Skocz do zawartości

Czas przeglądu


kminiorek

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, kminiorek napisał:

Ale doradźcie jak się z tego wyplątać

 

 

Ale masz już coś konkretnego na piśmie, czy tylko ustne strachy na lachy pani z nadzoru. Ktoś Ci coś przedstawił, prosił o pisemne wyjaśnienie?

Bo jak na razie, to wszystko sprowadza się do luźnych gadek. Może, to co zapodałeś zawarto w protokole pokontrolnym jako uwagi, a na dole powinny być zalecenia do uwag przez tego samego autora rozpisane. No tak to się praktykuje na moim terenie. Kontrola, protokół, uwagi, zalecenia i odpowiedź kierownika stacji jak wymaga tej odpowiedzi powaga sytuacji.

Wklej skan "zarzutów", to będzie cokolwiek łatwiej wykombinować, odpowiedzieć.

No ale przecież taka ich rola. Izba zrzesza stacje razem z ich właścicielami. 

 

Godzinę temu, yogi1984 napisał:

Nie jest tajemnicą że od pewnego czasu  PISKP lubi wchodzić w zadek właścicielom SKP. 

 

No ale przecież taka ich rola. Izba zrzesza stacje razem z ich właścicielami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech robią właścicielom szkolenia skoro tylko ich zrzeszają cyt.

2 godziny temu, Demart napisał:

A na szkoleniach z PiSKP usilnie mówili diagnostom: róbcie po 20min

Kończę bo nie w te stronę to podąża a że weekend długi to ciężko czasem to wszystko połapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kminiorek napisał:

Ale doradźcie jak się z tego wyplątać

 

Dla mnie ta cała sytuacja , jest " chora ".Po pierwsze co z domniemaniem niewinności ? Po drugie , każdy przypadek - należy rozważać odrębnie , bo czas badania zależy od wielu czynników : temperamentu diagnosty , pojazdu , urządzeń wykorzystywanych na SKP  itp . Jakiekolwiek opinie biegłych pisane są często pod konkretną sprawę , a nie w sprawie.

np.

 

W dniu 4.01.2020 o 09:08, Demart napisał:

A najlepsze jest to:

1. w dniu 27 czerwca 2008 roku w samochodzie osobowym przeprowadził nierzetelny I OBT na terytorium RP przegląd techniczny w czasie 33 min 09 sekundy, tj. poniżej 35 minut, w którym nie było możliwości wykonania wszystkich czynności diagnostycznych niezbędnych do dopuszczenia tego pojazdu do ruchu

 

 

Tak jak według opinii 33 min 09 sekundy to za szybko , tak ja mogę wyrazić swoja opinię ,że gdyby badanie trwało 36 min to w opinii przeczytalibyśmy ,że właściwy czas to np 40 min,( bo rzeczoznawca się nie rozdrabnia i wyniki stopniuje co 5 min).

 

Wykonywanie wielu czynności można nałożyć na siebie co pozwala na duże skrócenie czasu badania , każdy ma swój wypracowany tok postępowania, z czasem dochodzi do perfekcji a kolejka przed bramą może mieć wpływ na naszą  kreatywność .Oczywiście  nie ma racji stosowanie  takiego uproszczenia w asyście osoby kontrolującej , aby nie być posądzonym o uchybienia w stosunku do  zakresu  OBT. Mam na myśli np:  sprawdzenie działania przyrządów sterowania , wycieraczek, spryskiwaczy , regulacji siedzeń , sprawdzenie części oświetlenia   - w czasie badania amortyzatorów : uruchomienie i zerowanie analizatora spalin w czasie sprawdzania ustawienia oświetlenia -  reflektorów przednich  itp.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dla porównania z egzaminem prawa jazdy kat. B  W rozporządzeniu jest zapis ze egzamin praktyczny ma trwać 40minut jednak jeśli osoba egzaminowana wykona wszystkie zadania i wynik egzaminu jest pozytywny można zakończyć egzamin po  25minutach.  A dodatkowo egzaminator przeprowadza egzaminy praktyczne kat. B nie więcej niż 9 na dobę dalej czytamy iż doba pracy trwa 8 godzin. A na dokładkę, egzaminator przeprowadza egzamin praktyczny kat. B jeden na 50minut.  Tak zostało to okreslone. Nasze przepisy ciągle ulegają zmianie natomiast jest wiele martwych zapisów które od dawna  powinny być zmienione. Rynek motoryzacyjny idzie do przodu a przepisy jakie były takie są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2020 o 15:13, kminiorek napisał:

Witam . Miałem kontrole "Kraków" 

Mało informacji mamy odnośnie kontroli - były jakieś inne zastrzeżenia? Badałeś pojazdy podczas kontroli - nie było zastrzeżeń do tych badań? i ile trwały te badania? Jakie przerwy miałeś pomiędzy poszczególnymi badaniami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie, to podglądnął sobie czasy między kolejnymi wpisami do kompa. Do kompa, gdzie w niektórych programach można ustawić to sobie na widoku zaraz koło daty badana, numeru badania. Dlatego pytałem, kto i po co dopuścił kontrolera do komputera. Do rejestru, to może jeszcze bym skumał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Tomek D napisał:

"Ile trwały te badania" ? Czy inspektor kontrolujący patrzy na zegarek czy na czynności jakie wykonuje diagnosta ?

Nie wiem to próbuje w tym konkretnym przypadku ustalić, jak będziemy znać więcej szczegółów może uda się coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek D napisał:

"Ile trwały te badania" ? Czy inspektor kontrolujący patrzy na zegarek czy na czynności jakie wykonuje diagnosta ?

 

Zawsze patrzy na czynności jakie wykonuje diagnosta , a że diagnosta musi przy tym wyraźnie zaakcentować daną czynność , bo nie wiadomo jak bystrym okiem dysponuje inspektor. Dodatkowo dochodzi sporządzanie i drukowanie  makulatury z wynikami pomiarów , dlatego z czasem badania w takim przypadku na ogół problemu być nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomek D napisał:

Ile trwały te badania

a może diagnosta zap......a z prędkością światła i co mu zrobicie? 

a może pracowało na stacji dwóch uprawnionych diagnostów i nawzajem się wspierają , bo mają zaufanie do siebie

 

7 godzin temu, Tomek8340 napisał:

W rozporządzeniu jest zapis ze egzamin praktyczny ma trwać 40minut

a czy w naszych rozporządzeniach jest też taki zapis ? nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kurant2000 napisał:

a może pracowało na stacji dwóch uprawnionych diagnostów i nawzajem się wspierają , bo mają zaufanie do siebie

Tą tezę raczej trudno by było obronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet teza ta byłaby " strzałem w kolano " bo :

W dniu 3.01.2020 o 17:48, michal_k napisał:

Badanie techniczne wykonuje diagnosta, który się pod nim podpisuje. Takie tłumaczenie może być strzałem w kolano, bo tym bardziej potwierdzi, że diagnosta nie wykonał wszystkich czynności (wykonał je drugi diagnosta, który nie figuruje w rejestrze jako przeprowadzający badanie).

:silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kurant2000 napisał:

 

 

a czy w naszych rozporządzeniach jest też taki zapis ? nie!

 

11 godzin temu, Tomek8340 napisał:

Tak tylko dla porównania 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dobrze wiecie, że na dużych stacjach pracuje na zmianie dwóch diagnostów i jeden drugiemu pomaga. 

Sam pracowałem kiedyś na OSKP i jak przyjechała np. naczepa to szliśmy razem do badania, jeden w kanał i podnosił pojazd, drugi sprawdzał luzy.

Nie widzę nic strasznego, że drugi diagnosta zatrudniony na SKP pomagał drugiemu.  Zdecydowanie skraca to czas badania. 

W żadnym naszym rozporządzeniu nigdy raczej nie pojawi się zapis, ile ma trwać badanie, a porównywanie , że trwał kilka minut mniej jak to inspektorzy oceniają, jest bzdurą.

 

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w kłopocie @kminiorka nie podniesiono co, jak i w ilu, tylko "naruszono czas trwania badania". Gdyby szło w ilu trzaskają jeden samochód, to zapewne wnoszący udzieliłby takiej informacji. "Słuchajcie chłopaki, we trzech robimy jedno badania, a nadzór się czepia, że za krótki czas przeznaczamy na jeden samochód".

No tak, czy nie tak? Było coś takiego zapodane, czy nie było?

Przekaz w pierwszym poście jest dość jasny i nie ma co dorabiać świetlistej ideologii. Pojawią się konkrety, to może nastąpi inne spojrzenie na sprawę, bo na razie, to tylko gdybanie.

 

A problem nadal wisi w fazie:

 

W dniu 3.01.2020 o 15:13, kminiorek napisał:

Pomocy Nie wiem  o co chodzi

 

:?

 

 

Poza tym, jeżeli przepisy (monowskie) zezwalają zatrudniać jednego diagnostę, to te stacje stosują się do takiej wytycznej. Nie ma przymusu nagniatać we dwóch.

Poza tym, jeżeli przepisy (cywilne) określają minimalny skład w liczbie mnogiej, to te stacje stosują się do tego i zatrudniają najmniej dwóch diagnostów.

Poza tym, jeżeli przepisy mówią, że badanie wykonuje zatrudniony w stacji kontroli diagnosta, to wykonuje je diagnosta, a nie drużyna zbijaka.

Chyba czemuś służy różna forma, liczba pojedyncza vel mnoga. Czy tak dla śmiechu paragrafy sobie klepią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy ten minutnik trzeba włączyć - bo takie tam autko czeka przed bramą to trzeba wyjść - jak dobre wychowanie nakazuje - przywitać się, obadać cel wizyty, ustalić czy to ma gaz czy nie, jak ma to sprawdzić czy głęboko ukryte numery zbiornika pod tonami bagażu się zgodzą, czy napęd na cztery czy inaczej jakoś, czy by mu innych systemów nie włączyć zanim na rolki nie wjedzie, czy jakiś UDT jest i czy zgodny - a jak dobry obyczaj nakazuje to i poza obowiązkami i człowiekiem się jest - to i zanim się narobi dymu to może i czy identyfikacje numeru się da ustalić czy rdza zjadła, czy jakaś tabliczka jest, czy te opony to będą jeszcze i czy w ogóle na osi siedzi co ma siedzieć, czy wydechowy układ szczelny co by urządzenia próżniakiem nie marnować, a i o zdrowie własne zadbać - wtedy bramę wypada otworzyć - bo wiadomo - ciepło nie ucieka - i wprowadzam te dane do systemu - i wtedy to stoper naciskam czy wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, nesiasps napisał:

A kiedy ten minutnik trzeba włączyć -

Rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania bad.tech. par 1a ust 1 -Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z cep danych identyfikacyjnych poj. .......W  tej chwili,automatycznie w programie Norcom włącza się minutnik.  Wszelkie czynności związane z BT zaczynam od tej czynności,łączę się z cep ,pobieram opłatę,dokonuję wszelkie czynności związane z BT. Wychodzi to dla osobówki jakieś 25min z lpg-35min. Czas ten wynika z wieloletniego doświadczenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zanim pobierzesz dane z CEP nie sprawdzisz czy  kwity na LPG, UDT się zgadzają z tym co tam przed bramą się zatrzymało? To przed wjazdem nie sprawdzisz czy szczelny ten gaz? Czy ten pojazd to od tych tablic rejestracyjnych, czy czasem - omyłkowo zupełnie - się ktoś pomylił i inny dowód Ci podstawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Tomasz56 napisał:

 Wszelkie czynności związane z BT zaczynam od tej czynności,łączę się z cep ,pobieram opłatę,dokonuję wszelkie czynności związane z BT.

przecież Kolega @Tomasz56 wyraźnie napisał, że zaczyna badanie od połączenia się z cep-em jak nakazuje prawo, natomiast Ty @nesiasps napisałeś, że najpierw weryfikujesz tak naprawdę stan prawny i techniczny pojazdu ( mniej lub bardziej dokładnie) przed bramą stacji i od tego uzależniasz dalsze czynności, znaczy to, że jak coś nie teges to już koniec i jak dobry obyczaj nakazuje należy pożegnać się ? :omg:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż.... kłamstwa też się brzydzę, a i nieomylnym nie jestem - ale żeby jakiś Windows zwolnił człowieka z roboty, oceniał i kontrolował -  to zwyczajnie boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, nesiasps napisał:

Czy ten pojazd to od tych tablic rejestracyjnych, czy czasem - omyłkowo zupełnie - się ktoś pomylił i inny dowód Ci podstawia?

Wszystkie te czynności wykonuję po  pobraniu  danych z cep.,pierwsza czynność DR.-połączenie i weryfikacja danych w cep,a później wszelkie czynności. Zdarzają się pomyłki ale zawsze           można jeszcze zawsze zaradzić przed zatwierdzeniem BT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.