Rafi90 Napisano 20 Grudzień 2019 Share Napisano 20 Grudzień 2019 20 minut temu, Paprock napisał: W większości pojazdów po napędzeniu uniesionej ośki na desce p Właśnie o tej metodzie pisałem , że nie zrobił bym tego na SKP bo nie mam zamiaru później odpowiadać za auto które rozpędzone przejechało mi przed drzwi. Bądźmy poważni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 20 Grudzień 2019 Share Napisano 20 Grudzień 2019 3 godziny temu, aboz napisał: była rozpędzarka do kół to fajny gadżet, ale widziałem jak znajomy diagnosta, nie poradził sobie z tym i spalił klientowi opnę, ale był szok i krzyk klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2019 Share Napisano 20 Grudzień 2019 Ale jak? Używam i jestem ciekaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 21 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2019 Ja większość luzów na sworzniach wykrywałem dopiero po podniesieniu osi pojazdu, niestety według mnie szarpaki się nie sprawdziły, 2 czy 3 razy coś pokazały. Raz sworznie były tak wybite z obu stron, że na prawdę niedużo brakowało aby wypadły, na szarpakach nie było widać nic,po podniesieniu i poruszaniu kołem wszystko jasne, bez specjalnego siłowania się i mocnego szarpania kołem wszystko było widać jak na dłoni. Od tego czasu mam zaufane ograniczenie do szarpaków, a pytam ponieważ pracują one w płaszczyźnie przód/tył i lewo/ prawo, czyli nie mają skosa, a jeden znajomy diagnosta bardzo sobie chwali sprawdzanie gdy płyta porusza się w taki właśnie sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Nie wiem jak u Ciebie ale jak widziałem na kilku PSKP szarpaki to śmiech na sali był. Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem że rękami bardziej chyba byłbym w stanie naciągnąć to koło. U siebie na OSKP nigdy problemu z wykrywaniem luzu nie mam, zawsze jak po diagnozie na płycie auto trafia na nasz warsztat to to co miało luz to ma, a co nie miało to nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 5 minut temu, Rafi90 napisał: Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem Ktoś prawdopodobnie zapomniał o czyszczeniu i smarowaniu ślizgów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Na dwóch stacjach PSKP miałem okazje się pobawić sprzętem , i brzydko mówiąc szarpaki były słabe jak gó*no, no... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Ja to normalnie sobie myślę, że połowa urządzeń na SKP jest nie potrzebna.??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 W dniu 21.12.2019 o 12:11, Rafi90 napisał: szarpaki były słabe jak gó*no, no... Jak wybiera się produkty budżetowe to czemu tu się dziwić. Porządne szarpaki powinny móc wykonywać ruch wzdłużny i poprzeczny (zarówno współsobny jaki przeciwsobny) a do tego ruch obrotowy o zakresie kątowym przynajmniej 15 stopni i wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 14 minut temu, danielg539 napisał: wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi. Nie ma takiej możliwości w obciążonych sworzniach wahaczy siłą ciężkości pojazdu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Istnieje pewna grupa sworzni wahaczy, które posiadają mechanizm autokompensacji luzu w wówczas faktycznie na szarpakach luzu nie widać ale trzeba również pamiętać, że producenci określają dopuszczalny luz osiowy w takich sworzniach i może on wynosić nawet 6-8 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 (edytowane) Temat z innego forum , doskonale obrazuje zagadnienie. A zatrważający jest wpis pod fotkami. Można jedynie gdybać, w jaki sposób było sprawdzane zawieszenie. Dodam tylko ,że przy osiadaniu podniesionego pojazdu nawet minimalne zużycie takiego wahacza się wychwytuje . https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1345088.html Edytowane 23 Grudzień 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.