była jasność, osobiście nie wymagam tego typu oświadczeń, bo w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie bazuję na katalogach homologacyjnych.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2019 o 12:21, Rafi90 napisał:

Rozumiem że mogę trafić do więzienia za to że chce potwierdzenia faktu że auto zostało wypuszczone na 5 miejsc a nie na 4.

 

Nie sądzę.

Natomiast pozbawieni Cię uprawnień jest jak najbardziej możliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2019 o 09:30, yogi1984 napisał:

A tak poważnie to pierwsze słyszę o takich zmianach od stycznia.

Jutro usłyszysz i zobaczysz.Chyba że datę wejścia w życie przesunęli.

image.thumb.png.e5cda3b8bccfa05b914c28e8329852cb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.