kisielsrem Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 Witam Panowie i panie proszę o pomoc przyjechał na przegląd Hyundai i 20 klient chce zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na osobowy. W dowodzie N1 i 2 miejsca W wyciągu z homologacji M1 nadwozie AF oraz 5 miejsc. Klient posiada oświadczenie z warsztatu o demontażu kratki oraz montażu pasów i tylnej kanapy. Moje pytanie czy według nowych przepisów musi posiadać potwierdzenie zgodności od TDT lub uprawnioną jednostkę ,lub przez producenta podstawowego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 Musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 4 Luty 2020 Autor Share Napisano 4 Luty 2020 Ale w ustawie jest mowa o nadwoziu BB a on kiedyś musiał mieć kategorie M1 skoro ma tak w homo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 A jakie nadwozie miał po drugim etapie? Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 4 Luty 2020 Autor Share Napisano 4 Luty 2020 No w sumie to ma sens po drugim etapie maił 1 rząd siedzeń i kratkę czyli podejrzewam że BB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 Nie mógł mieć innego będąc N1 z jednym rzędem siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 4 Luty 2020 Autor Share Napisano 4 Luty 2020 Ok czyli musi mieć oświadczenie od producenta i bez tego nie da rady nic dalej zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń. Jeżeli pierwotna homologacja jest M1 i nie zostały w sposób trwały usunięte fabryczne punkty mocowań to można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 To jeszcze bądź uprzejmy objaśnić jakim dokumentem zostanie to potwierdzone! Bo według mnie zaświadczenie z dodatkowego badanie to deko mało, to bardzo mało, a nawet więcej. Na dzisiaj takie zaświadczenie to zaświadczenie całkiem nadaremne. Nic nie daje samo zaświadczenie. Więc co dalej, żeby zadość uczynić konstrukcyjnym zmianom? Może tak warto poczytać posty @Solarisa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 No i proszę, kolejny dowód na to, że temat z poczekalni powinien (musi) być zrealizowany, admini obudźcie się i skorzystajcie z pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 6 Luty 2020 Autor Share Napisano 6 Luty 2020 Wydział komunikacji stwierdził że musi być zaświadczenie od producenta albo pimot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 No bo musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Godzinę temu, megalex napisał: Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń. Znajdź proszę w przepisach unijnych nadwozie AA, AB, AC dla N1. Jeśli zachodzi zmiana rodzaju na drugim czy kolejnym etapie homologacji, to rodzaj nadwozia również się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 39 minut temu, cezary napisał: temat z poczekalni powinien (musi) być zrealizowany, Cytat Nie mam czasu! Nie ogarniam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 2 godziny temu, kisielsrem napisał: Wydział komunikacji stwierdził że musi być zaświadczenie od producenta albo pimot W sumie to nie miał czego stwierdzać, bo przecież jest to wyraźnym paragrafem obwarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 7 Luty 2020 Share Napisano 7 Luty 2020 14 godzin temu, megalex napisał: Uważam, że rodzaj nadwozia nie zmienia się przez dodanie kratki i demontaż siedzeń. Jeżeli pierwotna homologacja jest M1 i nie zostały w sposób trwały usunięte fabryczne punkty mocowań to można zrobić. Oczywista oczywistość, przecież nikt nie zabrania - wystarczy, że klient doniesie odpowiednie, wymagane przepisami zaświadczenie w takiej sytuacji - właśnie dla tego celu przewidziano taką możliwość, w przeciwnym wypadku nie dokona zmian z wynikiem P - za chwilę padnie pytanie czy N1 BB, ale z hakiem, to czy też czy nie - bo nie ma w paragrafach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WLWLWL Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 Witam, również proszę o pomoc. Sprawa wygląda następująco: VW Caddy 5 miejsc ciężarowy zmiana na osobowy ilość miejsc bez zmian. Jakie dokumenty będą potrzebne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 W sumie żadne. Byłem za paragrafem 9i, ale mnie wyleczyli. Tu potrzebny dobry przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie, który wystawi słuszne oświadczenie oraz diagnosta, który wykona dodatkowe badanie techniczne "po zmianach" na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Jak przejdzie kaprys "niemania" ciężarówki, to nic więcej nie potrzeba. Rzeczowy opis w zaświadczeniu i po problemie. Kaprysów uzasadniać, na szczęście, nie trzeba jeszcze. Żelazny warunek gwarantujący sprawie spokój: nie dotykać siedzeń! Zastanowić się nad tabliczkami znamionowymi. Nic nie kombinować, nic nie zrywać, nic nie eliminować. Nie powracać do żadnych dziwacznych stanów z "pierwszego etapu"! 1. Przedsiębiorca/Podmiot pisze oświadczenie, że w pojeździe marki... numer VIN... numer rejestracyjny... dokonano tego a tego... (zdemontowano kratę/przegrodę lub podobne bajki). Wprowadzone zmiany skutkowały/nie skutkowały zmianą parametrów technicznych takich jak... wymienić... (rodzaj pojazdu, masa własna, itp). Pozostałe dane bez uwag. 2 Diagnosta w opisie zamieszcza info, że pojazd nie posiada tego i tego, za to jest wyposażony w to i tamto... Czyli w pięć miejsc do siedzenia z pasami bezpieczeństwa, a wszystko przykręcone w punktach przewidzianych przez producenta. 3. Pracownik WK zamawia dowód rejestracyjny z pominięciem ciężarowej kategorii homo wraz z pominięciem numeru ciężarowej homologacji. Na deser: należy pamiętać o ISOFIXACH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 1 godzinę temu, Paprock napisał: Na deser: należy pamiętać o ISOFIXACH. nie dotykając miejsc też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 Ale tu nie ma zmiany ilości miejsc. 2 godziny temu, WLWLWL napisał: 5 miejsc ciężarowy zmiana na osobowy ilość miejsc bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 Zmiana rodzaju to nie zmiana miejsc, i tego ISOFIXY nie dotyczą. Który rok i data 1 rejestracji samochodu ? "Zgodnie z § 58 ust. 3 ww. rozporządzenia, samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. nie muszą mieć oddzielonej przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości. Dotyczy to samochodów ciężarowych, które uzyskały europejskie świadectwo homologacji pomiędzy 30 kwietnia 2009 r. a, 28 października 2012 (od 29 października 2012 r. jest dla nich wiążące Rozporządzenie Komisji (UE) nr 678/2011 r.). Potwierdzenie spełnienia wymagań ww. dyrektywy znajdą Państwo na tabliczce znamionowej pojazdu oraz w polu dowodu rejestracyjnego oznaczonym literą K, gdzie wpisany jest numer świadectwa homologacji zawierający człon *2007/46*" Kwestia dość ważna, bo jeśli samochód został homologowany bez jakiejkolwiek przegrody , i nic od niczego oddzielone nie było, robiąc opis zmian trzeba uważać żeby nie napisać że zdemontowano coś czego nigdy nie było. Taki mały niuans na który watro zwrócić uwagę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 19 minut temu, Rafi90 napisał: jeśli samochód został homologowany bez jakiejkolwiek przegrody , i nic od niczego oddzielone nie było, robiąc opis zmian trzeba uważać żeby nie napisać że zdemontowano coś czego nigdy nie było. Taki mały niuans na który watro zwrócić uwagę Wtedy nie ma zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 4 minuty temu, aboz napisał: nie ma zmian. Właśnie, i robiąc na siłę coś czego nie ma , można zaliczyć wtopę. Dlatego informacyjnie zapodałem to co wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 23 minuty temu, Rafi90 napisał: Zmiana rodzaju to nie zmiana miejsc, i tego ISOFIXY nie dotyczą. Który rok i data 1 rejestracji samochodu ? Ale pojazd ma odpowiadać warunkom na dzień zmiany rodzaju pojazdu. Czyli zgodnie z paragrafem 9f wprowadzone zmiany konstrukcyjne powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy. No i dalej w tym paragrafie stoi, że dwa siedzenia muszą mieć ISOFIXY. Po mojemu nie ważne czy te siedzenia już były na pokładzie, czy zostały dokooptowane. Dobrze wiecie, że po jednej i tej samej dyrektywie pojazd był homologowany jako osobowy i ciężarowy. W dodatku bez przegród i krat jak i jakichś wymyślnych mocowań. No ma potrzeby w kompetencje podmiotu wchodzić, który zmiany w aucie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Marzec 2020 Share Napisano 4 Marzec 2020 (edytowane) Ale u nas w warunkach technicznych nigdzie nie ma że auto ma mieć ISOFIXY Poza par 9, gdzie pisze że po zmianie liczby miejsc ma mieć. Gdzie indziej cisza. Więc jeśli zmiany liczby miejsc nie ma, to ISOFIXÓW też mieć nie musi Edytowane 4 Marzec 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.