Skocz do zawartości

Pokwitowanie ITD


Gannigus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Dzisiaj zadzwonił Pan z serwisu Scani, że mają Białorusina któremu ITD zabrało dokumenty za stwierdzone usterki w pojeździe na białoruskich tablicach oraz dali skierowanie na dodatkowe badanie techniczne.

Teraz pytanie czy można wykonać badanie na zagranicznych tablicach?

Z tego co wiem to dodatkowych badań nie można wykonywać na zagranicznych tablicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie można?

 

Skoro na mocy ustawy zatrzymano DR i skierowano na DBT to na mocy tejże ustawy pojazd podlega temu DBT. Natomiast takie badanie nie pójdzie do CEP, bo nie będzie prerejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wydać zaświadczenie " ustała przyczyna zatrzymania dowodu rejestracyjnego" i oddać je właścicielowi. No i pobrać kase, gotówke bo przelewu to pewnie byśmy nie zobaczyli już :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić badanie, wydać zaświadczenie nie szukać problemu na siłę. Oczywiście badanie musi pozostać w trybie awaryjnym bo logiczne że w CEP go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Panowie, a jak zrobić poprawnie skierowanie przez ITD na badanie okresowe tego Białorusina (dowód zatrzymany fizycznie)?

Jeżeli zostawię takie badanie w awaryjnym jak ma to się do :

Art. 80ba. 1. Dane, o których mowa w art. 80b ust. 1, są przekazywane do ewidencji:
6) przez stacje kontroli pojazdów – z wyłączeniem pojazdów, o których mowa w art. 73 ust. 3 – w zakresie danych,
o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 10, 15 i 21, oraz w przypadku przeprowadzania badania technicznego lub do
konania odczytu drogomierza pojazdu niezarejestrowanego – także pkt 1 i 13;
Art. 80bc. W przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do ewidencji, spowodowanego przyczynami nie
zależnymi od podmiotu, wprowadzenia danych dokonuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od
dnia, w którym powstał obowiązek ich wprowadzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skierowali na OBT ?

Skoro tak skierowali, to potraktuj jako pojazd z zagranicy, przed pierwszą rejestracją w kraju.  Inaczej nie widzę

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebokru, daj se na luz cepikiem. Czytaj, co wyżej ludzie napisali. Rób dodatkowe-skierowany, wystawiaj zaświadczenie i tyle. Nie wszystko do centralnej bazy musi trafić, tym bardziej 'zagramaniczne' pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, leski66 napisał:

A ... jak można dać se na luz cepikiem ?

Jak się w łeb trafi to się wyluzuje na pewno 

Cepik zdrobnienie od cepa: 

cepik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Panowie, powiem tak skierowany za warunki czyli badanie dodatkowe robiłem tak jak piszecie (czyli w awaryjnym), wątpliwości takiego postępowania pojawiły się w skierowaniu na badanie okresowe czyli ustalając termin następnego badania.

Pamiętajcie że nie mam dowodu, nie mam połowy danych do DIP między innymi datę pierwszej rejestracji i nie wpiszę 01.01. roku produkcji bo to nie prawda, data jest w dowodzie zagranicznym. Inspektor uparł się na badanie okresowe by mógł jechać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sebokru napisał:

nie mam połowy danych do DIP

Od tego jest diagnosta, a jak ma problem z danymi to jest rzeczoznawca.

 

@DARIO64 nie powiem na co ten cepik wygląda, ale jakbyś pomyślał o włożeniu tam baterii, to się sam domyślisz przeznaczenia :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie problem z gatunku tych, co to roztrząsają analizę spalin w elektryku lub podłączenie miernika nacisku na pedał hamulca na elektrycznym guziczku.

:zzz:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Mecher napisał:

Od tego jest diagnosta, a jak ma problem z danymi to jest rzeczoznawca.

Proszę Cię odeślesz Białorusina do rzeczoznawcy, jak wszystkie dane mógłbyś mieć gdyby tylko był dowód fizycznie:)

Mnie się udało  z tego wyjść tak, że pojawił się dowód w oryginale i dla świętego spokoju zrobiłem badanie po raz pierwszy z DIp-em, wydaje mi się, że to lepsze niż zostawienie jakiegoś dziwnego badania okresowego w awaryjnym. Poczekamy na nowy nadzór i się wyjaśni. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebokru napisał:

Proszę Cię odeślesz Białorusina do rzeczoznawcy

Nie proś.

To nie ja napisałem o problemie z danymi. Ja tylko wskazałem rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2019 o 12:54, Gannigus napisał:

że mają Białorusina któremu ITD zabrało dokumenty za stwierdzone usterki

i gdzie ten dowód wysłali... pewno na Białoruś to niech tam go mu oddadzą i się dowie na miejscu co ma zrobić (flaszka, zagryzka i kwiatek) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Zatrzymany dokument pojazdu zarejestrowanego za granicą, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1a pkt 4 i 6, pozostawia się w jednostce Policji, Straży Granicznej albo Krajowej Administracji Skarbowej przez okres 7 dni. Po upływie tego terminu dokument przekazywany jest przedstawicielstwu państwa, w którym pojazd jest zarejestrowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie neguję zasadności zatrzymania dokumentu (brak badań technicznych, bo o takim przypadku mówię).

Uważam, że wystawienie skierowania na badanie okresowe tego pojazdu przez ITD nie powinno mieć miejsca.

Czy nie powinno to wyglądać tak:

Powrót do swojego kraju, badanie okresowe i odzyskanie dokumentów już u siebie.

Czy wolno nam zrobić badanie okresowe i zostawić w trybie awaryjnym takiego pojazdu?

Jak potraktować zamontowane urządzenie dozorowe, a jak się trafi anglik albo za wielkiej wody to co jakie warunki techniczne ma spełniać, by mógł odzyskać zagraniczny dowód od naszego inspektora.

Zostałem poinformowany telefonicznie, że inspektor oczekuje ode mnie badania okresowego.

W dniu 22.02.2022 o 12:56, Paprock napisał:

Dla mnie problem z gatunku tych, co to roztrząsają analizę spalin w elektryku lub ...

:zzz:

czy na pewno to problem z tego gatunku...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Napisałem wyżej. Robię to, co w skierowaniu, wystawiam zaświadczenie i nie drążę tematu. Policja ma obowiązek zatrzymać dowód zagraniczniakowi za brak badań między innymi. W zamian wystawia pokwitowanie, które jednocześnie stanowi skierowaniem na dodatkowe badanie. No nie ma tematu. Wisi takie coś w awaryjnym trybie i tyle. Zaświadczenie tytułowane drukowanymi wołami mówi o zdatności pojazdu do ruchu drogowego, a wynik sygnowany jest zrozumiałym dla wszystkich mianem POSITIVE. No co tu więcej drążyć? Jak ktoś chce, to i w łyżce wody się utopi. 

Z dodatkami typu urządzenia dozorowe postąpiłbym tak, że informacje o nich zapakowałbym do uwag. Pojazd posiada to, i tamto o numerach seryjnych... Jednak sorry Gregorry polskich protokołów nie okazano do badania. Coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prawo Unii Europejskiej nie przewiduje jeszcze możliwości przeprowadzenia badania niezależnie od kraju rejestracji, w każdym innym państwie członkowskim – zauważa Barankiewicz. – Nie ma również żadnych zapisów prawnych, które regulowałyby sytuacje nadzwyczajne, jak ta, z którą obecnie mamy do czynienia"

tak sobie kiedyś to przeczytałem... Białorusi daleko do UE ale - moim zdaniem oczywiście - jeżeli wykona badanie w polskiej stacji kontroli to "nie ustanie przyczyna zatrzymania" DR dla ITD ponieważ obliguje go system badań obowiązujący w Państwie które wydało dokument. Gdyby było inaczej nie ciągały by tłumy Rodaków na okresowe badanie do Polski. Może jechać do siebie i tam poddać się obowiązkowemu badaniu, bo na miejscu inspektora ITD nie oddałbym DR na podstawie badania w PL. Dotyczy to również naszych kierujących poza granicami - nikt nie zmusza ich do robienia badań na terenie kraju zatrzymania DR a wysyła do PL i stosownie do wykroczenia nakłada mandat karny...ale jest wojna niedaleko, jest przygnębienie i może piszę głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nesiasps napisał:

Dotyczy to również naszych kierujących poza granicami - nikt nie zmusza ich do robienia badań na terenie kraju zatrzymania DR a wysyła do PL i stosownie do wykroczenia nakłada mandat karny...

Mylisz się troszkę z tym stwierdzeniem!!...

Sam miałem wątłą przyjemność odbyć badanie techniczne w Portugalii po tym jak zatrzymali  mi DR i tablicy rej. naczepy.

Sprawa wtedy rozbijała się o oświetlenie, pękniętą tarczę hamulcową i coś jeszcze,tylko nie pamiętam. 

Po naprawie by odzyskać dokumenty musiałem odbyć pełne badanie techniczne i z nim powędrować  do stosownego organu celem odbioru dokumentów.

Aaaa..... Oczywiście nikt mnie nie zmuszał na to badanie i naprawdę na miejscu, zawsze mogłem wrócić do kraju (niestety naczepa tylko na lawecie a dokumenty pocztą oficjalną)🙂. Także,może nie zmuszają wprost... ale względy ekonomiczne  robią swoje. W tym przypadku zapewne było podobnie...

 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Paprock napisał:

Policja ma obowiązek zatrzymać dowód zagraniczniakowi za brak badań między innymi. W zamian wystawia pokwitowanie, które jednocześnie stanowi skierowaniem na dodatkowe badanie

Jednak, gdy organ kontroli nie stwierdzi żadnych naruszeń stanu technicznego to zezwoli na użytkowanie pojazdu do 7 dni a to wystarczający czas aby powrócić do kraju macierzystego i wykonać OBT. Szkoda, że w tym czasie DR nie powróci do właściciela pojazdu, ale przynajmniej w PL OBT można wykonać posługując się KP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.