Skocz do zawartości

Czas przeglądu


kminiorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Miałem kontrole "Kraków"  Pani inspektor chce mi zabrać uprawnienia.Ponieważ diagnosta przeprowadził badanie w czasie mniejszym niż 25 min.

Wyszczególnienie 5 badań 12 min. 23.min. 18.22,23 minut.Co stanowi naruszenie paragraf  1A i paragraf  paragraf 2 ust1 rozporząadzenia

Pomocy Nie wiem  o co chodzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kminiorek napisał:

Wyszczególnienie 5 badań 12 min. 23.min. 18.22,23 minut

Skąd sobie wziął te czasy ?

 

22 minuty temu, kminiorek napisał:

Co stanowi naruszenie paragraf  1A i paragraf  paragraf 2 ust1 rozporząadzenia

Jakiego rozporządzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kminiorek napisał:

Co stanowi naruszenie paragraf  1A i paragraf  paragraf 2 ust1 rozporząadzenia Nie wiem o co chodzi

 

5 minut temu, OSKPNOWY napisał:

Powiedz jej niech się wali puki co żadnych przepisów co do czasu badań technicznych nie ma.

paragrafy są tylko nie mogę ich znaleś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi. Ja to dłużej czytam niż ktoś badanie robi. I niech nikt mi nie mów, że ktoś w ciągu pięciu minut SPRAWDZI i PORÓWNA dane z CEP z DOWODEM i SAMOCHODEM! (W tym cechy legalizacyjne tablic, oraz czy tablica bagażnikowa nie jest na samochodzie zawieszona). :silent: Powtarzam: SPRAWDZI i PORÓWNA!

Kto sprawdza kategorię homo, rodzaj paliwa, kraj rejestracji i te wszystkie inne sprawy? :silent: 

Dlaczego w prawie każdym zaświadczeniu z apki zamiast kategorii jest litera X, a jak wiadomo kody kategorii takiego skrótu nie zawierają. :silent:

 

Komu kit żenisz, że na badanie po całości ledwie dwanaście minut schodzi?! Lipę też trzeba umieć robić. A jak żeście natrzaskali do rejestru badań bez liku, to teraz trzeba się tłumaczyć. Dobrze przynajmniej tyle, żeście się nie ponagrywali przemysłowym monitoringiem. :evil:

Już pomijam fakt jak pani inspektor do rejestru się dokopała. :-?

 

 

§ 1a

Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że:  
1)  w przypadku, o którym mowa w art. 80bc ustawy, pobranie danych z ewidencji może nastąpić po przeprowadzeniu badania;  
2)  w przypadku okresowego badania technicznego przeprowadzanego po raz pierwszy przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pobranie danych następuje po przeprowadzeniu badania i jest poprzedzone wprowadzeniem danych badanego pojazdu, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy.  

 

§ 2  

1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: 
1) identyfikację pojazdu, w tym:   a)  sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:   -  dowodzie rejestracyjnym,   -  pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą pojazdu, o ile została wydana,   -  karcie pojazdu dla pojazdu zarejestrowanego, o ile została wydana, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,   -  pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,   b)  sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy,  c)  sprawdzenie zgodności z danymi zgromadzonymi w centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 8-10, 12, 13 oraz 15 ustawy, z wyjątkiem danych o pojazdach, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy, oraz danych osobowych właściciela, posiadacza lub użytkownika pojazdu;  
2)  sprawdzenie dodatkowego wyposażenia pojazdu; 

3)  sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę:  

a)  stanu technicznego ogumienia, w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia właściwego dla danego typu pojazdu,  

b)  prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych,  

c)  stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców,  

d)  prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego koła kierownicy, w tym prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych,  

e)  stanu technicznego zawieszenia,  

f)  instalacji elektrycznej,  

g)  stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia,  

h)  stanu technicznego układu wydechowego - w uzasadnionych przypadkach pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju oraz ocenę stanu technicznego sygnału dźwiękowego,   i)  emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin, jeżeli pojazd jest napędzany silnikiem o spalaniu wewnętrznym;  
4)  sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17-22, § 38-42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.  
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękny referat napisany, dodam do tego, że dobry, powtórzę DOBRY i kumaty diagnosta podstawowe badanie (obt bez gazu i innych "udziwnień" ) w pojazdach do 3.5 t jest w stanie w miarę poprawnie wykonać w 15-20 min. :wink:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście. Mi dłużej schodzi bo jestem starawy i ślepawy więc robię foty cech identyfikacyjnych smartfonem a potem do porównania wyświetlam kulfonami na monitorze. A z tego co wiem, to Ty czegoś takiego nie umiesz obsługiwać, więc schodzi Ci krócej! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu w programie P  zapisywany jest czas zakończenia badania . Jeżeli Pani inspektor sobie trochę poodejmowała to obliczony w ten sposób czas badania należałoby skrócić jeszcze o kilka minut , aby otrzymać rzeczywisty czas poświęcony na czynności związane z badaniem .A to już trochę blado wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę, że cały czas mowa o czynności administracyjnej wykonywanej przez pracownika z ramienia prezydenta, które to mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, a nie gonitwą za jałmużną, za prowizją!

 

 

Trzeba opracować przysięgę:

... bez opamiętania przeglądy będę naparzał coby kasa w firmie się nie domykała

tak mi dopomóż jaśnie pracodawco, boski tedecie i aniołowie w nadzorze, o misiach nie wspomnę... :evil:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Paprock napisał:

pracownika z ramienia prezydenta

A dlaczego nie pracowników - jeśli na zmianie jest dwóch, którzy działają razem to co - mają czekać aż minie jakiś abstrakcyjny czas? - odpisz Pani z magistratu iż przy wymienionych pojazdach pracowaliście wspólnie z Panem x zatrudnionym w/w SKP 

W związku z powyższym czas badania był taki a taki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, IVVO napisał:

odpisz Pani z magistratu iż przy wymienionych pojazdach pracowaliście wspólnie z Panem x zatrudnionym w/w SKP

 

Badanie techniczne wykonuje diagnosta, który się pod nim podpisuje. Takie tłumaczenie może być strzałem w kolano, bo tym bardziej potwierdzi, że diagnosta nie wykonał wszystkich czynności (wykonał je drugi diagnosta, który nie figuruje w rejestrze jako przeprowadzający badanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, skoro pani inspektor była taka wyczulona na czasy, to pewnie zna niuanse co do tak skleconych wyrazów jak "zatrudnia uprawnionych diagnostów" i "badanie wykonuje zatrudniony w stacji uprawniony diagnosta". 

Raz liczba mnoga, a raz pojedyncza. Niby szczególik, ale coś na rzeczy leży. Co, nie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie w 12 i pół minuty i wielkie halo, że niezgodnie z przepisami, sam gdy razu pewnego przeglądałem rejestry natrafiłem na kwiatek w postaci ponad 20 badań podczas jednej zmiany, znając realia naszej SKP to wychodziło to coś poniżej 10 min./badanie :silent: Aż mnie dziw bierze, że nadzór się do tego nie przyczepił, chociaż to w sumie było w zeszłym roku, więc kontrola dopiero przed nami.

Kiedyś nawet ten kwiatek wykonałem szefowi, gdy mnie po raz kolejny prawił mi kazanie o odstraszaniu klientów, to powiedział, że tamtemu koledze " zależało na firmie" :hooray:

A tak serio, myślę że jeśli OBT ma być wykonane w miarę solidnie to potrzebne jest na to co najmniej 30 minut. A jak kiedyś podjechał klient, żeby sprawdzić mu samochód przed austriackim OBT to prawie 1,5 godziny się zeszło.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości żeby ktoś zabrał Ci uprawnienia za czas poniżej 25 minut. Nie daj się , bo to jakieś bezprawne szeryfowanie. Mogłeś pracować  we dwóch, możesz mieć szybkie ruchy i hiper refleks i nikt nie ma prawa Ci zarzucić tego że coś robiłeś za krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dodam iż na kilku SKP które znam jest zatrudniony pracownik na etacie " pomocnik diagnosty" - ktory pomaga diagnoście w pewnych czynnościach - ale to sprawa pracodawcy aby wspomóc "zasadniczego"  diagnostę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź sobie wyrok Sygn. akt IV Ka 374/15

tam masz trochę o czasach badań. Okresowe jest "wycenione " na 20 minut.

np:

"5.  w dniu 27 czerwca 2008 roku w samochodzie osobowym marki V. (...) o nr rej. (...), przeprowadził nierzetelny okresowy przegląd techniczny w czasie 3 min 11 sekund, tj. poniżej 20 minut w którym to przeglądzie technicznym nie było możliwości wykonania wszystkich czynności diagnostycznych niezbędnych do dopuszczenia tego pojazdu do ruchu"

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, IVVO napisał:

ktory pomaga diagnoście w pewnych czynnościach

 

Nie zwalnia to jednak z obowiązku wykonania tych czynności (zakresem zwanych) przez diagnostę. Pomoc drugiej osoby może być wskazana, ale nie może zastępować tego co diagnosta ma wykonać sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO, ale ten pracownik nie podpada żadnej kontroli. Jest to jest i tyle w temacie. Zamiata, sprząta, tańczy z mopem... W każdym razie oficjalnie badań nie robi i zero odpowiedzialności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

nikt nie ma prawa Ci zarzucić tego że coś robiłeś za krótko.

hmm, przemyśl to stwierdzenie, znalazłaby się..... co by mogła mieć pretensje. :silent::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A szeryfowaniem jest wykonanie urzędowego badania w tak krótkim czasie. Co komu i po co udowadniacie, że nic nie robicie, że gonicie samochody przez rolki za sto złotych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadza pojazd na kanał, przygotowuje do analizy spalin i pomiaru siły hamowania itd.....

Diagnosta w tym czasie wykonuje "swoje" zadania

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.