Skocz do zawartości

Fiat Ducato Kempingowy z Niemiec, liczba miejs


Rafi90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Szybkie pytanie. Fiat Ducato z dojczland (kemping). Data 1 rej 23.05.2001. Liczba miejsc 6. 2 w kabinie, 4 w przestrzeni kempingowej. Tylne miejsca dwa do kierunku jazdy, dwa tyłem,po środku stolik. Zdjęcia poniżej. Jakieś przeciwwskazania na liczbę miejsc 6 w DR ? W Niemieckim DR dodam że liczba jest 6. Foty poniżej

IMG_20191205_111224_5.jpg

 

 

 

IMG_20191205_112316_4.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ale wole się upewnić. Gadałem ze specami z ITS, wysłałem im foty, i zdjęcia papierów, zrobili zebranie, pooglądali, pomyśleli i również stwierdzili że w takim stanie może być tych miejsc 6. Jednak wiadomo, różne dziwne sytuacje się trafiają więc wole wrzucić może ktoś miał z czymś takim problemy np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tak były te pasy montowane (homologowane). Dziś niewiele się zmieniło z wyjątkiem estetyki i koloru tapicerki może. Mam gdzieś foty kamperów całkiem nowych z podobnym rozwiązaniem montażu pasów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to w zasadzie solidnie, poświeciłem do tych dziur latarką, potargałem, poszarpałem, zdaje się zamocowane być dobrze :ph34r:

Pany. Zonk. Patrze tabliczka oryginalna , DMC 3200, w ZDR 3400 (?). Pewnie zabudowca podniósł ... I teraz tak. Innej tabliczki nie widze nigdzie, MW 2830 więc zabraknie nawet na te 6 osób ładowności. I tak myślę że może by zadzwonić do Fiata , dopytać czy były homologowane te modele (i ten konkretny)na 3400 , bo średnio mi się widzi wpisywać 3400 jeśli jak byk mam 3200 a to że ktoś 20 lat temu podniósł DMC na 3400 to mnie nie przekonuje. Pewnie wypadało by nową tabliczkę (jeśli jest możliwość) z nowym DMC, nowymi naciskami i wtedy działać dalej ?
 

Znalazła się druga tabliczka, w formie wlepki z wartościami DMC 3400 ale jest na niej inny nr VIN...

No nic narazie odsyłam koleżkę i trzeba rozkminić temat na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Znalazła się druga tabliczka, w formie wlepki z wartościami DMC 3400 ale jest na niej inny nr VIN...

Czy ten drugi numer to Fiatowski czy inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo TZ jest z drugiego etapu i jak to często bywa, twórca zabudowy nadał nowy VIN wyłącznie na TZ, ale do celów rejestracji pozostawił oryginalny.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli do identyfikacji, do dowodu użyto VINU sprzed zabudowy, a dane techniczne przyjęto po zabudowie - tak?

Ja bym tak zostawił. Przyjął VIN jako VIN ten z RAMY i pierwszoetapowej tabliczki znamionowej, a dane techniczne z tabliczki kamperowo-hotelowej.

Na dzisiaj coś uprościli, bo pomimo tego, że zabudowujący nadaje swój numer na swojej tabliczce, to i tak na tej samej tabliczce powtarza VIN z pierwszego etapu, który trafia w papiery rejestracyjne.

Znajdę, to zapodam fotkę.

Kamper dwie tabliczki.gif

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam. W ZDR tam gdzie powinien być VIN, jest normalny VIN Fiatowski, zgodny z tabliczką pod maską oryginalną Fiatowską. Druga "nalepka " jest na słupku (wygląda jakby z drugiego etapu przebudowy, czyli już na kemping) i ma inny numer VIN, ale ma jeszcze numer jakby homologacji który jest zamieszczony w niemieckim DR. Foty poniżej . Mnie tylko zastanawia DMC, a bardziej to jak zostało podniesione, czy ten Dukat był też dopuszczony do ruchu w takiej samej wersji do 3400 czy na podstawie jakiejś tam luki kiedyś ktoś podniósł i dobra jest. No i jeszcze jedna sprawa. Oryginalnie maswy zestawu nie było, nagle po przebudowie może ciągnąć przyczepę , i to sporą bo według ZDR 1740kg

Resized_20191205_132415.jpeg

IMG_20191206_082410_2.jpg

IMG_20191205_110940_6[1].jpg

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Rafi90 napisał:

i ma inny numer VIN

 

To może być "kolejny numer" pojazdu.

 

48 minut temu, Rafi90 napisał:

Mnie tylko zastanawia DMC, a bardziej to jak zostało podniesione

 

W procesie homologacji. Taka sama sytuacja zdarza się np. w przypadku Sprinterów homologowanych w II etapie na autobusy. Pierwotna DMC wynosiła 5000 kg, a po II etapie wzrasta do 5500 kg.

 

Zauważyłem jeszcze, że na drugiej tabliczce zamieniono masę całkowitą pojazdu z masą zespołu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Dzwoniłem do Fiata, Pan bardzo miły starał się pomóc na ile może skontaktował mnie z swoim znajomym biegłym sądowym który zajmuje się takimi dziwnymi przypadkami.

Numer VIN na zabudowie jest numerem zabudowy, a Dukat trafił do firmy przebudowującej jako kabina z ramą. Jeśli ujęte są dane z tabliczki drugoetapowej w ZDR to trzeba je przyjąć jako prawidłowe, bo takim samochodów Pan miał już dziesiątki albo setki, i inaczej nigdzie nie ma. W takim razie robie według ZDR a sprawa "głównej" TZ zostaje , no cóż... NA upartego UD mogłą by być. Dzięki za pomoc i mam nadzieje że przyda się komuś ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz prawie identiko, tylko w Twoim przypadku jakiemuś mistrzowi zmiany vel kontrolerowi zapomniało się water proof mazakiem wypełnić VINEM pustą rubrykę pod naciskami.;-)

 

No i żeby uspokoić całkiem temat, to świeża konstrukcja pokazuje, że siedzenia i pasy w części hotelowej bez większych zmian się montuję.

Z większych szczegółów to tylko zagłówki.

 

 

Kamper pasy-siedzenia.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg nowej TZ F1-5140 F2-3400 tak jak pisał michal_k jest zamiana  i co teraz z tym fantem zrobić bo zostawić chyba nie można, jak uważacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś Niemcy ogarnęli sprawę i do dowodu wpisali poprawnie. No widać, że kogoś na II etapie ogarnęła tabliczkowa pomroczność.

Ja bym zostawił tak jak jest. Kiedyś próbowałem prostować ilość osi w przyczepce sprzed dwudziestu lat i nie dało rady.

Czy ktoś się dzisiaj znajdzie aby poprawną tabliczkę dosłał? Szczerze wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło tak jak wyżej napisałem. Sam Pan biegły stwierdził że w prawie jest luk więcej niż w szwajcarskim serze, a nie brakuje też takich który umieją je wykorzystać . Tu coś nie dopisali, tam się coś zmieniło, tu nie doprecyzowali itd itd itd... :ph34r:

Cóż. Ważne że temat ogarnięty i kolejna ciekawa zagadka rozwiązana. Za takie tematy jak ten, lubię tą robotę , bo jak nic się nie dzieje to nastaje nuda :sleep:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Są podmienione F1 i F3 miejscami.

 

Teoretycznie to może być usterka, że dane na TZ nie odpowiadają stanowi faktycznemu. Ale życie życiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były też kampery budowane na podwoziu Ducato, które po drugim etapie homologacji oprócz nowego numeru VIN miały też zmienioną markę i model. 

Tak na marginesie to jaki producent pojazdów kryje się pod wyróżnikiem WDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, michal_k napisał:

 

Teoretycznie to może być usterka, że dane na TZ nie odpowiadają stanowi faktycznemu...

Tak, wspomniałem o tym kilka postów wyżej. Ale jak sam widzisz.  Życie życiem, nie ma co rozkopywać . Według mnie, pewnie was, instytucji  i innych poważnych ludzi jest ok, więc niech tak będzie.

6 minut temu, danielg539 napisał:

to jaki producent pojazdów kryje się pod wyróżnikiem WDT.

Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego "DETHLEFFS GmbH" Które widnieje na tabliczce "drugoetapowej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.