Skocz do zawartości

Zmiana masy własnej


Rubel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Na badanie techniczne przyjedzie naczepa niskopodwoziowa  FAYMONVILLE  , 9TL. VIN- YA9TL238B95113430, DMC 38000, L- 2, MW - 14600, Ładowność 23400.
I moje pytanie klient przywiózł kwita z wagi ze masa własna naczepy 16000. I moje pytanie bo będzie zmienial dowod bo kupil ta naczepę czy przy okresowym badaniu mogę mu zrobić korektę MW i ladownosci aby był pozadek w papierach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rubel napisał:

I moje pytanie bo będzie zmienial dowod bo kupil ta naczepę czy przy okresowym badaniu mogę mu zrobić korektę MW i ladownosci aby był pozadek w papierach ?

Możesz spróbować :) czy to przejdzie przez WK ja bym zadzwonił i zapytał bo mogą sobie zażyczyć zmiany konstrukcyjne których de facto pewnie nie było.

 

Ale żeby w tą stronę zazwyczaj chcą mieć większą ładowność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wniosek właściciela - ustalenie danych niezbędnych do rejestracji, jeżeli WK nie żąda zmian.

 

I nawrotka z poprawionym papierem na OBT

32 minuty temu, Qnick napisał:

ja bym zadzwonił

A to dobra rada dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Rubel napisał:

przy okresowym badaniu mogę mu zrobić korektę MW i ladownosci aby był pozadek w papierach ? 

Ozcywiście, że nie !!!

Zmiana masy własnej jest zmianą konstrukcyjną i wymaga badania dodatkowego.

Z honorowaniem samego kwitu z wagi też bym uważał bo nie wiesz co na tej wadze stało w momencie ważenia. jak masz wagę na OSKP albo blisko to sam podejdź i niech ważą przy tobie ( zrób zdjęcie). Jak nie masz dostępu do wagi to tylko opinia rzeczoznawcy.

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie UD 0.2.e i opis sytuacji w zaświadczeniu.

1 minutę temu, markes30 napisał:

Zmiana masy własnej jest zmianą konstrukcyjną i wymaga badania dodatkowego.

O ile nie zaszła pomyłka. Na OBT można dać to co wyżej i czekać na rozwój wydarzeń.

 

2 minuty temu, markes30 napisał:

Z honorowaniem samego kwitu z wagi też bym uważał bo nie wiesz co na tej wadze stało w momencie ważenia. jak masz wagę na OSKP albo blisko to sam podejdź i niech ważą przy tobie ( zrób zdjęcie). Jak nie masz dostępu do wagi to tylko opinia rzeczoznawcy.

Popieram w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aboz napisał:

O ile nie zaszła pomyłka. Na OBT można dać to co wyżej i czekać na rozwój wydarzeń.

Nawet jeśli to była pomyłka to  dla wszystkich będzie łatwiej, prościej i bezpieczniej zrobić zmianę masy badaniem dodatkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, markes30 napisał:

dla wszystkich będzie łatwiej, prościej i bezpieczniej zrobić zmianę masy badaniem dodatkowym.

Zrób do tego opis zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz zmiany konstrukcyjne ale jakie ? Waga pena homologowana i ta naczepa była wazona jest kwit z podpisem pieczatka pracownika wagi.
Co napisze w opisie zmian konstrukcyjnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rubel napisał:


Co napisze w opisie zmian konstrukcyjnych ?

Ja pisze "Masa własna ustalona na podstawie ważenia" i tyle. Nigdy problemu nie miałem nigdzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Rubel napisał:

Waga pena homologowana i ta naczepa była wazona jest kwit z podpisem pieczatka pracownika wagi.

A co było na tej naczepie? Była kompletna? A może miała załadowane dodatkowe wyposażenie? Nie widziałeś, nie wiesz, a za opinię odpowiada rzeczoznawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ważeniu diagnosta powinien być osobiście - kwitki z wagi to sobie można ..... Już nie jednokrotnie miałem lawetę "o masie 1800" w/g "kwitu wagowego" a po zawrzeniu wyszło jakoś 2600 - do 3,5t to weryfikuje na amorkach 

Ale ogólnie to przy ważeniu jestem osobiście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem że można szukać teorii spiskowych jak waga była by odchudzana ale tu jest odwrotnie. Ja bym ukrytego spisku na siłę nie szukał i przy OBD dał UD oczywiste omyłki prawidlowa MW i podpięty kwit z wagi i tyle. A  te fikcyjne ZK na czym miały by polegać? Pewnie w opisie znalazło by się"W naczepie nic nie zmieniono,ale nagromadzona rdza i błoto zwiększyły MW"?. I co to teraz takie parcie na tego rzeczoznawcę?toć zważenie pojazdu to jedna z najprostszych czynności dla diagnosty. 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, yogi1984 napisał:

 I co to teraz takie parcie na tego rzeczoznawcę?

Każdy uważa że do dupochron ten rzeczoznawca, a wyroki sądów nieraz pokazały że diagnosta może się wspomóc opinią rzeczoznawcy, ale nie może jej 100% wierzyć ;D. Zresztą się nie dziwie bo jak czytam nieraz opinie niektórych baranów że np "Auto ma byle jak zamontowane siedzenie, a naprawa wnętrza jest zrobiona partacko" to mam już obraz tego kto tą opinie naskrobał. Takich zlewek i pomyji to nie biorę w ogóle pod uwagę

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Jakby był ktoś uprzejmy rozwikłać dylemat który mnie nawiedził, tzn. taki, w 2560 z 31-12-2019 jest 

 

Cytat

 w ust. 6 pkt 3 otrzymuje brzmienie:„3) w przypadku pojazdów kategorii:a) M1 i N1 suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu.....

i to ma sens arytmetyczny, bo suma nacisków praktycznie równa się DMC, natomiast w 776 jest 

Cytat

§ 3.
1. Masę własną pojazdu ustala się:
2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

i  wychodzi , że zastosowanie się do tego spowoduje, że MW = DMC. :nausea:

nawet nie DMC a MMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 3.
1. Masę własną pojazdu ustala się:
2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

 

Wynikających z nacisków poszczególnych osi, a nie z maksymalnych nacisków poszczególnych osi. Czyli jak zważysz nacisk osi pojazdu nieobciążonego.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Demart napisał:

 

Wynikających z nacisków poszczególnych osi, a nie z maksymalnych nacisków poszczególnych osi

Dokładnie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.