Skocz do zawartości

Problem z WK


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Mecher napisał:

"Co nie jest zabronione jest dozwolone"

 

Wyrywasz zdanie z kontekstu na obronę swojej niewiedzy i postępowanie które prowadzi do patologii tak jak opisał Kolega powyżej:

 

22 minuty temu, smaug napisał:

I tak powstaja dziwologi , i klopoty  dla diagnostow wydających dokumenty zgodnie z prawem

 

Niewiedza i upór takich diagnostyków w połączeniu z im podobnymi po stronie WK niestety buduje taki, a nie inny obraz tego systemu... Obraz niekompetencji i głupoty niestety.

Mecher - jeszcze mu zaświadczenie ADR I BUS100 wystaw, a badanie poszerz o powypadkowe, bo nigdzie nie ma napisane, że nie można...

 

I jeszcze niech mnie oświecą geniusze co wystawiają to zaświadczenie - to zaświadczenie to jest tylko traki "druczek/papierek" czy faktycznie wykonujecie dla takiego pojazdu badanie okresowe?? Jak jest wynik takiego badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, blakop napisał:

czy faktycznie wykonujecie dla takiego pojazdu badanie okresowe?? Jak jest wynik takiego badania?

Też jestem bardzo ciekawy jak wygląda badanie okresowe dla zabytkowego. Jak to oceniać i z czym porównać? Klient składa wniosek jak dla zabytku i porównujemy,  czy robimy normalne okresowe i  warunki z 2022 co będzie skutkowało w naprawdę starych pojazdach  wynikiem N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 OBT  zabytkowego wykonuje się  w zakresie 0-10 działu 1, załącznik 1 stosując warunki techniczne na podstawie których pojazd został uznany za zabytkowy.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, blakop napisał:

Mecher - jeszcze mu zaświadczenie ADR I BUS100 wystaw, a badanie poszerz o powypadkowe, bo nigdzie nie ma napisane, że nie można...

 

Pomysł całkiem całkiem, muszę rozważyć ... 

58 minut temu, blakop napisał:

I jeszcze niech mnie oświecą geniusze co wystawiają to zaświadczenie - to zaświadczenie to jest tylko traki "druczek/papierek" czy faktycznie wykonujecie dla takiego pojazdu badanie okresowe?? 

To jest tylko traki trak, nic innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla mnie wynika taka puenta (nie tylko z powyższego tematu, innych dzisiejszych i wcześniejszych także), miliony rad  (darmowych) udzielanych na tym forum w 100% pewnych nie są w żaden sposób przyswajane, Koledzy Diagności - dlaczego? to są darmowe szkolenia, korzystajcie. 

p.s. sam w wielu sprawach stawałem okoniem, ale ostatnie kilka lat aktywności na forum uświadomiło mi, że często nie miałem racji, a teraz wiem więcej i lepiej umiem interpretować zawiłości naszego fachu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, cezary napisał:

 ostatnie kilka lat aktywności na forum uświadomiło mi, że często nie miałem racji, a teraz wiem więcej i lepiej umiem interpretować zawiłości naszego fachu. 

Można by to nazwać " dojrzałością zawodową " .:-D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cezary napisał:

miliony rad  (darmowych) udzielanych na tym forum w 100% pewnych

Tylko konia z rzędem temu co powie że akurat jego rady są pewne na 100% i to do nich się stosować:pwned: i jak te cenne i właściwe rady rozpoznać  i wychwycić ma ktoś mniej doświadczony skoro każdy przekonuje usilnie do swych racji. Bo jak łatwo jednak zauważyć to nawet najlepszym w "niby rankingu" (co mógłby być jakąś wskazówką a nie jest),zdarzają się często głupie i bezsensowne wypowiedzi.

Edytowane przez yogi1984
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście są rady mniej i bardziej pewne.

 

Ale jak ktoś Ci wprost przytacza przepisy i wyjaśnia dlaczego w pewnych wypadkach danych rzeczy NIE NALZEŻY robić, to trzeba być naprawdę odpornym na wiedzę, żeby tego nie przyswoić.

 

Zawsze uważałem, że pracownik SKP to większy specjalista w kwestiach technicznych bo:

- musi mieć odpowiednie wykształcenie

- odpowiedni staż pracy

- odbyty odpowiedni kurs

- zdany egzamin państwowy - TRUDNY

 

Wobec tego pracownik WK ma tylko jakieś tam ogólne wymogi... Niby jakieś tam wykształcenie, czy wiedza, której w sumie nikt realnie nie weryfikuje.

W tej sytuacji w praktyce to właśnie pracownik SKP jako bardziej wykwalifikowany powinien sterować poza kulisami zachowaniem pracownika WK, który zazwyczaj guzik wie w sensie stricte technicznym - a o tym tu rozmawiamy.

 

Dlaczego jest odwrotnie?? Ktoś mi wytłumaczy?

 

Dlaczego pajace z uprawnieniami wystawiają dokumenty na tupnięcie nóżką pani Marzenki z WK naruszając istniejący układ przepisów i zwyczajów?

To właśnie te PAJACE, które się tu ujawniają otwarcie budują patologię tej branży!!

Bo proszę zauważyć, że w opisanym przypadku WK nie powołał się na taki czy inny przepis, tylko na to, że "zawsze tak było"!! Szok!!

 

Po co tu przepisy jakiekolwiek, skoro "zawsze ta było i tak ma być"??!!

 

I to tacy diagnostycy jak macher budują swoim postępowaniem taką postać rzeczy... Dla mnie BAN Z CAŁEJ SIŁY za takie brednie.

 

Swoją drogą Pan Macher nie odpowiedział jakie faktycznie badanie i o jakim zakresie (o wyniku nie wspominając) wykonuje w omawianym przypadku skoro wystawia zaświadczenie o wykonaniu OBT.

 

________________

 

Michał - warunki techniczne może i nie. A co z rozporządzeniem w sprawie sposobu przeprowadzenia badania?? Jak je stosować?

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, blakop napisał:

Jak je stosować?

pomiary i wyniki adekwatnie do stanu faktycznego zgłoszonego przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi
pojazdu zabytkowego.

10 godzin temu, yogi1984 napisał:

Tylko konia z rzędem temu co powie że akurat jego rady są pewne na 100% i to do nich się stosować:pwned: i jak te cenne i właściwe rady rozpoznać  i wychwycić

dlatego napisałem "milion" , mamy do czynienia z mniej lub bardziej doświadczonymi ale jednak wykształconymi diagnostami dla których odseparowanie ziaren od plew jeżeli są podane na tacy nie powinno sprawiać żadnego problemu, a te 100% wiadomo że są poparte jednoznacznie przepisami, poza tym My rozmawiamy w gronie diagnostów nie młynarzy z całym szacunkiem dla młynarzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cezary napisał:

pomiary i wyniki adekwatnie do stanu faktycznego zgłoszonego przez właściciela

Które zawsze będą zgodne z wnioskiem. Jeżeli sprawdzamy np: 30 letniego golfa to wiemy czego się spodziewać po hamulcach, ale jak podstawi ktoś pojazd 70 letni i nie dopatrzysz się żadnej amatorszczyzny wynik P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2019 o 22:35, blakop napisał:

Swoją drogą Pan Macher nie odpowiedział jakie faktycznie badanie i o jakim zakresie (o wyniku nie wspominając) wykonuje w omawianym przypadku skoro wystawia zaświadczenie o wykonaniu OBT.

Ja się ktoś taki zarejestruje na forum, to może ci i odpowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiadomo czy już nie ma... jak jest @Paprock  Paproczek, Paprociak i jeszcze jakieś inne , to może jest Mecher i Macher... (to tak dla rozluźnienia atmosfery)

A co do rad. To właśnie chyba o to chodzi w tym forum żeby się nimi wymieniać, dyskutować, wyrażać swoje zdanie... Każdy tu pisze jak robi, co wie. Drugą sprawą jest umieć korzystać z internetu a nie łykać jak pelikan co popadnie, ale myślę że my forumowi potrafimy (albo uczymy się) rozróżniać prawdę od blefu :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny artysta, co każe ludziom oświadczenia na zabytki pisać...

 

Więcej takich ludzi w branży i faktycznie warto zrobić rewolucję i połowę ludzi na bruk... Jeśli tylko jest szansa, że wy tej połowie będziecie to warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne pitolenie jak w większości.

Jaką opłatę pobieracie za  badanie pojazdu zabytkowego - 1,2 dajecie klientowi paragon i co robicie?

wg niektórych opinii można przyjechać bez tablic bo we wniosku brak pozycji nr rejestracyjny , każda opona inna bo tak napisano we wniosku , każda żarówka w innym kolorze - bo brak takiej pozycji we wniosku, bez szyb, brak skuteczności układu hamulcowego też wpiszecie w zaświadczeniu i będzie wszystko w porządku bo to zabytek.

Pobieram za okresowe i to robię, bo badanie zabytku  polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu( a to jest chyba zakres badania okresowego), w szczególności  na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod
względem bezpieczeństwa jazdy
, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu. Ten pojazd po badaniu już nigdy nie wróci na stację i ma być wszystko igła.

Wydanie zaświadczenia żadna ustawa nie zabrania, pretensje można mieć do twórców oprogramowania, że taki dokument przy tym badaniu generuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odpowiedż

Cytat

ja wystawiam

odnosiła się do pierwszego posta w temacie

 

W dniu 17.12.2019 o 08:40, Demart napisał:

 ale teraz trafił się WK i żąda żebym wystawił zwykłe zaświadczenie z BTP z bezterminowym terminem bo inaczej nie zarejestrują pojazdu...

Więc uznałem że chodzi o zaświadczenie z DBT , stąd taka odpowiedż.

Jednak przepatrzyłem swoje archiwum (wiec trochę to trwało) i nie znalazłem żadnego wystawionego zaświadczenia z DBT "zabytku"

 

Nigdy nie wystawiłem zaświadczenia z OBT zabytku ani takowego nie robiłem i jakoś nie mogę znależć bym o takim pisał, ale skoro brakop wie lepiej.

Oczywiście, zgadzam się z stwierdzeniem

W dniu 17.12.2019 o 22:35, blakop napisał:

... te PAJACE, ...

Wydały już wyrok ... taki mamy klimat.

 

SPOKOJNYCH ŚWIĄT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, evocatum napisał:

Wydanie zaświadczenia żadna ustawa nie zabrania, pretensje można mieć do twórców oprogramowania, że taki dokument przy tym badaniu generuje.

To zdanie mogłeś sobie darować. Trudno się z @blakop nie zgodzić w pewnych kwestiach... Tym tokiem rozumowania można wystawić dyplom z czerwonym paskiem i wynikiem celującym jak stan pojazdu jest "igła", bo przecież nie ma przepisu, który by zabraniał. A skoro program pozwala tak robić to jest git.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów sie zaraz zacznie ze 

W dniu 17.12.2019 o 21:54, yogi1984 napisał:

każdy przekonuje usilnie do swych racji.

Ehhh....

Ja  proponuję już dyskusję zakończyć,jesli ktoś chciał sie czegoś nauczyć, wyciągnąć wnioski to te dwie strony materiału mu w zupełnosci wystarczą:wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.