Skocz do zawartości

Hyundai i20 zmiana z ciężarowego na osobowy


Rekomendowane odpowiedzi

kisielsrem

Witam Panowie i panie proszę o pomoc

przyjechał na przegląd Hyundai i 20 klient chce zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na osobowy.

W dowodzie N1 i 2 miejsca

W wyciągu z homologacji M1 nadwozie AF oraz 5 miejsc.

Klient posiada oświadczenie z warsztatu o demontażu kratki oraz montażu pasów i tylnej kanapy.

Moje pytanie czy według nowych przepisów musi posiadać potwierdzenie zgodności od TDT lub uprawnioną jednostkę ,lub przez producenta podstawowego pojazdu.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    15

  • nesiasps

    9

  • Rafi90

    6

  • fords

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zmiana rodzaju  to nie zmiana miejsc, i tego ISOFIXY nie dotyczą. Który rok i data 1 rejestracji samochodu ?   "Zgodnie z § 58 ust. 3 ww. rozporządzenia, samochody ciężarowe objęte świadec

Po mojemu nie ma żadnych alternatyw, żadnych powrotów do pierwszych etapów homologacji. Jest auto, są warunki techniczne i albo to się kupy trzyma albo nie trzyma.

kisielsrem

Ale w ustawie jest mowa o nadwoziu BB

a on kiedyś musiał mieć kategorie M1 skoro ma tak w homo

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

A jakie nadwozie miał po drugim etapie?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kisielsrem

No w sumie to ma sens po drugim etapie maił 1 rząd siedzeń i kratkę czyli podejrzewam że BB

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Nie mógł mieć innego będąc N1 z jednym rzędem siedzeń.

 

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kisielsrem

Ok czyli musi mieć oświadczenie od producenta i bez tego nie da rady nic dalej zrobić

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
megalex

Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń. Jeżeli pierwotna homologacja jest M1 i nie zostały w sposób trwały usunięte fabryczne punkty mocowań to można zrobić.  

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To jeszcze bądź uprzejmy objaśnić jakim dokumentem zostanie to potwierdzone!

Bo według mnie zaświadczenie z dodatkowego badanie to deko mało, to bardzo mało, a nawet więcej. Na dzisiaj takie zaświadczenie to zaświadczenie całkiem nadaremne. Nic nie daje samo zaświadczenie.

Więc co dalej, żeby zadość uczynić konstrukcyjnym zmianom?

Może tak warto poczytać posty @Solarisa!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

No i proszę, kolejny dowód na to, że temat z poczekalni powinien (musi) być zrealizowany, admini obudźcie się i skorzystajcie z pomocy. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kisielsrem

Wydział komunikacji stwierdził że musi być zaświadczenie od producenta albo pimot

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Godzinę temu, megalex napisał:

Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń.

Znajdź proszę w przepisach unijnych nadwozie AA, AB, AC dla N1. Jeśli zachodzi zmiana rodzaju na drugim czy kolejnym etapie homologacji, to rodzaj nadwozia również się zmienia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
39 minut temu, cezary napisał:

temat z poczekalni powinien (musi) być zrealizowany,

 

Cytat

Nie mam czasu! Nie ogarniam! 

 

:faint:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
2 godziny temu, kisielsrem napisał:

Wydział komunikacji stwierdził że musi być zaświadczenie od producenta albo pimot

 

W sumie to nie miał czego stwierdzać, bo przecież jest to wyraźnym paragrafem obwarowane.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps
14 godzin temu, megalex napisał:

Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń. Jeżeli pierwotna homologacja jest M1 i nie zostały w sposób trwały usunięte fabryczne punkty mocowań to można zrobić.  

 

Oczywista oczywistość, przecież nikt nie zabrania - wystarczy, że klient doniesie odpowiednie, wymagane przepisami zaświadczenie w takiej sytuacji - właśnie dla tego celu przewidziano taką możliwość, w przeciwnym wypadku nie dokona zmian z wynikiem P - za chwilę padnie pytanie czy N1 BB, ale z hakiem, to czy też czy nie - bo nie ma w paragrafach

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...

Witam, również proszę o pomoc.  Sprawa wygląda następująco: VW Caddy 5 miejsc ciężarowy zmiana na osobowy ilość miejsc bez zmian. Jakie dokumenty będą potrzebne ?

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W sumie żadne. Byłem za paragrafem 9i, ale mnie wyleczyli.

Tu potrzebny dobry przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie, który wystawi słuszne oświadczenie oraz diagnosta, który wykona dodatkowe badanie techniczne "po zmianach" na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.

Jak przejdzie kaprys "niemania" ciężarówki, to nic więcej nie potrzeba. Rzeczowy opis w zaświadczeniu i po problemie. Kaprysów uzasadniać, na szczęście, nie trzeba jeszcze.

Żelazny warunek gwarantujący sprawie spokój: nie dotykać siedzeń!

Zastanowić się nad tabliczkami znamionowymi. Nic nie kombinować, nic nie zrywać, nic nie eliminować. Nie powracać do żadnych dziwacznych stanów z "pierwszego etapu"!

 

1. Przedsiębiorca/Podmiot pisze oświadczenie, że w pojeździe marki... numer VIN... numer rejestracyjny... dokonano tego a tego... (zdemontowano kratę/przegrodę lub podobne bajki).

Wprowadzone zmiany skutkowały/nie skutkowały zmianą parametrów technicznych takich jak... wymienić... (rodzaj pojazdu, masa własna, itp).

Pozostałe dane bez uwag.

 

2 Diagnosta w opisie zamieszcza info, że pojazd nie posiada tego i tego, za to jest wyposażony w to i tamto... Czyli w pięć miejsc do siedzenia z pasami bezpieczeństwa, a wszystko przykręcone w punktach przewidzianych przez producenta.

 

3. Pracownik WK zamawia dowód rejestracyjny z pominięciem ciężarowej kategorii homo wraz z pominięciem numeru ciężarowej homologacji.

 

 

 

Na deser: należy pamiętać o ISOFIXACH.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Paprock napisał:

Na deser: należy pamiętać o ISOFIXACH.

nie dotykając miejsc też?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Ale tu nie ma zmiany ilości miejsc.

2 godziny temu, WLWLWL napisał:

 5 miejsc ciężarowy zmiana na osobowy ilość miejsc bez zmian.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Zmiana rodzaju  to nie zmiana miejsc, i tego ISOFIXY nie dotyczą. Który rok i data 1 rejestracji samochodu ?

 

"Zgodnie z § 58 ust. 3 ww. rozporządzenia, samochody ciężarowe objęte
świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą
Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r.
ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz
układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych
pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po
raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. nie muszą mieć oddzielonej przestrzeni
ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości.
Dotyczy to samochodów ciężarowych, które uzyskały europejskie
świadectwo homologacji pomiędzy 30 kwietnia 2009 r. a, 28 października 2012
(od 29 października 2012 r. jest dla nich wiążące Rozporządzenie Komisji (UE)
nr 678/2011 r.).
Potwierdzenie spełnienia wymagań ww. dyrektywy znajdą Państwo na tabliczce
znamionowej pojazdu oraz w polu dowodu rejestracyjnego oznaczonym literą K,
gdzie wpisany jest numer świadectwa homologacji zawierający człon *2007/46*"

 

Kwestia dość ważna, bo  jeśli samochód został homologowany bez jakiejkolwiek przegrody , i nic od niczego oddzielone nie było, robiąc opis zmian trzeba uważać żeby nie napisać że zdemontowano coś czego nigdy nie było. Taki mały niuans na który watro zwrócić uwagę

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Rafi90 napisał:

jeśli samochód został homologowany bez jakiejkolwiek przegrody , i nic od niczego oddzielone nie było, robiąc opis zmian trzeba uważać żeby nie napisać że zdemontowano coś czego nigdy nie było. Taki mały niuans na który watro zwrócić uwagę

Wtedy nie ma zmian.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
4 minuty temu, aboz napisał:

 nie ma zmian.

Właśnie, i robiąc na siłę coś czego nie ma , można zaliczyć wtopę. Dlatego informacyjnie zapodałem to co wyżej

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
23 minuty temu, Rafi90 napisał:

Zmiana rodzaju  to nie zmiana miejsc, i tego ISOFIXY nie dotyczą. Który rok i data 1 rejestracji samochodu ?

 

Ale pojazd ma odpowiadać warunkom na dzień zmiany rodzaju pojazdu. Czyli zgodnie z paragrafem 9f wprowadzone zmiany konstrukcyjne powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy. No i dalej w tym paragrafie stoi, że dwa siedzenia muszą mieć ISOFIXY.

Po mojemu nie ważne czy te siedzenia już były na pokładzie, czy zostały dokooptowane.  

Dobrze wiecie, że po jednej i tej samej dyrektywie pojazd był homologowany jako osobowy i ciężarowy. W dodatku bez przegród i krat jak i jakichś wymyślnych mocowań.

No ma potrzeby w kompetencje podmiotu wchodzić, który zmiany w aucie robi. :silent:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
Napisano (edytowane)

Ale u nas w warunkach technicznych nigdzie nie ma że auto ma mieć ISOFIXY :ph34r:

Poza par 9, gdzie pisze że po zmianie liczby miejsc ma mieć. Gdzie indziej cisza. Więc jeśli zmiany liczby miejsc nie ma, to ISOFIXÓW też mieć nie musi

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.