Skocz do zawartości

Nowe rozporządzenie związane z odczytem wskazania drogomierza


rewers

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Norbert Jezierski napisał:

 

Dokładnie tak - nie jest to badanie, jest to (Inna) czynność ...

 

 

Czyli jest to inna czynność w której określamy wynik:

 

§ 6. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli wzrokowej drogomierza, że:
1) wartość wskazania drogomierza jest nieczytelna lub niekompletna,
2) drogomierz nie pokazuje żadnej wartości,
3) brak jest zamontowanego drogomierza lub jest nieprawidłowo zamontowany w szczególności w miejscu do tego konstrukcyjnie nieprzeznaczonym,
4) zamontowany drogomierz jest niewłaściwy do danego typu pojazdu
‒ wynik odczytu określa się jako negatywny.

Edytowane przez Demart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Demart napisał:

wynik odczytu określa się jako negatywny

OK. W/g rozpiski i przykładowych zaświadczeń " mojego stacyjnego programu " : w zaświadczeniu z odczytu drogomierza nie określasz wyniku, tylko w uwagach zamieszczasz stosowną adnotację, przykładowe skany z odczytu : pozytywny odczyt i negatywny odczyt. ;-)

1.JPG.a7429ffcb820b3fa37e5ae33d00b143b.JPG

2.JPG.a23b78770d6c993e582b6d51256e52f8.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie stacje mają dostęp do nowych wersji programu - proszę o weryfikacje i zgłaszanie ewentualnych problemów w tym zakresie.

 

Wg zapewnień Ministerstwa Cyfryzacji - w dniu jutrzejszym ma być poprawiony błąd podczas wysyłki do SI CEP badań poprawkowych do badania negatywnego i dwa inne, dotyczące pojazdów, dla których dokonano FIZYCZNEGO zatrzymania DR.
Wszystkie one skutkują błędem krytycznym i badania pozostają jedynie w rejestrze lokalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem pierwsze "badanie" na wymianę drogomierza, lecz przy zapisie wyrzuca mi błąd "Błąd przekazania badania technicznego do CEPIK"

Kolor kropki na liście badań jest szary tak jak przy haku.

Wersja programu 11.3.6.8203

Dodam że jak wejdę w podgląd tego badania to czas leci jak bym nadal robił to badanie

Edytowane przez arekkos
Dopisanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odległość - niczego nie podpowiem.

Spróbuj to zrobić (wysłać) "za chwilę" - być może to błąd CEP ? Nie mam informacji o jakimś krytycznym błędzie po naszej stronie ...

Może to problem karty/VPN-a (tego ostatniego warto zawsze zrestartować po takim błędzie).

 

Czas skończy "lecieć" kiedy program dostanie informację, że CEP przyjął przesyłkę.

 

Zmiany "uprzyjemniające pracę" będziemy wykonywać w miarę możliwości - na razie poszły zmiany z gatunku największych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, leski66 napisał:

OK. W/g rozpiski i przykładowych zaświadczeń " mojego stacyjnego programu " : w zaświadczeniu z odczytu drogomierza nie określasz wyniku, tylko w uwagach zamieszczasz stosowną adnotację, przykładowe skany z odczytu : pozytywny odczyt i negatywny odczyt. ;-)

 

 

 

 

Czyli nie masz możliwości zaznaczyć P/N i w uwagach musisz pisać? Czy sam tak robisz? Pytam bo jeszcze nie zaktualizowałem u siebie programu żeby nie mieć problemu z wysyłką badań po N (czekam aż cepik to ogarnie), a klienta na odczyt jeszcze nie było i nie wiem jak u mnie to będzie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co uprzejmie był zapodał kolega @leski66, to robota programistów. Ten druk nie nosi miana zaświadczenia, a nazywa się "dokumentem potwierdzającym dokonanie odczytu drogomierza".

A czy odczyt pozytywny / negatywny będzie wpisywał się do dokumentu z automatu, czy na zasadzie kopiuj wklej z podręcznej pamięci, to już sprawa indywidualna.

Jednakże "dokument potwierdzający dokonanie odczytu drogomierza" zawiera własną numerację, to obstawiam ułatwienia programistów w tej sprawie.

No coś jak odpowiada / nie odpowiada dla HAKA / TAXI / GAZU.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Paprock napisał:

to robota programistów.

No nie inaczej.:wink:

@Demart  na PW podaj mi adres swojej poczty, to wyślę Ci " rozpiskę jak obsługiwać ten druk zaświadczenia ", bo producentem mojego stacyjnego oprogramowania jest " W-wa " i nie stosowne byłoby tu wrzucać. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Demart na wawce nie jedzie i coś mi się zdaje, że jutro sam ogarnie sprawę poprzez aktualizację najlepszego programu do obsługi badań technicznych pojazdów przeprowadzanych na stacjach kontroli.

Ale owszem, propozycja pomocy zasługuje na pochwałę oraz naśladowanie - jak nie tu, to na pe-wu.

Ale coby zadość uczynić mej próżności, to poproszę tytuł tego dokumentu zapodać po całości.

Z góry dziękuję. W robocie mam zamiar być dopiero w poniedziałek. 

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O żesz w mordesz! A ja szukam tu. Wałkuję, przewijam, magluję i nie ma i nie ma... A to za ścianą! :evil:

No i już mi nie pasuje. Poczekam na obrazki z innych programów, w tym z najlepszego do obsługi badań technicznych pojazdów przeprowadzanych na stacjach kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Paprock napisał:

@Demart na wawce nie jedzie i coś mi się zdaje, że jutro sam ogarnie sprawę poprzez aktualizację najlepszego programu do obsługi badań technicznych pojazdów przeprowadzanych na stacjach kontroli.

 

 

Dokładnie na wawce nie jadę, a czy ten na którym działam czy jest najlepszy nie mi oceniać (choć są tacy co tak twierdzą), a robi mi się dobrze więc po co zmieniać tym bardziej że zmiennik starszy gość od zawsze na nim robi to miał by z tym problem. Robiłem jeszcze właśnie na Patronacie i też było OK. Robiłem na Tivpolu to trochę gorzej i do tego kontakt z obsługą był do kitu. A pytam jak u Was to wygląda żeby mieć porównanie jak aktualizację zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Uporałem się z wczorajszym badaniem na wymianę licznika. Po rozmowie z obsługą wyszło że jeżeli jest wpisana data wymiany licznika z zeszłego roku to nie chce iść do cepiku, więc jeżeli ktoś wymienił w zeszłym roku to musi niestety tak jeździć.

Kilka moich spostrzeżeń i zmian:

1) w programie w zakładce od wymiany liczników jest pytanie "Ilość km na oświadczeniu" a w oświadczeniu nie ma takiej pozycji, więc wydaje mi się że można to zmienić

2) na wydruku drukuje się wynik badania a nie wiem czy nie powinno drukować się tak jak w rozporządzeniu „Odczyt wskazania drogomierza z wynikiem pozytywnym lub negatywnym”

3) oraz w miejscu odczytu licznika na badaniu są XXXX a mogłyby być kilometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, arekkos napisał:

Witam.

Uporałem się z wczorajszym badaniem na wymianę licznika. Po rozmowie z obsługą wyszło że jeżeli jest wpisana data wymiany licznika z zeszłego roku to nie chce iść do cepiku, więc jeżeli ktoś wymienił w zeszłym roku to musi niestety tak jeździć.

Kilka moich spostrzeżeń i zmian:

1) w programie w zakładce od wymiany liczników jest pytanie "Ilość km na oświadczeniu" a w oświadczeniu nie ma takiej pozycji, więc wydaje mi się że można to zmienić

2) na wydruku drukuje się wynik badania a nie wiem czy nie powinno drukować się tak jak w rozporządzeniu „Odczyt wskazania drogomierza z wynikiem pozytywnym lub negatywnym”

3) oraz w miejscu odczytu licznika na badaniu są XXXX a mogłyby być kilometry.

Wykonałem dzisiaj pierwszy raz: Inna czynność - ustalenie wskazań drogomierza

 

Jest dokładnie tak jak napisałeś, niestety nie ma poprawy.

Przed chwilą pojawiła się aktualizacja programu.

Po aktualizacji jest wszystko OK ?  - super ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjeżdza klient na stacje,  miał uszkodzony licznik w samochodzie, nie dokonał wymiany lecz naprawy u elektromechanika. Po wzbudzeniu niestety pokazuje wartość z d*py mniejsza niż rok temu. Co w takiej sytuacji ? Wymiany nie było lecz była naprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam znajomego z laguną II i tam drogomierz (oraz inne wskaźniki) żyją własnym życiem. Raz jest 20000 km, po odłączeniu akumulatora wskakuje 120000, później po podłączeniu komputera 80000 i tak an okrągło. Już chyba trzech elektryków oglądało auto i każdy ręce rozkłada. i nie chodzi, żeby coś tu ukryć bo kolega sam uczciwie mówi, że samochód przejechał grubo ponad 300 tyś km ale wyświetlacz mówi coś innego. co począć z takim fajansem? na złom go? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.