Skocz do zawartości

Cofnięty licznik - przesłuchanie na komendzie


Rekomendowane odpowiedzi

IVVO
Napisano (edytowane)

Wczoraj miałem przyjemność być wezwany na komendę jako świadek w sprawie niezgodności licznika i powiem tak -  jest to porażka - przy narzędziach jakimi dysponuje władza wszyscy mogą spać spokojnie oprócz właściciela który ma ograniczoną możliwość dysponowania pojazdem. Tak że miało być cudownie a wyszło jak wyszło

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Rafi90

    11

  • blakop

    7

  • leski66

    7

  • IVVO

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie będzie, przyjdą po kolędzie.    

Ojacienie...!  Jak to babol specjalistów od procedowania&stabilizowania, to samemu naczelnemu od cyfryzacji te buble zapodać! 

A może program ten potrzebuje co jakiś czas, żeby wykonać synchronizację baz ? Bo jak jest " namieszane " to :

Posted Images

Rafi90

Jeśli możesz zdradź coś więcej. Jak to wyglądało, co i dlaczego , no i w jakim pojeździe

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Jak się luźniej zrobi to opiszę bo to cała epopeja   

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

A na " komendzie " lampą po oczach świecili ? :oops:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ogólnie - Corsa 2003 - sprawa na pierwszy rzut oka wygląda poważnie bo to nie postępowanie przygotowawcze lecz śledztwo - władza zatrzymała pojazd i stwierdziła iż stan licznika jest niższy od tego na przeglądzie. Pojazd został sprawdzony dwoma urządzeniami diagnostycznymi które nic nie wykazały. Dzisiaj będzie do tego pojazdu "biegły" który ma stwierdzić "czy był licznik kręcony" . Ciekawe czym to sprawdzi ?. Ogólnie pytania typu:

- Czy właściciel jest nam znany 

- Czy spokrewniony 

- Czy SKP jest w stanie sprawdzić działanie drogomierza

- Jaki był stan licznika

- Czy jest możliwość pomyłki na SKP przy jego odczycie

- Jaka jest procedura kontroli licznika

-  skąd SKP czerpie dane o poprzednich stanach

-czy system powiadamia o możliwości pomyłki

-co w przypadku jak SKP wychwytuje niezgodności

To tak w wielkim skrócie bo byłem tam z dwie godziny

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
Napisano (edytowane)

Też mnie to czeka, jeszcze nie dostałem zaproszenia ale już wiem że pracują nad podobnym przypadkiem. Najbardziej dziwi mnie że chce im się zajmować pojazdami które badanie miały robione w ubiegłym roku a kontrolę na drodze w obecnym. Słyszałem o przypadku że wezwali diagnostę który nie miał pojazdu nigdy na badaniu bo właścicielowi pojazdu zdawało się że robił właśnie na jego SKP,  porażka prowadzą dochodzenie i nie są w stanie ustalić gdzie pojazd miał zrobione badanie.  

Edytowane przez wojteczek
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)
7 minut temu, wojteczek napisał:

zdawało się że robił właśnie na jego SKP

Dokładnie jak piszesz - jedynymi dokumentami jakimi dysponowali to dwa wypisy z mojego rejestru  które miałem dostarczyć na komendę oraz wypis z historii.

Ogólnie - to chciałem zajrzeć do CEP tego pojazdu - jest czysta - brak danych o przebiegu, terminie NBT itd - jakby w systemie był zablokowany 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
Napisano (edytowane)

Ależ zabawni są Ci ludzie z władzy ehhh. Jak zaczną prowadzić takie dochodzenia to im zabraknie pokoi do przesłuchań na komendzie.

Ciekaw jestem ile będzie trwać ta popisówka... Gadałem sobie wczoraj na luźno z jednym z informatyków z ITS to mówi że nawet u nich się zjawili z prokuratorem na jakieś wyjaśnienia niebiescy ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek_L

Też byłem przesłuchiwany w związku z przebiegiem. Podczas kontroli licznik wskazywał mniej niż wynikało z CEPu. Interesujące jest to jak doszło do niezgodności. U mnie w rejestrze wszystko jest ok. Sprawdzenie pechowego pojazdu w historii pojazdu wskazuje, że jednego dnia wykonano dwa OBT. W trakcie jednego miał przebieg ok. 50 000, przy drugim ponad 90 000. Okazuje się, że ten drugi przebieg jest identyczny z tym, jaki ma kolejny samochód w moim rejestrze. OBT tego drugiego pojazdu z kolei  w ogóle niema w CEPie. Krótko mówiąc OBT tego kolejnego zostało przypisane do wcześniejszego. Tak jak wspominałem, w rejestrze wszystko wygląda ok, kwiatki widać dopiero po wyszukaniu pojazdu w "Historii pojazdu" lub wyszukaniu go przez nasz program, ale wtedy widzimy tylko, że jest nieprawidłowy przebieg ale nie widać tego, że przypisano do pojazdu dwa OBT.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

A może nie potępiać w czambuł całości, przecież jest nagłaśniane w mediach, pojazdy zatrzymywane, przesłuchania, jest to rodzaj prewencji i spowoduje, że ktoś się zastanowi zanim uczyni jakąś woltę z licznikiem, więcej wiary w zamysł, rodzi się w bólach ale jak dojrzeje będzie git. :icon_wink:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Myślę że się nie ucieszysz gdyby Cię w ciągu miesiąca 3 razy pod rząd na komisariat wzywali ? Choć fakt, może niektórym zadziała na wyobraźnię

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebeklca

@Wojtek_L miałem taki sam przypadek jak ty, po konsultacjach z help deskiem pomogło cofnięcie badania z CEP i ponowny go zapis. Co do tematu to najbardziej mnie ciekawi i nie znalazłem na to odpowiedzi, dlaczego Policja egzekwuje prawo, które nie działa wstecz. Przecież przed 01.01.2020 tak naprawdę klient mógł sobie codziennie licznik wymieniać jeśli miał taki kaprys. Znajomy ma Hondę Civic EP2, zmienia sobie w niej zderzaki, fotele i między innymi licznik od wersji Typer bo po prostu tak mu się bardziej podoba. Zatrzymała go policja i powiedział im wprost, że zmienił licznik w ubiegłym roku w marcu z wersji Typer bo jest ładniejszy, ma inne tarcze i auta nie zamierza sprzedawać. Po kontroli wrócił do domu, minęło 30 min. Dzwonek do drzwi, a tam komitet powitalny w składzie policji, biegłego, lawety oraz kryminalnych. Auto zabrane na parking policyjny przez lawetę. Kto opłaca taki transport? Z czyich pieniędzy opłacana jest usługa. Śmiech przez łzy. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Myślę że najbardziej chodzi o badania zrobione po 1 stycznia

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej3
11 minut temu, Rafi90 napisał:

zrobione po 1 stycznia

Wszystkich wrzucili do jednego worka ____ i wyszło jak zwykle

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

 u mnie był przypadek gzdzie badanie było we wrześniu a kontrola drogowa w styczniu i okazało sie przebieg  jest mniejszy od tego co na badaniu a mało tego to był przypadek gdzie  przebieg poszedł z kolejnego auta i w Cep jest dwa badania tego samego dnia  minuta po minucie z różnymi przebiegami,o 200tys różnicy

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, IVVO napisał:

Czy jest możliwość pomyłki na SKP przy jego odczycie

To już wiecie dlaczego takie pytanie - moja odpowiedz była twierdząca - jest taka możliwość gdyż akurat ten parametr nie wpływa na bezpieczeństwo a diagnosta ma do wykonania całą listę kontrolną i można popełnić oczywistą omyłkę pisarską - jednocześnie wypada dodać iż z każdego badania klient otrzymuje zaświadczenie w którym wyszczególniony jest licznik -  w ten sposób jest poinformowany o jego stanie i jeśli nie wnosi zastrzeżeń to znaczy iż się z nim zgadza a w razie pomyłki jest możliwość zweryfikowania tego i poprawienia.

Powiedziałem Panu śledczemu aby zapisał sobie moje oświadczenie bo możemy się spotkać jeszcze nie jeden raz i nie będziemy znowu zaczynać od zera tylko wstawimy dane następnego ?

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
2 godziny temu, Wojtek_L napisał:

Też byłem przesłuchiwany w związku z przebiegiem. Podczas kontroli licznik wskazywał mniej niż wynikało z CEPu. Interesujące jest to jak doszło do niezgodności. U mnie w rejestrze wszystko jest ok. Sprawdzenie pechowego pojazdu w historii pojazdu wskazuje, że jednego dnia wykonano dwa OBT. W trakcie jednego miał przebieg ok. 50 000, przy drugim ponad 90 000. Okazuje się, że ten drugi przebieg jest identyczny z tym, jaki ma kolejny samochód w moim rejestrze. OBT tego drugiego pojazdu z kolei  w ogóle niema w CEPie. Krótko mówiąc OBT tego kolejnego zostało przypisane do wcześniejszego. Tak jak wspominałem, w rejestrze wszystko wygląda ok, kwiatki widać dopiero po wyszukaniu pojazdu w "Historii pojazdu" lub wyszukaniu go przez nasz program, ale wtedy widzimy tylko, że jest nieprawidłowy przebieg ale nie widać tego, że przypisano do pojazdu dwa OBT.

 

Przesłuchiwany jeszcze nie byłem, ale mam podobną bombę w rejestrze. Jak nie taką samą. Nawet nie zgaduję na jakim programie Ci się to stało. :zzz:

Tak, wiem! Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina. Przecież to ja klikam klawisze tej lub pdobnej apki. :?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

Panowie  przypadek z teraz: klient przychodzi i mówi że ma problem, w jego pojezdzie w Cep widnieje z dnia 23-12 2019r.  kilkanaście wpisów  badań technicznych  z różnymi kilometrami,  prawdopodobnie  problem leży po stronie programu do badań ( zasysa  kilometry z kolejnych badań technicznych i nie wiedząc czemu wysyła do Cep innego pojazdu)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
4 minuty temu, Paprock napisał:

Nawet nie zgaduję na jakim programie Ci się to stało

8/

O !

5 minut temu, Paprock napisał:

Tak, wiem! (...) Przecież to ja klikam klawisze tej lub  podobnej apki

:wink:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
1 godzinę temu, cezary napisał:

przecież jest nagłaśniane w mediach, pojazdy zatrzymywane, przesłuchania, jest to rodzaj prewencji i spowoduje, że ktoś się zastanowi zanim uczyni jakąś woltę z licznikiem

Po części tak, ale jeżeli ktoś wymienił sobie ten licznik w czasie kiedy mógł to robić i nie informować CEPiku za naszym pośrednictwem a tym bardziej pojazd nie zmienił właściciela czy nie jest w trakcie szukania nowego właściciela to coś z tym prawem nie halo. Władza w każdym widzi przestępcę i oszusta. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
17 minut temu, Tomek8340 napisał:

Panowie  przypadek z teraz: klient przychodzi i mówi że ma problem, w jego pojezdzie w Cep widnieje z dnia 23-12 2019r.  kilkanaście wpisów  badań technicznych  z różnymi kilometrami,  prawdopodobnie  problem leży po stronie programu do badań ( zasysa  kilometry z kolejnych badań technicznych i nie wiedząc czemu wysyła do Cep innego pojazdu)

No to uprzedź nadzór i skontaktuj się z twórcami i obsługą programu żebyś nie musiał latać na spowiedzi

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
2 minuty temu, Rafi90 napisał:

żebyś nie musiał latać na spowiedzi

Nie będzie, przyjdą po kolędzie.:faint:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

a może ktoś podać na priv numery rejestracyjne tych pojazdów co program mieszał stany licznika? Chcę coś sprawdzić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ojacienie...!  Jak to babol specjalistów od procedowania&stabilizowania, to samemu naczelnemu od cyfryzacji te buble zapodać! 

  • Polub 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.