Skocz do zawartości

Hyundai i20 zmiana z ciężarowego na osobowy


kisielsrem

Rekomendowane odpowiedzi

Mój wydział komunikacji wymaga aby w oświadczeniu producenta była informacja, iż spełnia wymagania po dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

Wg mnie taki wymóg jest zrozumiały i oczywisty. Stosuje się do niego.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, radekd2 napisał:

Mój wydział komunikacji wymaga aby w oświadczeniu producenta była informacja, iż spełnia wymagania po dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

Bezprawnie.

 

33 minuty temu, radekd2 napisał:

Wg mnie taki wymóg jest zrozumiały i oczywisty.

Niby skąd taki oczywisty?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z życia:

Toyota kombi przerobiona wiele lat temu z 5-miescowej osobówki na 2 miejscową ciężarówkę. Mocowania niepotrzebnych pasów i siedzeń dosłownie wycięte kątówką. Bo tak miało być.
Auto przyjeżdża na "powrotne" zmiany konstrukcyjne: na 5-miejscową osobówkę.
Bez demontażu tapicerki i siedzeń nie ma możliwości sprawdzenia jak one są zamocowane. Z rozmowy z klientem wynika, że nawiercono w podłodze zwykłe otwory i je nagwintowano. Wkręcono w nie śruby od foteli....
Kierowca przedstawił do BT m.in. "oświadczenie producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzające konstrukcyjne do tego przeznaczenie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radekd2 napisał:

Bo to jest logiczne.

A z czego ta logika wynika?

 

Godzinę temu, radekd2 napisał:

Dlaczego?

Bo nie ma takiego przepisu. W razie wątpliwości można żądać opinii rzeczoznawcy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adamos napisał:

Świadectwo homologacji

Ale Ty masz mieć oświadczenie a nie świadectwo homologacji.

33 minuty temu, radekd2 napisał:

Z rozmowy z klientem wynika, że nawiercono w podłodze zwykłe otwory i je nagwintowano. Wkręcono w nie śruby od foteli....

Kierowca przedstawił do BT m.in. "oświadczenie producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzające konstrukcyjne do tego przeznaczenie".

Ja rozumuje to tak. Formalności formalnościami, i miał dokument , fajnie. Ty natomiast oceniasz poprawność dokonanych zmian, a jeśli coś jest wspawane,wyrzeźbione czy jak tak zwał, to nie ma prawa przejść z P i tyle.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adamos napisał:

brak podstawy prawnej do żądania oświadczenia po zmianach. Przepis jest jasny i klarowny.

Cytat

§ 9i. W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie."

Wspomniałem o tym wcześniej: co w przypadku gdy ta "konstrukcja" została usunięta w toku użytkowania pojazdu? Przecież producent o tym nie wie, a diagnosta nie może demontować foteli i sprawdzać wytrzymałości mocowań.

Także ten przepis można ewentualnie zastosować w przypadku zmiany pojazdu z 4 na 5-osobowego (tylko wymiana tylnej kanapy).  Gdy jest zmiana z 2 na 5-osobowy nigdy nie przyjmę takiego oświadczenia.

9 minut temu, Rafi90 napisał:

Ty natomiast oceniasz poprawność dokonanych zmian

A jak mam to ocenić? Mam zdemontować kanapę, tapicerką i dokonać siłowej próby wyrwania śruby z podłogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radekd2 napisał:

A jak mam to ocenić? Mam zdemontować kanapę, tapicerką i dokonać siłowej próby wyrwania śruby z podłogi?

No słuchaj Ty bierzesz odpowiedzialność za taką rzeźbę, więc jeśli widzisz że to lepianka to odstępujesz od takiego badania . Jest też druga droga, wysłać klienta do ITS, pimot albo tdt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

więc jeśli widzisz

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Tam nic nie widać, wszystko wygląda OK. Aby zobaczyć rzeczywisty sposób montażu musisz zdemontować przynajmniej kanapę i dopiero wtedy zmierzyć grubość blachy/zwojów gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, radekd2 napisał:

Mój wydział komunikacji wymaga aby w oświadczeniu producenta była informacja, iż spełnia wymagania po dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

Wg mnie taki wymóg jest zrozumiały i oczywisty. Stosuje się do niego.

Mi też się to klei, szczególnie biorąc pod uwagę poniższy przepis:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne
w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju
pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radekd2 napisał:

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem.

No i co jesteś taki nieporadny że nie wiesz co zrobić? Piszę Ci wyraźnie. Masz problem z oceną zmian to albo odstępujesz albo wymagasz opinii rzeczoznawcy który napisze że te punkty mocowania były tam zawsze albo że są wspawane.

i jeszcze

mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zwiększeniu liczby
siedzeń lub zmianie położenia siedzeń, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny,
o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości
siedzeń i ich mocowania oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność
z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora
Transportowego Dozoru Technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

No i co jesteś taki nieporadny że nie wiesz co zrobić?

A twoja nieporadność polega na tym, że nie potrafisz ogarnąć tego o czym piszemy.
Po co mi oświadczenie producenta, że auto konstrukcyjnie kiedyś było przystosowane do montażu iluś tam siedzeń jeżeli nic z tego nie wynika. SKP, bez demontażu np. kanapy, nie jest w stanie rzetelnie ocenić czy dzisiaj jest OK. W konsekwencji powinno się auto odsyłać do rzeczoznawcy. Więc po co oświadczenie producenta?

Dlatego:
 

3 godziny temu, radekd2 napisał:

Mój wydział komunikacji wymaga aby w oświadczeniu producenta była informacja, iż spełnia wymagania po dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

Wg mnie taki wymóg jest zrozumiały i oczywisty. Stosuje się do niego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abozwyraźnie Ci napisał że wymagacie czegoś , co jest niezgodne z prawem. Ani wydział ani Ty nie możecie wymusić na kimś oświadczenia o którym nie ma już mowy w przepisach. Jeśli nie wiesz jak podejść do zmian to ich nie rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.