Rafi90 Napisano 24 Styczeń 2020 Share Napisano 24 Styczeń 2020 Warto dodać że oświadczenie producenta nie zniszczy nam samochodu, a badania jednostki uprawnionej- owszem. Jak powiedziała mi jednostka uprawniona : " Niektóre badania mogą mieć charakter niszczący i dość inwazyjny , z czego właściciel pojazdu na pewno się nie ucieszy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2020 Share Napisano 24 Styczeń 2020 Reasumując: Jeżeli pojazd podstawowy był powiedzmy homologowany na 5 miejsc, a później w wyniku przeróbki został zarejestrowany na mocy homologacji II etapu na powiedzmy 2 miejsca, to powrót do 5 miejsc w wyniku zmian konstrukcyjnych będzie możliwy po przedstawieniu stosownego zaświadczenia od producenta pojazdu podstawowego, że był homologowany na 5 osób, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 24 Styczeń 2020 Share Napisano 24 Styczeń 2020 (edytowane) Mnie zastanawia to :" może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń" Więc wychodzi na to że producent musi potwierdzić prawidłowe zamontowanie siedzeń i pasów, a nie to że pojazd był homologowany na 5. A jeśli ma potwierdzić to raczej zrobi to tylko wtedy kiedy zamontuje te fotele i pasy ASO danej marki. Z kolei jeśli producent potwierdzi że pasy i fotele są zamontowane prawidłowo, to na pewno tylko wtedy, kiedy te miejsca i punkty mocowania są fabryczne. Edytowane 24 Styczeń 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2020 Share Napisano 24 Styczeń 2020 No właśnie do tego zmierzam. Co z tego, że producent potwierdzi, że było 5 miejsc, skoro te dołożone miejsca jak i ich miejsca wcale nie musza być tymi oryginalnymi? Z kolei serwis danej marki NIE JEST bardzo często podmiotem, o którym mowa w przepisie, czyli producentem pojazdu podstawowego. Musiał by to chyba jakoś udokumentować - tylko jak? Znam od środka działanie wielu marek i absolutnie nie ma zgodny na to, żeby dowolny serwis mógł zawsze i wszędzie reprezentować generalnego producenta. Zresztą zobaczcie jak to wygląda w praktyce - jak pytacie SERWIS o jakieś dane homologacyjne, to w większości przypadków słyszy się, że nie dysponują takimi danymi. A tu nagle się okazuje, że wiedzą wszystko - łącznie z tym co było w pierwszym etapie (zazwyczaj za granicą). Ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2020 Share Napisano 24 Styczeń 2020 Jak to u nas konstrukcja przepisu jest taka aby można było go interpretować i naginać. Niewątpliwie ASO nie jest przedstawicielem producenta nawet producent nie ingeruje w to kto w danym kraju dostaje autoryzacje, bo jest to w gestii generalnego importera! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 25 Styczeń 2020 Share Napisano 25 Styczeń 2020 (edytowane) W dniu 2.01.2020 o 08:14, leski66 napisał: § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”; Bardziej ciekawi mnie : po co ten ISOFIX Czy ktoś może wyjaśnić mi to zagadnienie ? W przypadku pojazdów.. czyli co wszystkich pojazdów także kat M1? Drugie pytane, o które pytalem w innym temacie ... (ciach) To trzymaj się tematu i nie mieszaj, bo niedługo będzie wszędzie o wszystkim Edytowane 25 Styczeń 2020 przez Jacdiag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Styczeń 2020 Share Napisano 25 Styczeń 2020 10 minut temu, soraj napisał: o którym mowa w § 9b Cytat § 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 Czy ten isofix dotyczy każdego BB N1, przy zmianie na osobowy + miejsca siedzące? Jak tak to co samochodami, które tego fabrycznie nie miały nawet w opcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 (edytowane) Dostaniesz Potwierdzenie jednostki uprawnionej. Nie podejrzewam tych jednostek o to, że w swoim dokumencie potwierdzą nieprawdę. Edytowane 27 Styczeń 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 (edytowane) Nie mówię o jednostkach. Mówię o potwierdzeniu producenta. Mówię o samochodzie, który nigdy nie posiadał osofix w żadnej wersji. Edytowane 27 Styczeń 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 29 Styczeń 2020 Share Napisano 29 Styczeń 2020 (edytowane) Jakie to ma znaczenie czy jest to potwierdzenie jednostki uprawnionej, czy oswiadczenie producenta pojazdu. Ponieważ jak napisano w : § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;. Jakie są odpowiednie pasy i siedzenia, okreslono w § 9f. Edytowane 29 Styczeń 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 W dniu 29.01.2020 o 08:29, emeryt napisał: ... Jakie są odpowiednie pasy i siedzenia, okreslono w § 9f. Ja nie pytam o pasy i siedzenia, tylko o konieczność posiadania ISOFIX. W dniu 27.01.2020 o 10:34, marbie napisał: Czy ten isofix dotyczy każdego BB N1, przy zmianie na osobowy + miejsca siedzące? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 A widzisz gdzież odstępstwo od isofix , może być tak ze pojazd nie miał fabrycznie i kłopot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 Bo zmiany konstrukcyjne to nie renowacja grata i przywracanie nie wiadomo jakiego stanu pseudo-fabrycznego. Zmiany konstrukcyjne to również paragraf pierwszy warunków technicznych: § 1. 2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Skoro dzisiaj zmienia się rodzaj pojazdu, skoro na dzień dokonanych zmian obowiązują wyściełane oparcia siedzeń, ewentualnie zagłówki, pasy bezpieczeństwa, kurtyny/poduszki i ISOFIXY, to nie ma dyskusji. No tak! Czy nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 No tak, a jak mają się do tego fabryczne ISOFIXY? Nigdzie nie pisze że mają być z fabryki, a dokupić można do bardzo wielu samochodów i domontować bez problemu. Reguluje to jakiś przepis ? Bo nie widzę póki co przeszkód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 (edytowane) Isofix jak pas jest montowany we wcześniej przygotowanych punktach kotwicznych Np B7 - dokupisz ale niema do czego przymocować jak nie przygotowali w trakcie produkcji - ćwiczyłem z fotelikiem dla wnyka - lipa Edytowane 31 Styczeń 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 (edytowane) No i do wielu nawet starszych aut można go domontować więc to nie jest aż tak duży problem jak niektórzy myślą Ten niżej, oryginalny do Vw Passatów z lat 2000. Fabryczne otwory zabezpieczone są naklejką. Odrywamy, pojawiają się miejsca do mocowania ISOFIX i można montować. Edytowane 31 Styczeń 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 Paprock nie unoś się tak. Nie jestem nowicjuszem, przeczytałem paragraf, wątpliwości się pojawiły przez kolegów, którzy to często po swojemu interpretują, bo jak zwykle to magiczne słowo "powinny" występuje. Kto "konsultuje" nie błądzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 Trzeba było od tego zacząć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 Teraz, Paprock napisał: Trzeba było ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, IVVO napisał: ćwiczyłem z fotelikiem dla wnyka - lipa To ty wnyki wozisz i jeszcze się tym chwalisz pisząc ? Ciekawe czy jakiś leśniczy to czytał Edytowane 31 Styczeń 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 31 Styczeń 2020 Share Napisano 31 Styczeń 2020 28 minut temu, Mecher napisał: To ty wnyki wozisz i jeszcze się tym chwalisz pisząc ? Nie czep sie. Przynajmniej do izofiksuf chciał montować, żeby nie latały po kabinie jak nawalony śfagier by siadał na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Czy ktoś widział już takie oświadczenie producenta lub jednostki uprawnionej? Jak na razie straciłem z 20 klientów, którzy twierdzą, że: 1. ITS i PIMOT chcą im niszczyć samochody 2. TDT nic nie wie na ten temat 3. Serwisy nie wydają 4. Przedstawiciela producentów ( Citroen Polska i Renault Polska) nie wypowiadają się na temat pojazdów sprowadzanych. Dla mnie wygląda na to, że postawiono mur na zmianę liczby miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Ten mur już dawno zaczęto budować. Zmiany prawne do tego właśnie dążyły. Po poprzednich nowelizacjach, gdzie wprowadzono "jednostkę uprawnioną" można się było tego spodziewać, że system będzie uszczelniany aż do całkowitego zamknięcia. Lobby dealerów samochodowych działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 1 godzinę temu, markes30 napisał: 4. Przedstawiciela producentów ( Citroen Polska i Renault Polska) nie wypowiadają się na temat pojazdów sprowadzanych. A to ciekawe, bo to tak jakby stwierdzali, że to nie jest ich produkt tzn. firmy nadrzędnej. A wystarczy, że ustalą jakiś sposób postępowania w celu weryfikacji stanu faktycznego np. przez upoważnionego dealera. Mogą zmusić klienta do zakupu nowych siedzeń i pasów, zażądać ich montażu w ASO, które po wykonaniu usługi potwierdziłoby przedstawicielowi producenta ten fakt i mogliby wystawić dokument, bez obawy o niewłaściwy sposób montażu. A dostęp do danych, które stwierdzają czy pojazd bazował na osobowym i w jaką ilość miejsc był wyposażony po pierwszym etapie, to chyba mają. Jak miałem temat Trafica na zmiany, to nie widzieli problemu się wypowiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.