Skocz do zawartości

Nowe warunki techniczne


Tomek8340

Rekomendowane odpowiedzi

Warto dodać że oświadczenie producenta nie zniszczy nam samochodu, a badania jednostki uprawnionej- owszem. Jak powiedziała mi jednostka uprawniona :

" Niektóre badania mogą mieć charakter niszczący i dość inwazyjny , z czego właściciel pojazdu na pewno się nie ucieszy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując:

Jeżeli pojazd podstawowy był powiedzmy homologowany na 5 miejsc, a później w wyniku przeróbki został zarejestrowany na mocy homologacji II etapu na powiedzmy 2 miejsca, to powrót do 5 miejsc w wyniku zmian konstrukcyjnych będzie możliwy po przedstawieniu stosownego zaświadczenia od producenta pojazdu podstawowego, że był homologowany na 5 osób, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia to :" może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym
prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń"

Więc wychodzi na to że producent musi potwierdzić prawidłowe zamontowanie siedzeń i pasów, a nie to że pojazd był homologowany na 5. A jeśli ma potwierdzić to raczej zrobi to tylko wtedy kiedy zamontuje te fotele i pasy ASO danej marki. Z kolei jeśli producent potwierdzi że pasy i fotele są zamontowane prawidłowo, to na pewno tylko wtedy, kiedy te miejsca i punkty mocowania są fabryczne.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do tego zmierzam.

Co z tego, że producent potwierdzi, że było 5 miejsc, skoro te dołożone miejsca jak i ich miejsca wcale nie musza być tymi oryginalnymi?

Z kolei serwis danej marki NIE JEST bardzo często podmiotem, o którym mowa w przepisie, czyli producentem pojazdu podstawowego. Musiał by to chyba jakoś udokumentować - tylko jak?

Znam od środka działanie wielu marek i absolutnie nie ma zgodny na to, żeby dowolny serwis mógł zawsze i wszędzie reprezentować generalnego producenta.

 

Zresztą zobaczcie jak to wygląda w praktyce - jak pytacie SERWIS o jakieś dane homologacyjne, to w większości przypadków słyszy się, że nie dysponują takimi danymi. A tu nagle się okazuje, że wiedzą wszystko - łącznie z tym co było w pierwszym etapie (zazwyczaj za granicą). Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to u nas konstrukcja przepisu jest taka aby można było go interpretować i naginać. 

Niewątpliwie ASO nie jest przedstawicielem producenta nawet producent nie ingeruje w to kto w danym kraju dostaje autoryzacje, bo jest to w gestii generalnego importera!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 08:14, leski66 napisał:

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym,
badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego,
o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym
prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”
;

Bardziej ciekawi mnie :

po co ten ISOFIX 8/

 

Czy ktoś może wyjaśnić mi to zagadnienie ?

 

W przypadku pojazdów.. czyli co wszystkich pojazdów także kat M1?

 

Drugie pytane, o które pytalem w innym temacie ...

(ciach)

 

 

To trzymaj się tematu i nie mieszaj, bo niedługo będzie wszędzie o wszystkim :!: 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, soraj napisał:

o którym mowa w § 9b

Cytat

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten isofix dotyczy każdego BB N1, przy zmianie na osobowy + miejsca siedzące? Jak tak to co samochodami, które tego fabrycznie nie miały nawet w opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dostaniesz Potwierdzenie jednostki uprawnionej. Nie podejrzewam tych jednostek o to, że w swoim dokumencie potwierdzą nieprawdę.

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o jednostkach. Mówię o potwierdzeniu producenta.

Mówię o samochodzie, który nigdy nie posiadał osofix w żadnej wersji.

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to ma znaczenie czy jest to potwierdzenie jednostki uprawnionej, czy oswiadczenie producenta pojazdu. 

Ponieważ jak napisano w § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym,
badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego,
o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym
prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;. Jakie są odpowiednie pasy i siedzenia, okreslono w § 9f.

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 08:29, emeryt napisał:

... Jakie są odpowiednie pasy i siedzenia, okreslono w § 9f.

 

 

 

Ja nie pytam o pasy i siedzenia, tylko o konieczność posiadania ISOFIX.

W dniu 27.01.2020 o 10:34, marbie napisał:

Czy ten isofix dotyczy każdego BB N1, przy zmianie na osobowy + miejsca siedzące? ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zmiany konstrukcyjne to nie renowacja grata i przywracanie nie wiadomo jakiego stanu pseudo-fabrycznego. Zmiany konstrukcyjne to również paragraf pierwszy warunków technicznych:

§ 1.

2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów,  obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju  pojazdu.

 

Skoro dzisiaj zmienia się rodzaj pojazdu, skoro na dzień dokonanych zmian obowiązują wyściełane oparcia siedzeń, ewentualnie zagłówki, pasy bezpieczeństwa, kurtyny/poduszki i ISOFIXY, to nie ma dyskusji.

No tak! Czy nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, a jak mają się do tego fabryczne ISOFIXY? Nigdzie  nie pisze że mają być z fabryki, a dokupić można do bardzo wielu samochodów i domontować bez problemu. Reguluje to jakiś przepis ? Bo nie widzę póki co przeszkód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Isofix jak pas jest montowany we wcześniej przygotowanych punktach kotwicznych

Np B7 - dokupisz ale niema do czego przymocować jak nie przygotowali w trakcie produkcji - ćwiczyłem z fotelikiem dla wnyka - lipa

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i do wielu nawet starszych aut można go domontować więc to nie jest aż tak duży problem jak niektórzy myślą

Ten niżej, oryginalny do Vw Passatów z lat 2000. Fabryczne otwory zabezpieczone są naklejką. Odrywamy, pojawiają się miejsca do mocowania ISOFIX i można montować.

 

isofix.jpg

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock nie unoś się tak. Nie jestem nowicjuszem, przeczytałem paragraf, wątpliwości się pojawiły przez kolegów, którzy to często po swojemu interpretują, bo jak zwykle to magiczne słowo "powinny" występuje. Kto "konsultuje" nie błądzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

 ćwiczyłem z fotelikiem dla wnyka - lipa

To ty wnyki wozisz i jeszcze się tym chwalisz pisząc ? 

Ciekawe czy jakiś leśniczy to czytał :evil:

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Mecher napisał:

To ty wnyki wozisz i jeszcze się tym chwalisz pisząc ? 

Nie czep sie. Przynajmniej do izofiksuf chciał montować, żeby nie latały po kabinie jak nawalony śfagier by siadał na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś widział już takie oświadczenie producenta lub jednostki uprawnionej?

Jak na razie straciłem z 20 klientów, którzy twierdzą, że:

1. ITS i PIMOT chcą im niszczyć samochody

2. TDT nic nie wie na ten temat

3. Serwisy nie wydają

4. Przedstawiciela producentów ( Citroen Polska i Renault Polska) nie wypowiadają się na temat pojazdów sprowadzanych.

Dla mnie wygląda na to, że postawiono mur na zmianę liczby miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mur już dawno zaczęto budować. Zmiany prawne do tego właśnie dążyły. Po poprzednich nowelizacjach, gdzie wprowadzono "jednostkę uprawnioną" można się było tego spodziewać, że system będzie uszczelniany aż do całkowitego zamknięcia. Lobby dealerów samochodowych działa.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

4. Przedstawiciela producentów ( Citroen Polska i Renault Polska) nie wypowiadają się na temat pojazdów sprowadzanych.

A to ciekawe, bo to tak jakby stwierdzali, że to nie jest ich produkt tzn. firmy nadrzędnej. A wystarczy, że ustalą jakiś sposób postępowania w celu weryfikacji stanu faktycznego np. przez upoważnionego dealera. Mogą zmusić klienta do zakupu nowych siedzeń i pasów, zażądać ich montażu w ASO, które po wykonaniu usługi potwierdziłoby przedstawicielowi producenta ten fakt i mogliby wystawić dokument, bez obawy o niewłaściwy sposób montażu. A dostęp do danych, które stwierdzają czy pojazd bazował na osobowym i w jaką ilość miejsc był wyposażony po pierwszym etapie, to chyba mają. Jak miałem temat Trafica na zmiany, to nie widzieli problemu się wypowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.