Skocz do zawartości

badania dodatkowe


Adamex1952

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.01.2020 o 20:29, cezary napisał:

No jakoś nie otrzymałem odpowiedzi na pytania, na forum OSDS pisałem jak czynię, okazuje się, że takie działanie też nie jest całkiem  właściwe, co słusznie wytknął mi @blakop, interpretacja poznańska wydaje się być ok., bo wykonam 2 badania, a to 2 wpisy w rejestrze, zawsze to lepiej wygląda gdy zrobi się fizycznie  np. 5 samochodów, a do pochwalenia się pokazujemy 10 ?, dodatkowo 43 zł do kasy praktycznie bez roboty, same plusy. ?

No właśnie dodatkowe badanie taxi czy nauki jazdy trwa kilka minut za które SKP kasuje 43 zł i budżet państwa wzbogacony o podatek vat. Przecież tj. wyłudzanie pieniędzy żeby za kilka minut badania (sprawdzania) zmuszać obywatela do wydawania co rok 50,00 zł.  Zatem pomysł badania dodatkowego rokrocznie jest nieuzasadniony (patrz moje wcześniejsze uwagi).

Adamex1952

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz do ministra, wykaż mu błędy w rozumowaniu. Może wydadzą odpowiednie wytyczne na piśmie, które by cię satysfakcjonowały.

Mała cena za badanie - płaczą

Jest możliwość pobrania więcej (badania dodatkowe) - płaczą   ... normalnie nie idzie zrozumieć  :faint:

 

Po co podwyżki cen badań na SKP ?

Edytowane przez Mecher
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Taxe ktoś wbija raz i mam mieć gdzieś czy spełnia warunki czy nie ? Setke autobus też mam olać i nie kasować biednego klienta żeby się nie popłakał czasami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2020 o 23:17, yogi1984 napisał:

  ITS,PISKP mają podobne wręcz identyczne stanowisko. A z racji że to oni mają "pistolet w ręku"

Co maja w ręku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię to co na piśmie mam zalecone jak interpretować  a że nie lubię kopać się z koniem i na siłę udowadniać kto ma dłuższego to się z tym nie szarpie. A tak na marginesie czy istnieje jakieś pismo,zalecenie bądź coś podobnego by badania dodatkowe pomijać i nie robić przy OBT?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu kwestiach z ITS konsultuje się ministerstwo jeśli chodzi o przepisy więc nie stawiał bym Warszawskiego instytutu na straconej pozycji, bo są u samego źródła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie to ta cala interpretacja kupy się nie trzyma jeżeli wykonamy oddzielnie badanie TAXI i OBT. Niewątpliwie świadczy to o wybiórczym stosowaniu prawa. Na wstępie trzeba ustalić czy badania dodatkowe robimy cyklicznie czy nie, bo nie może być tak, że jedne są cykliczne a inne jednorazowe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: 

 

No to proszę wskazać zależność cyklicznego powtarzania badań, niektórych badań, jednego badania, kilku badań...

Odpowiedzieć na zwykłe "bo".

Robię badanie dodatkowe razem/osobno z okresowym ale zawsze corocznie, bo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale nikt z Panów diagnostów nie rozumie dlaczego na oddzeilnych badaniach każą robić. A może dlatego że chodzi o cepik. Dwa badania 2 zł a w skali kraju proszę sobie pomnożyć i macie odpowiedź. Ja zawsze pobierałem za taxi przy obt miałem wiele nadzorów i wszystko ok ale jak niektórzy pobieraja tylko 99zl to tylko pozazdrościć starostw i pracodawców że się zgadzają, nie narzekajcie później  na ceny badań. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla państwa to najlepiej by było żebyś brał z badania tak z 20zł a resztę oddawał im, albo żebyś oddał stacje w ręce państwowe tak żeby sobie mogła zarabiać na twoim sprzęcie. Niedługo i tak może być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ja mówię że jeśli nie wiadomo o co chodzi to o pieniądze i tyle. Ale nie mogę pojąć dlaczego nie pobierać za np taxi przy okresowym. Ktoś miał z tego powodu problemy, czy litujecie się nad biednymi taxierzarzami bo nie pojmuje, a może robicie to żeby więcej badań zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby roztrząsania litości, bo nie o to chodzi. Wyraziłeś, że robisz to dla kasy i OK. Dalej pozostaje do rozwikłania wątek merytoryczny, co "niezależnie" znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze dla kasy jak większość z nas chyba że są tacy co dla ideii pracują ja nie. Ciekawe że robicie za free sprawdzenie taxi, a podejmujecie temat że trzeba płacić za wysyłkę oświadczeń o wymianie licznika. Ale ok macie takie prawo. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yogi1984 napisał:

Ja robię to co na piśmie mam zalecone jak interpretować  

I kto ci zaleca , i na jakiej mocy ?

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wprost napisać podstawę do corocznego oddzielnego badania dodatkowego i zakończy się dowolność - tyle, że czemu Starostwa robą to samodzielnie, a nie narzuca tego ustawodawca?   Np. w przypadku BUS 100   -  jaki wynik na okresowym gdy bieżnik ma np 2mm? Ma sens robić corocznie dodatkowe oddzielnie i niezależnie,  które w przypadku N  nie pozwoli na jazdę jako BUS 100 ale  P na okresowym pozwoli  jechać dalej. Podobnie z Taxi oraz Uprzywilejowanymi - są poza zakresem - ale w wypadku N na dodatkowym a P na okresowym - mogą jechać jako zwykły pojazd sprawny, dopuszczony do ruch - ale bez dodatkowych funkcji. Jednak czy gdy kierowca BUS 100 - będzie się przejmował tym N z dodatkowego jak w ręku ma wynik badania okresowego z P  i kto to zweryfikuje podczas kontroli (w kraju możliwe że tak ale poza granicami...) N na okresowym za dodatkowe motywuje do działania ale nie ma podstaw - i takie to są te przepisy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nesiasps napisał:

i takie to są te przepisy.

 i ich interpretacje...

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

ale z nieszczelnym gazem nie wypuścisz auta z okresowym P a dodatkowym N.

Zły przykład bo badanie przystosowania pojazdu do zasilania gazowego nie jest badaniem dodatkowym lecz wchodzi w zakres OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

 z nieszczelnym gazem nie wypuścisz auta z okresowym P a dodatkowym N... To tak na przykład.

z nieszczelnym gazem nie zaczniesz nawet tego badania - i mieści się w zakresie okresowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak samo ma pojazd domontowane dodatkowe elementy jak i np nauka jazdy. Tak samo jak nie wypuścił bym z P auta z ulatniającym się gazem, tak samo nie wypuścił bym L która ma wadliwy np układ pedałów...

1 minutę temu, nesiasps napisał:

z nieszczelnym gazem nie zaczniesz nawet tego badania

I widzisz... Tu można się kłócić przyjacielu. Interpretacje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, duchu napisał:

kto ci zaleca 

Parę postów wcześniej odpowiedziałem. Może inaczej zapytam jeszcze raz. Czy istnieje jakiś dokument,wytyczne interpretacje by można nim się podeprzeć w razie W które jasno określa by DBT nie powtarzać? Bo żeby powtarzać jak wiemy są.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, yogi1984 napisał:

Parę postów wcześniej odpowiedziałem. Może inaczej zapytam jeszcze raz. Czy istnieje jakiś dokument,wytyczne interpretacje by można nim się podeprzeć w razie W które jasno określa by DBT nie powtarzać?

Nigdzie. I nigdzie nie pisze że nie można za to pobierać kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.