Skocz do zawartości

Szarpaki SZ-16


szymonp

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Paprock napisał:

 W większości pojazdów po napędzeniu uniesionej ośki na desce p

Właśnie o tej metodzie pisałem , że nie zrobił bym tego na SKP bo nie mam zamiaru później odpowiadać za auto które rozpędzone przejechało mi przed drzwi. Bądźmy poważni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

była rozpędzarka do kół

to fajny gadżet, ale widziałem jak znajomy diagnosta, nie poradził sobie z tym i spalił klientowi opnę, ale był szok i krzyk klienta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja większość luzów na sworzniach wykrywałem dopiero po podniesieniu osi pojazdu, niestety według mnie szarpaki się nie sprawdziły, 2 czy 3 razy coś pokazały. Raz sworznie były tak wybite z obu stron, że na prawdę niedużo brakowało aby wypadły, na szarpakach nie było widać nic,po podniesieniu i poruszaniu kołem wszystko jasne,  bez specjalnego siłowania się i mocnego szarpania kołem wszystko było widać jak na dłoni. Od tego czasu mam zaufane ograniczenie do szarpaków, a pytam ponieważ pracują one w płaszczyźnie przód/tył i lewo/ prawo, czyli nie mają skosa, a jeden znajomy diagnosta bardzo sobie chwali sprawdzanie gdy płyta porusza się w taki właśnie sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale jak widziałem na kilku PSKP szarpaki to śmiech na sali był. Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem że rękami bardziej chyba byłbym w stanie naciągnąć to koło. U siebie na OSKP nigdy problemu z wykrywaniem luzu nie mam, zawsze jak po diagnozie na płycie auto trafia na nasz warsztat to to co miało luz to ma, a co nie miało to nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafi90 napisał:

 Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem

Ktoś prawdopodobnie zapomniał o czyszczeniu i smarowaniu ślizgów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2019 o 12:11, Rafi90 napisał:

szarpaki były słabe jak gó*no, no...

Jak wybiera się produkty budżetowe to czemu tu się dziwić. Porządne szarpaki powinny móc wykonywać ruch wzdłużny i poprzeczny (zarówno współsobny jaki przeciwsobny) a do tego ruch obrotowy o zakresie kątowym przynajmniej 15 stopni i wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, danielg539 napisał:

 wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi.

Nie ma takiej możliwości w obciążonych sworzniach wahaczy siłą ciężkości pojazdu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje pewna grupa sworzni wahaczy, które posiadają mechanizm autokompensacji luzu w wówczas faktycznie na szarpakach luzu nie widać ale trzeba również pamiętać, że producenci określają dopuszczalny luz osiowy w takich sworzniach i może on wynosić nawet 6-8 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z innego forum , doskonale obrazuje zagadnienie. 

A zatrważający jest wpis pod fotkami. Można jedynie  gdybać, w jaki sposób było sprawdzane zawieszenie. Dodam tylko ,że przy osiadaniu podniesionego pojazdu nawet minimalne zużycie takiego wahacza  się wychwytuje .

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1345088.html

Edytowane przez wadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.