Skocz do zawartości

zmiany odnośnie legalizacji taksometrów


diagnosta25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Dzisiaj klient przyjechał na dodatkowe badanie TAXI bez taksometru podpierając się zmianami , które weszły 1 stycznia 2020 roku.

Sprawdziłem i faktycznie jest zmiana

Poz. 2466

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 grudnia 2019

"w załączniku nr. 2 do rozporządzenia w dziale I w tabeli w pkt 3.1 w kolumnie trzeciej pkt 1 otrzymuje brzmienie (brak taksometru elektronicznego z ważnym dowodem legalizacji , jeżeli występuje)

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 "

Jak podchodzicie do tematu ?

Dzięki za pomoc... , widocznie nikogo to nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym znalazł temat to bym nie pisał.

Myślałem, że forum służy do pomagania a nie do cwaniakowania co było a co nie.

Dzięki , zacząłem korzystać z forum i chyba od razu przestanę 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, zbych1916 napisał:

Jakby kolega czytał forum i skorzystał z szukajki,to by tematu nie zakładał i wszystko by wiedział

To oświeć nas kolego .

  Gdzie Szukać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie zmian dotyczących pojazdów „TAXI” informujemy, że uprzednio zmieniono Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 grudnia 2019 r. rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. poz. 2466 z 2019 r.), tak aby pojazd użytkowany jako taksówka posługujący się aplikacją mobilną, zamiast taksometru elektronicznego z ważnym dowodem legalizacji, mógł uzyskać pozytywny wynik badania technicznego.

Zmiany dotyczące pojazdu „TAXI” wynikają ze zmian wprowadzonych ustawą z dnia 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, która wprowadziła zmiany w zakresie świadczenia usługi przewozu osób, w tym taksówką. Ustawa z dnia 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw dodała art. 13b do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. poz. 2140) stanowiący, iż rozliczenie opłaty za przewóz osób samochodem osobowym, w tym taksówką, z wyjątkiem przewozu okazjonalnego, o którym mowa w art. 18 ust. 4b pkt 2, może się odbywać przy użyciu aplikacji mobilnej spełniającej wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 4 oraz wymagania dla kas rejestrujących mających postać oprogramowania określone w przepisach o podatku od towarów i usług.  W związku z czym, posiadanie taksometru elektronicznego z ważnym dowodem legalizacji nie jest już konieczne, aby prowadzić działalność gospodarczą w zakresie przewozu osób taksówką.  W konsekwencji ww. nowelizacja ustawy wprowadziła również zmianę definicji taksówki,  o której mowa w art. 2 pkt 43 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym przez wskazanie, że taksówką jest pojazd samochodowy (…) przeznaczony do przewozu osób (…) za opłatą ustaloną na podstawie taksometru albo aplikacji mobilnej.  Przedmiotowe przepisy wprowadzają możliwość stosowania aplikacji mobilnej jako narzędzia służącego do rozliczania opłat za przewóz osób zamiast wyposażania pojazdu w taksometr elektroniczny z ważnym dowodem legalizacji.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc żeby było prosto i zrozumiale ..

Dodatkowe badanie Taxi można wykonać z wynikiem pozytywnym w sytuacji gdy pojazd nie jest wyposażony w tradycyjny taksometr i nie posiada świadectwa legalizacji ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie część pojazdów nie musi być oznaczone, że dokonuje zarobkowego przewozu osób, ani zgłaszać tego w SKP. Wykonuje tylko OBT za 98 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś wtedy do uwag, że spełnia TAXI / UBER czy echo, cisza?

Co z dodatkowym wyposażeniem?

Co z dodatkowymi warunkami dla UBERA?

A może najzwyczajniej w świecie ten paragraf nie dotyczy żadnych UBERÓW i podobnych wynalazków, a sprowadza się li tylko do TAKSÓWKI, która może ale nie musi być wyposażona w taksometr. Może z tymi UBERAMI, to tak deko na wyrost? Niech sobie jeżdżą i własnym życiem żyją.

 

TAXI - ustawa:

43) taksówka – pojazd samochodowy, odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego za opłatą ustaloną na podstawie:
a) taksometru albo
b) aplikacji mobilnej, o której mowa w art. 13b ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58, z późn. zm.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Koledze chodziło o to, że jak nie ma (bo już nie musi mieć) taksometru to demontuje też resztę Taxi Atrybutów i jedzie na OBT jako zwykły osobowy.

Jeśli taki klient przyjedzie do mnie bez żadnych oznak (znamion) Taxi, bez stosownej adnotacji w DR czy CEP i pary z gęby nie puści, to robię zwykłe okresowe osobówki. Bo jak inaczej?

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wrc69 napisał:

Jeśli taki klient przyjedzie do mnie bez żadnych oznak (znamion) Taxi, bez stosownej adnotacji w DR czy CEP i pary z gęby nie puści, to robię zwykłe okresowe osobówki. Bo jak inaczej?

Przecież "na siłę" nauki jazdy mu nie będziesz robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak jest auto z adnotacją taxi w dr,a nie posiada taksometru ani innych atrybutów taxi to co niektórzy bedą zwykłą okresówkę robić?

Tak jest z uberami,to zwykłe osobówki z adnotacją w dr taxi,a nic nie mają z obowiązkowego wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej napisał, że jak przyjedzie bez stosownej adnotacji.

 

Wiem tylko tyle, że TAXI ma odpowiadać dodatkowym warunkom/wyposażeniu dla TAXI. Tyle i aż tyle.

O UBERACH milczę, bo wkradły się w temat jak nieproszone chochliki.

Czyli jak tyle wiem, to wykonuję badanie, które kończę na drugiej stronie zaświadczenia odpowiednim zdaniem:

* Pojazd odpowiada / nie odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla:

- dla pojazdu, o którym mowa w art. 2 pkt 43 lit. a lub b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o Ruchu Drogowym.

Koniec. The End.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mieszałbym tutaj "taksówki" jako pojazd samochodowy  z  "uberem" jako przedsiębiorstwo....

Edytowane przez Grzegorz Łódź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego miałaby zastąpić?

Z pozycji taksówkarza byłbym raczej zadowolony, że nie muszę tego ustrojstwa wozić, tym bardziej legalizować.

A z pozycji diagnosty to:

pojazd odpowiada warunkom dla TAXI z taksometrem lub

pojazd odpowiada warunkom TAXI z aplikacją.

I po robocie. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie przykład takiej aplikacji, która może zastąpić taksometr?

FreeNow (dawniej MyTaxi). Nie wiem jak ze spełnieniem warunków funkcjonalnych i fiskalnych, ale za każdym razem otrzymywałem elektroniczny rachunek za przewóz.

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile skasować jak przyjedzie pierwszy raz po zaświadczenie do UBERA [42 zł ?] i co sprawdzać za te 42 zł ,co ma wpisane w dowodzie TAXI ,czy nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli przyjedzie do Was klient na dodatkowe badanie TAXI bez taksometru, będziecie żądli od niego jakiegoś dokumentu potwierdzającego, że aplikacja spełnia wymagania zgodne z przepisami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, natomiast obowiązuje nas także PRoD, gdzie jest zapisana definicja taksówki, a tam:

 

43) taksówka – pojazd samochodowy, odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego za opłatą ustaloną na podstawie:
a) taksometru albo
b) aplikacji mobilnej, o której mowa w art. 13b ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58, z późn. zm.3

 

 

więc zastanawiam się po prostu, czy nie wymaga ten zapis od nas, abyśmy sprawdzili w jakikolwiek sposób czy aplikacja jest zgodna z tym art. 13b,

dając pozytywny wynik z DBT TAXI poświadczamy w końcu, że aplikacja ta jest zgodna z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

§ 1 Badania techniczne polegają na:
1) 4) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:
a) ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.5) ), ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 851, z późn. zm.6) ), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej "ustawą" lub ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.7) ),
b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2015 r. poz. 305), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych",
c) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U. Nr 236, poz. 1401),
d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2014 r. poz. 1522 oraz z 2015 r. poz. 669),
e) przepisach Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 815), zwanej dalej "umową ADR", jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów,
f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz
2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

Brak tu odwołania do jakichkolwiek przepisów dotyczących Ustawy o Transporcie Drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy odpowiedni minister już wydał rozporządzenie zgodne z tym:

Cytat

4. Minister właściwy do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia: 1) minimalne wymagania funkcjonalne dla aplikacji mobilnej oraz aplikacji mobilnej działającej przy udziale systemu teleinformatycznego, 2) sposób zabezpieczenia danych gromadzonych przez aplikację mobilną oraz system teleinformatyczny – mając na uwadze potrzebę prawidłowego naliczania opłat za przewóz osób oraz zabezpieczenia danych gromadzonych przez aplikację mobilną.

ja nie znam, jeżeli Ty znasz to poproszę, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.