Skocz do zawartości

Cofnięty licznik - przesłuchanie na komendzie


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Wprost genialnie. Ciekawe czy to wina programu z SKP czy program jest OK tylko Cepik coś pozajączkował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Tomek8340 napisał:

tak to wygląda w cep 

Brak indeksacji zbiorów - wszystko przypisane do jednego pojazdu - błąd w bazie danych - jak jeszcze pracowałem na BATECH-u/TiVPOLU tak się działo -  badania w programie - OK - a do CEP - szło jak chciało

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem, jak na razie diagnosta rozłożył ręce... auto wystawiłem do sprzedaży parę dni temu, podałem komplet danych w ogłoszeniu żeby nie odpowiadać cały czas na te same pytania i teraz muszę kolejnym ludziom tłumaczyć że 'nie wiadomo co się stało i jak to odkręcić'.

lol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam papierowe zaświadczenie ze stanem 124 410, diagnosta stwierdził że po ich stronie jest wpisane 124 410 i tyle. Skąd konkretnie wziął się kolejny wpis i co z tym dalej zrobić nie był mi w stanie powiedzieć, chociaż stwierdził że "mieli już kilka podobnych przypadków". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim programie pracowała stacja wykonując badanie? Gdzieś na zaświadczeniu małą czcionką jest podana ta informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale po tym programie wszystkiego można się spodziewać :(  Jego autorzy maja nieco odmienne spojrzenie na przepisy i stosują znane tylko sobie rozwiązania. 

Zapytaj diagnostę czy przypadkiem, któryś z pojazdów badanych tego samego dnia nie miał przebiegu 321524 km. 

Aby to wyprostować to można próbować anulować badanie a następnie je ponownie wysłać, tylko czy ten program to potrafi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, danielg539 napisał:

Zapytaj diagnostę czy przypadkiem, któryś z pojazdów badanych tego samego dnia nie miał przebiegu 321524 km. 

Aby to wyprostować to można próbować anulować badanie a następnie je ponownie wysłać, tylko czy ten program to potrafi?

 

Zapewne miał, natomiast wg diagnosty problem tkwi w tym że program pokazuje mu tylko moje badanie z prawidłowym przebiegiem więc nic nie jest w stanie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kolejnych wpisów diagnosta i tak nie usunie z historiapojazdów.gov.pl - pozostaje kontakt z CEP z prośbą o sprostowanie/ustalenie przyczyny błędu.

W ogóle to wygląda dosłownie tak, jakby ktoś wykonywał badania na jednym rekordzie - wydaje się nie możliwe...

Mam tu na myśli szczególnie przypadek @Tomek8340

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pracuje na tym dziadostwie i tak jak gdzieś już pisałem, jest to do odkręcęnia. Nadpisują się 3 lub 4 pojazdy pod jeden token. Można wycofać odnalezione badania i wprowadzić jeszcze raz z innymi tokenami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może program ten potrzebuje co jakiś czas, żeby wykonać synchronizację baz ? Bo jak jest " namieszane " to :

11 minut temu, sebeklca napisał:

Nadpisują się 3 lub 4 pojazdy pod jeden token.

;-)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja polecana po jakichkolwiek korektach, a szczególnie po bardzo odległych w czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to programy nie wrzeszczą o synchronizację? moja apka dość często, poza tym po jakiejkolwiek korekcji należy ją zamknąć i ponownie uruchomić, to taki obowiązek użytkownika, no i wszystko hula jak nie przymierzając "Sabina" ostatnio. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie od dawna czy :

 

- aplikacja to program, a program to aplikacja ?

Tak sobie myślę, że w DOS" - ie to były Programy, a w Windows" - ie są Apki. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja baz a aktualizacja to dwie różne sprawy - ta pierwsza dotyczy zawartości i spójności baz danych programu, ta druga - jego działania (algorytmy/zależności/okna/formularze/zgodność z literą prawa itp.).

Im lepszy silnik bazy danych i im nowocześniej wykonana aplikacja (program/aplikacja - to de facto tożsame pojęcia) - tym mniejsza potrzeba wykonywania czegokolwiek przez użytkownika.

 

Problem większości aplikacji dla SKP jest taki, że ich programy posiadają bardzo przestarzałe i dość zawodne silniki baz danych - Paradox / BDE - rodem z początku lat 90-tych (1992/1993 - a więc pamiętają czasy DOS-a), stąd ich całkowita niekompatybilność z obecnymi wersjami systemu Windows.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_(database)

 

STACJA.SQL / IT.NORCOM od roku 2012 pracuje na silniku MS SQL, obecnie na wersji 2014 / 2016 (ta ostatnia wersja w fazie opracowywania).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_SQL_Server

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odwiedzili moją stację policjanci, właśnie w związku z zatrzymanym pojazdem i niezgodnością ze stanem licznika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.