Skocz do zawartości

Nowe warunki techniczne


Tomek8340

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, aboz napisał:

Mogą zmusić klienta do zakupu nowych siedzeń

 

Godzinę temu, aboz napisał:

ustalą jakiś sposób postępowania

 

Godzinę temu, aboz napisał:

mogliby wystawić dokument,

 

Mogliby, ale nie chcą !!! Nie oni sprowadzali, nie ich sprawa. Przedstawiciele producenta jak i TDT są zaskoczeni nowymi przepisami i póki co nic nie wydaja. ITS i PiMOT chcą robić badania niszczące i mamy faktyczną blokadę zwiększania liczby miejsc. Dla tego pytam : Czy ktoś widział takie poświadczenie wydane po 14 stycznia 2020 ?

2 godziny temu, wrc69 napisał:

Lobby dealerów samochodowych działa.

Tylko dla czego kosztem OSKP ? Ja od 15 stycznia 2020 straciłem 20 klientów !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas okoliczny Ford ( salon i serwis) wystawi kwit że u nich montowano fotele że w fabrycznych punktach i że samochód jako nowy wyszedł z fabryki jako osobowy liczba miejsc 5. Nie miałem z żadnym innym z producentów dotychczas styczności w tej materii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badań jednostek uprawnionych lub potwierdzeń producentów nie spłycałbym do serwisowego pisemka. Ciężar gatunkowy tego ostatniego tyle samo znaczy, co faktura za wymianę klocków.

Odpukać, ale gdyby coś poszło nie tak, to producenta za zmiany podparte takim pisemkiem nikt o nic nie zapyta. Dlatego, po mojemu, pisemko serwisu można sobie powiesić w...

Nie biorę do ręki takich karteczek, podobnie nie dotykam autobusu, póki nie zobaczę potwierdzenia stateczności gwarantowanego przez producenta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, markes30 napisał:

Nie oni sprowadzali, nie ich sprawa.

Ale reprezentują podmiot, który pojazd wyprodukował, więc jednak ich sprawa.

 

Godzinę temu, markes30 napisał:

Czy ktoś widział takie poświadczenie wydane po 14 stycznia 2020 ?

ITS właśnie rozesłał wzór oświadczenia. Może wrzucą na swoją stronę.

 

53 minuty temu, Rafi90 napisał:

U nas okoliczny Ford ( salon i serwis) wystawi kwit że u nich montowano fotele że w fabrycznych punktach i że samochód jako nowy wyszedł z fabryki jako osobowy liczba miejsc 5.

ASO to nie producent, ani jego przedstawiciel. Już wiem o postępowaniach administracyjnych wobec diagnostów, którzy dopuścili dokument z ASO przy ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

TDT są zaskoczeni nowymi przepisami

Dowiadywałeś się Kolego w TDT jak to oni sobie wyobrażają takie badania? I gdzie Dyrektor TDT będzie badał takie pojazdy po zmianach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, aboz napisał:

Ale reprezentują podmiot, który pojazd wyprodukował, więc jednak ich sprawa.

 

No jakoś wychodzi tak nie bardzo. Jakoś wychodzi tak, jak zaprezentował @markes30. Też z bliźniaczym stanowiskiem się spotkałem: "Nie myśmy na nasz rynek go wprowadzili".

Podobnie w przypadku daleko wschodniej marki: "Mamy dane i informacje odnośnie pojazdów przez nas rozprowadzanych i cokolwiek o nich możemy powiedzieć właścicielowi. Co do pojazdów spoza rodzimej dystrybucji, to nasze bazy świecą pustkami".

Czyli potwierdza się to, o czym wspominał @michal_k, że Francja w przypadku problemów rejestracyjnych też nie gada. 

Sorry za zjazd z głównego wątku. I chwalić tych, co udzielają informacji. Przecież nie wszyscy jedzą żaby. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wrc69 napisał:

Dowiadywałeś się Kolego w TDT jak to oni sobie wyobrażają takie badania? I gdzie Dyrektor TDT będzie badał takie pojazdy po zmianach?

Na razie TDT robi "duże oczy" jak słyszy, że mają coś sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, markes30 napisał:

Na razie TDT robi "duże oczy"

Najwyraźniej prawo jest perspektywicznie pisane i TDT będzie nabierał nowych uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawnienia to nie wszystko. TDT nie ma do tego ludzi i warunków lokalowych. Zapewne jakoś ten problem rozwiążą (wynajem ludzi i lokalu), ale na razie to oni się znajdują z tym w czarnej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wrc69 napisał:

 na razie to oni się znajdują z tym w czarnej ...

Dopóki nowy biurowiec nie wyjdzie z ziemi, to są w czarnej dziurze :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Poczytajcie zakres uprawnień i kompetencji tej instytucji, a dopiero potem zgadujcie, czy w zakresie niektórych pojazdów Dyrektor może, czy nie może wystawić dokument odnośnie wymagań wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17  lub 80 EKG ONZ.

Bo na razie rysuje się obraz, że delikwent wkręcający kilka siedzeń, to z przymusu parkuje pod TeDeTem. Pytanie, po co? To, że w przepisie ujęto Dyrektora nie oznacza jeszcze, że każdą przeróbką będzie się zajmował.

Coś jak oświadczenie Opla wystarczyłoby jako podkładka do przeróbki Forda. :?

Coś jakby ktoś w zakresie tych regulaminów podjechał po kwity do Instytutu Szkła i Ceramiki. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie TDT to oni już od 1 stycznia mają nowy adres w nowym biurowcu, tak więc jakoś im się udało zbudować

Dziennie dzwoni z 10 osób o przeróbkę związaną z "odciężarowieniem" samochodu, zmiana z 4 na 5 miejsc i jakoś na razie nikt nie przywiózł oświadczenia producenta

Niektórzy nawet wykonali przeróbkę w ASO a i tak producent nie chciał potwierdzić. Tak jakby Producent nie miał zaufania nawet do swoich ASO albo opcja druga - po co potwierdzać przeróbkę. Lepiej zmusić klienta niech kupi samochód osobowy i wyda więcej niż na zmiany konstrukcyjne. 

Jednostki uprawnione nie potwierdzają tego przypadku zmian, ponieważ są to punkty producenta i już zostały przebadane więc po co drugi raz je badać. W zakresie punktów producenta ceduje się potwierdzenie na Producenta. Jednostki uprawnione potwierdzają inny przypadek. I wtedy z potwierdzeniami naprawdę nie ma kłopotów

Edytowane przez Solaris
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednostki uprawnione mogą zbadać poprawność zamontowania siedzeń i pasów , oraz wytrzymałość tegoż "zestawienia"

Żeby nie było jakichś ale to dodam że  pytałem właśnie w tych jednostkach (czyli u źródła) jak to wygląda. Tyle że podczas tego sprawdzania samochód klienta może się lekko popsuć bo to badania dość "niszczące", więc myślę że kolejek chętnych nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednostki uprawnione mogą sprawdzić pierwotną homologację pojazdu (podobnie jak Dyrektor TDT) i czy elementy zamontowane w pojeździe są zgodne ze sprawozdaniem do badania homologacyjnego danego pojazdu. Ale nie chcą tego robić, bo badania są droższe i na nich bazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując

Dz. U. z 2019r poz 2560  w par 9 wprowadził nowe wymagania dotyczące zmiany liczby miejsc w pojazdach. Obecnie przy zwiększeniu liczby miejsc przed wykonaniem badania "na zmiany knstr. " diagnosta ma wymagać potwierdzenia jednostki uprawnionej (PIMOT, ITS, ...) albo TDT.

Póki co żadna z tych instytucji nie wydaje takich poświadczeń !!!

Poświadczenie może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego.

Póki co żaden producent nie wydaje takich poświadczeń !!!

12 godzin temu, Solaris napisał:

Dziennie dzwoni z 10 osób o przeróbkę związaną z "odciężarowieniem" samochodu, zmiana z 4 na 5 miejsc i jakoś na razie nikt nie przywiózł oświadczenia producenta

Niektórzy nawet wykonali przeróbkę w ASO a i tak producent nie chciał potwierdzić.

 

Ja od 15 stycznia straciłem 30 klientów. 

Komu i z jakiego powodu zależy na permanentnym osłabianiu stacji kontroli pojazdów. To już jest kolejny cios zmniejszający przychody stacji. Nie wiem czy zauważyliście ale ponownie jest więcej ogłoszeń szukam pracy niż zatrudnię. U nas też szykuje się zwolnienie w związku z 10 % spadkiem przychodów. Od 2004 brak podwyżek cen badań a do tego ciągłe zmniejszanie przychodów (wycięli pierwsze za 169 zł, SAMy, nawet 1 zł na CEPiK i teraz to. Najbardziej jednak boli fakt, że w całym procederze osłabiania SKP bierze czynny udział ITS !!! Przecież to między innymi jest organizacja zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących SKP. !!!  O co ty chodzi ?

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Państwowe Stacje i diagności urzędnicy. W bezpieczeństwie niewiele się zmieni, za to kasa będzie szła do złodziejskiego rządu a nie do prywatnego przedsiębiorcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od dawna mówiło się o wyjęciu ZK z SKP. Można było przywyknąć do tej myśli. A to, że jednostki uprawnione nie są przygotowane do zmian, które przecież same opiniowały (z TDT na czele), to tylko świadczy o tym jak one działają. A producenci? No cóż, poświadczanie nieprawdy przez telefon jest mniej niebezpieczne niż tworzenie fałszywych dokumentów. Poza tym sam przepis jest źle skonstruowany. No ale przecież konsultacje społeczne się odbyły i sami zainteresowani nie wnosili uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli krótko bo tego nikt nie porusza - ciężarowy 5-miejsc - /bez zmiany ilości miejsc/zmiany konstrukcyjne na osobowy są dopuszczone  - demontaż przegrody , montaż ISOFIX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, IVVO napisał:

demontaż przegrody ,

Jeśli pojazd ją posiadał. Jeśli jest N1 na świadectwie zgodności WE bez przegrody, to uważałbym ze ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aboz napisał:

Jeśli jest N1 na świadectwie zgodności WE bez przegrody

To jest oczywista oczywistość?

Szykuje mi się Touran N1 5 miejsc na osobowy więc sonduję temat - bo może czegoś nie doczytałem. A szczerze mówiąc - im więcej się wygłębiam w temat tym bardziej się robi "szaro"

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.