Skocz do zawartości

Niesprawny silnik


Rubel

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Mecher napisał:

Jakoś nikt na 500+, 13 emeryturę czy wyprawkę szkolną nie biadolił... dostali, to teraz trzeba oddać. Brać każdy brał, oddać nie ma komu...  :yeah:

 

No i tak samo to mógłbym podsumować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 11:10, Rubel napisał:

No a jeżeli klient się upar ze chce badanie negatywne bo pani w starostwie nie przyjmie dokumentów do przerejstrowania auta ? 

biuro podawcze i niech odmówi bo brak ważnego OBT ale na piśmie. Co wtedy będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To!

"Na podstawie.... niniejszy urząd odmawia rejestracji."

A szczegóły tu:

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:

1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;

2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;

3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane; 
4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego; 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym - przepisy inaczej traktują właścicieli pojazdów już zarejestrowanych, a inaczej sprowadzonych z UE, a jeszcze inaczej z państw trzecich.

Pojazdy zarejestrowane w Polsce - wystarczy zgłoszenie nabycia.

Pojazdy z UE - trzeba zarejestrować - nie wystarczy zgłosić, ale to bardzo dyskusyjna kwestia

Pojazd np. z USA - nic nie trzeba robić - kar nie ma

 

W przypadku pojazdów z UE przepis mówi "... kto nie rejestruje pojazdu..." - czyli wychodzi na to, że wypełnieniem tej normy prawnej jest dokonanie rejestracji, a nie sam fakt zgłoszenia. Jest to o tyle ciężkie, że nawet zgodnie z przepisami sam proces rejestracji może trwać dłużej niż 30 dni od momentu zgłoszenia i formalnie wtedy już powinna być naliczana kara. Jest to bez wątpienia bubel prawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, blakop napisał:

"... kto nie rejestruje pojazdu..."

 

Do tego dochodzi jeszcze jedna kwestia - literalnie to starosta, a nie właściciel rejestruje pojazd (ustawa mówi, że starosta dokonuje rejestracji, a z treści decyzji wynika wprost, że "rejestruje").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale nawet jeśli pierwszego dnia po sprowadzeniu składam dokumenty, a urząd musi prowadzić jakieś postępowanie, to już nawet pomijając KPA, które daje de facto 60 dni, to nawet PoRD mówi, że może to potrwać dni 30 + 14 dni. I wychodzi z tego, że nawet w trakcie tego postępowania już i tak karę należy nałożyć - pomimo, że przedłużenie terminu nie nastąpiło z winy właściciela.

 

A co z rejestracją czasową w celu dojazdu na badanie? Przecież to już jest decyzja o rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blakop napisał:

No tak.

 

Czyli to starosta powinien dostać karę, bo nie zarejestrował? :P

 

7 minut temu, blakop napisał:

wychodzi z tego, że nawet w trakcie tego postępowania już i tak karę należy nałożyć

 

Dlatego w interpretacji ministra mowa jest o dacie rejestracji czasowej z urzędu (nie na wniosek) - jako dacie spełnienia obowiązku rejestracji. To się wszystko kupy nie trzyma.

 

9 minut temu, blakop napisał:

A co z rejestracją czasową w celu dojazdu na badanie? Przecież to już jest decyzja o rejestracji.

 

No ciekawe jak będą orzekały SKO i sądy. Zakładam, że ludzie będą się masowo odwoływać od decyzji o nałożeniu kar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - jeśli sprowadzony pojazd faktycznie wymaga naprawy, to te 30 dni wcale nie musi być terminem w pełni wystarczającym - jak sugerują to niektórzy.

Moim zdaniem będzie to prowadzić do patologii i nawet nie będę pisał jakich...

 

A jeszcze przypomnij mi jak teraz definiuje się datę sprowadzenia z UE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"dacie sprowadzenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej – rozumie się przez to podany przez właściciela pojazdu dzień sprowadzenia z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej pojazdu, do oznaczonego miejsca przeznaczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym pojazdu;"

 

Cokolwiek to oznacza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2020 o 18:13, blakop napisał:

W przypadku pojazdów z UE przepis mówi "... kto nie rejestruje pojazdu..." - czyli wychodzi na to, że wypełnieniem tej normy prawnej jest dokonanie rejestracji, a nie sam fakt zgłoszenia.

Na bank? Taką wątpliwość mam:

Dokonanie rejestracji określiłby ustawodawca: "... kto nie zarejestruje..."

"Rejestrować", to jak z rzucaniem palenia, większość rzuca jak do filtra dojdzie a rzucić nie może.

Co z zawieszeniem postępowania? Wnioskodawca występuje o wszczęcie rejestracji. Urząd informuje o wszczęciu postępowania. Wnioskodawca występuje o zawieszenie postępowania ze względu na brak wszystkich dokumentów niezbędnych do rejestracji.

Nie da się tak? W WPA tak się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystąpienie z niekompletnym wnioskiem i zawieszenie postępowania moim zdaniem powinno skończyć się karą jeśli decyzja o rejestracji czasowej z urzędu (czyli wydanie PC i "stałych" tablic) nie zostanie wydana w ciągu 30 dni od sprowadzenia z UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wrc69 - spójrz do KPA jakie są podstawy do zawieszenia postępowania z urzędu. Z kolei zawieszeniu na wniosek strony sprzeciwiają się przepisy prawa materialnego (PoRD) ściśle regulujące terminy i sposób załatwienia sprawy jaką jest rejestracja pojazdu.

Logika postępowania sprawia, że w zasadzie brak tu postaw do zawieszenia postępowania, gdyż wniosek o rejestrację jest rozpatrywany niezwłocznie w oparciu o komplet dokumentów lub kończy się wezwaniem do uzupełnienia tychże. W praktyce oznacza to, że zasadniczo brak tu momentu w którym można by takie postępowanie skutecznie zawiesić.

Dodatkowo sankcja opisana słowami "... kto nie rejestruje..." zawarta w art. 140mb pkt 1 zawiera odesłanie do art. 71.7, w którym z kolei używa się już owego czasownika w czasie dokonanym - wnioskodawca jest zobowiązany ZAREJESTROWAĆ pojazd w ciągu 30 dni - nie zgłaszać, rejestrować (jako czynność rozłożoną w czasie itd.).

 

Należy poza tym mieć na uwadze jeszcze jedną rzecz - zawieszenie postępowania powoduje wstrzymanie biegu terminów procesowych przewidzianych w KPA, tymczasem termin określający czas na rejestrację jest tzw. terminem materialnym (wynika z PoRD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.