Skocz do zawartości
szymonp

Szarpaki SZ-16

Rekomendowane odpowiedzi

Rafi90
20 minut temu, Paprock napisał:

 W większości pojazdów po napędzeniu uniesionej ośki na desce p

Właśnie o tej metodzie pisałem , że nie zrobił bym tego na SKP bo nie mam zamiaru później odpowiadać za auto które rozpędzone przejechało mi przed drzwi. Bądźmy poważni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wacek
3 godziny temu, aboz napisał:

była rozpędzarka do kół

to fajny gadżet, ale widziałem jak znajomy diagnosta, nie poradził sobie z tym i spalił klientowi opnę, ale był szok i krzyk klienta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Ale jak? Używam i jestem ciekaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szymonp

Ja większość luzów na sworzniach wykrywałem dopiero po podniesieniu osi pojazdu, niestety według mnie szarpaki się nie sprawdziły, 2 czy 3 razy coś pokazały. Raz sworznie były tak wybite z obu stron, że na prawdę niedużo brakowało aby wypadły, na szarpakach nie było widać nic,po podniesieniu i poruszaniu kołem wszystko jasne,  bez specjalnego siłowania się i mocnego szarpania kołem wszystko było widać jak na dłoni. Od tego czasu mam zaufane ograniczenie do szarpaków, a pytam ponieważ pracują one w płaszczyźnie przód/tył i lewo/ prawo, czyli nie mają skosa, a jeden znajomy diagnosta bardzo sobie chwali sprawdzanie gdy płyta porusza się w taki właśnie sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Nie wiem jak u Ciebie ale jak widziałem na kilku PSKP szarpaki to śmiech na sali był. Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem że rękami bardziej chyba byłbym w stanie naciągnąć to koło. U siebie na OSKP nigdy problemu z wykrywaniem luzu nie mam, zawsze jak po diagnozie na płycie auto trafia na nasz warsztat to to co miało luz to ma, a co nie miało to nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi
5 minut temu, Rafi90 napisał:

 Płyta ledwo się przesuwała, jęcząc przy tym donośnie a robiła to z takim wysiłkiem

Ktoś prawdopodobnie zapomniał o czyszczeniu i smarowaniu ślizgów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Na dwóch stacjach  PSKP miałem okazje się pobawić sprzętem , i brzydko mówiąc szarpaki były słabe jak gó*no, no...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Ja to normalnie sobie myślę, że połowa urządzeń na SKP jest nie potrzebna.🤣🤣🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
W dniu 21.12.2019 o 12:11, Rafi90 napisał:

szarpaki były słabe jak gó*no, no...

Jak wybiera się produkty budżetowe to czemu tu się dziwić. Porządne szarpaki powinny móc wykonywać ruch wzdłużny i poprzeczny (zarówno współsobny jaki przeciwsobny) a do tego ruch obrotowy o zakresie kątowym przynajmniej 15 stopni i wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi
14 minut temu, danielg539 napisał:

 wówczas 99% luzów można wykryć bez unoszenia osi.

Nie ma takiej możliwości w obciążonych sworzniach wahaczy siłą ciężkości pojazdu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Istnieje pewna grupa sworzni wahaczy, które posiadają mechanizm autokompensacji luzu w wówczas faktycznie na szarpakach luzu nie widać ale trzeba również pamiętać, że producenci określają dopuszczalny luz osiowy w takich sworzniach i może on wynosić nawet 6-8 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Temat z innego forum , doskonale obrazuje zagadnienie. 

A zatrważający jest wpis pod fotkami. Można jedynie  gdybać, w jaki sposób było sprawdzane zawieszenie. Dodam tylko ,że przy osiadaniu podniesionego pojazdu nawet minimalne zużycie takiego wahacza  się wychwytuje .

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1345088.html

Edytowane przez wadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.