Skocz do zawartości

Brak miejsca na wpis o badaniu technicznym, a wyjazd za granicę


radekd2

Rekomendowane odpowiedzi

Ooo no to ciekawie i zrobiłeś to OBT w Austrii,wbili do DR czy wydano jakieś lepsze niż nasze zaświadczenie,jak to wyglądało bo ciekaw jestem?. Swoją drogą nie rozumiem polskich przewoźników że ciągle wnoszą o to by można BT za granicą wykonać i auta do kraju nie ściągać? Przecież widać że można a nawet trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u nas też można a nawet czasami trzeba. Każdy coś tam po swojemu się w tej całej unii rządzi.

U nas wymyślili tak dla czegoś większego od M1/N1:

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: 

2a) skierowany przez starostę po otrzymaniu:  

a) informacji, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,  

b) wniosku organu kontroli ruchu drogowego o konieczności przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu kategorii M2, M3, N2 i N3, przyczepy kategorii O3 i O4 i ciągnika kołowego kategorii T5 użytkowanego na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy; 

 

A jak tam poszło koledze w Austrii, to może wnet się dowiemy.

Poza tym mogli uznać, że czemuś tam zagraża po ichniemu. Sam do czynienia miałem z zagraniczniakami skierowanymi przez nasze patrole na dodatkowe za jakieś tam uchybienia stanu technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

TNBT powinien się w PC znaleźć i powinien być ostemplowany przez WK.

 

A niby na jakiej podstawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, yogi1984 napisał:

Ooo no to ciekawie i zrobiłeś to OBT w Austrii,wbili do DR czy wydano jakieś lepsze niż nasze zaświadczenie,jak to wyglądało bo ciekaw jestem?. Swoją drogą nie rozumiem polskich przewoźników że ciągle wnoszą o to by można BT za granicą wykonać i auta do kraju nie ściągać? Przecież widać że można a nawet trzeba.

Ja akurat trochę wymigałem się od OBT bo jechaliśmy laweta po auto z Austrii i w drodze do Polski mnie złapali więc zaproponowałem ze zamienimy auta a że to ściągane miało ważne OBT to na to poszli jakby nie to co klucil byś się z policją w Austrii czy zrobił badanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o to jak by to wyglądało. W sensie potwierdzenie tego badania ? Prerejestracja u nich , Ichniejszy DIP i zaświadczenie z badania jak nasze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nich to ja nie wiem natomiast jak do mnie przyjechała kobieta która miała zarejestrowany samochód w Niemczech i nie miała ważnego OBT to robiłem prejestracje bez dipu i wydałem tylko zaświadczenie bo chciała jazdzic jeszcze trochę tym autem po Polsce. Tylko tyle że po powrocie do Niemiec musi wykonać OBT w Niemczech 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aboz napisał:
16 godzin temu, danielg539 napisał:

Honorują i to pewnie bardziej niż pieczątkę w DR.

Nie byłbym tego taki pewien. Niby mamy obecnie europejski certyfikat dopuszczenia do ruchu, ale obowiązujący wzór DR z pieczątką się nie zmienił. Poza tym nasze zaświadczenie nie posiada żadnych pieczątek i hologramów, więc może wzbudzać podejrzenia zagranicznych OKRD. Zresztą spotkałem się z sytuacją, że nasza Policja nie honorowała zaświadczenia przy odblokowaniu DR, bo nie było stempli. Było to niedługo po wprowadzeniu nowego wzoru

To fakt, że obowiązek wymiany DR  nie zniknął.

Zaświadczenie nie ma pieczątek, bo tak wymyśliła sobie UE. Na obecną chwilę większość dokumentów generowanych w sposób automatyczny (w tym również dokumenty bankowe) nie muszą posiadać jakichkolwiek pieczęci i podpisów!

Jeżeli jakiś organ nie honoruje dokumentu wydanego zgodnie z przepisami prawa to świadczy tylko o znajomości a raczej braku znajomości przepisów prawa przez pracowników tego organu! Niestety ale służby zatrudniają ludzi o niskim IQ, którymi łatwo jest sterować więc czego można się spodziewać po efektach ich pracy???

Odnośnie certyfikatów potwierdzających wykonanie OBT to dokument holenderski może być tu wzorem, gdyż jest wystawiony na gotowym druku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, MCH82 napisał:

 to robiłem prejestracje bez dipu i

Niezbyt dobrze ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, michal_k napisał:

A niby na jakiej podstawie?

Ty mi powiedz w jakich przypadkach i jakie wpisy powinny znaleźć się w PC. Przerejestrowuję kilkuletni pojazd, który właśnie kupiłem i chcę nim jechać za granicę. Będę miał w PC informację o TNBT, czy nie? A jeśli nie, to dlaczego? Przecież może mnie to narazić na poważne konsekwencje w kontakcie z zagranicznym OKRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz też się długo zastanawiałem zadzwoniłem od mojego głównego bosa z wydziału komunikacji i tak mi kazał uczynić Wiesz jak jest Co roku przychodzi na kontrolę więc lepiej z nim mieć dobre kontakty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aboz napisał:

Ty mi powiedz w jakich przypadkach i jakie wpisy powinny znaleźć się w PC.

 

W rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności jest zamknięty katalog adnotacji, które umieszcza się w DR lub PC. Nie ma tam nic o terminie badania.

 

36 minut temu, aboz napisał:

Przecież może mnie to narazić na poważne konsekwencje w kontakcie z zagranicznym OKRD.

 

Nie mój problem. We wzorze dokumentu nie ma rubryki na termin badania, a w adnotacjach brak podstawy do wpisu (patrz wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, danielg539 napisał:

Odnośnie certyfikatów potwierdzających wykonanie OBT to dokument holenderski może być tu wzorem, gdyż jest wystawiony na gotowym druku.

No właśnie do tego dążę. Czemu taki ww.certyfikat NL może być z razem z DR stosowany  a według słów kilku kolegów Polski DR już nie?Skąd zagraniczne OKRD czerpie wiedzę że musi być pieczątka w dowodzie? Gdzie znajdę wzory obowiązujących dokumentów (pieczątek, hologramów itp.)świadczących o ważnym OBT pojazdów (nie mylić że wzorem DR)zarejestrowanych w UE? 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adam1501 napisał:

To chyba ze znajomością prawa trochę słabo.

Może i słabo ja nie wnikam, ale z drugiej strony po co klientce DIP jeśli nie będzie przerejestrować auta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30) w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:
a) "Współwłaściciel ..." - podając dane współwłaściciela pojazdu - dotyczy pojazdów stanowiących współwłasność dwóch osób,
b) "Współwłasność" - jeżeli pojazd stanowi współwłasność większej niż określona w lit. a liczby osób,
c) "Pierwsza rejestracja w kraju ..." - podając datę pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
d) "TAXI" - dotyczy pojazdów przystosowanych jako taksówka,
e) "GAZ-LPG ..." albo "GAZ-CNG ..." - podając datę montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem - dotyczy pojazdów przystosowanych do zasilania gazem LPG lub CNG,
f) "L" - dotyczy pojazdów przystosowanych do nauki jazdy lub egzaminu państwowego,
g) "MAX. ... km/h" - podając wartość ograniczenia prędkości - dotyczy pojazdów objętych indywidualnym ograniczeniem prędkości,
h) "BUS 100 km/h" - dotyczy autobusów, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy,
i) "HAK" - dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy,
j) "SANITARNY - ...." - podając liczbę miejsc leżących w samochodzie sanitarnym,
k) "SKŁADAK" - dotyczy pojazdów złożonych poza wytwórnią, jeżeli na podstawie obowiązujących przepisów zostały dopuszczone do ruchu,
l) "ZABYTKOWY" - dotyczy pojazdów zabytkowych,
m) "ODSTĘPSTWO ..." - podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika - dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy,
n) "OGRANICZENIA ..." - podając treść ograniczenia w użytkowaniu pojazdu zgodnie z przepisami w sprawie badania zgodności pojazdów zabytkowych - dotyczy pojazdów zabytkowych,
o) "CŁO ..." - podając treść zastrzeżeń wynikających z przepisów prawa celnego - dotyczy pojazdów z zastrzeżeniami wynikającymi z przepisów prawa celnego,
p) "WTÓRNIK" - dotyczy pojazdów, dla których wydano wtórnik dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego,
r) "UŻYTKOWNIK" - podając dane użytkownika, na jego wniosek - dotyczy pojazdów używanych w transporcie drogowym, wynajmowanych przez przedsiębiorcę krajowego drugiemu przedsiębiorcy krajowemu, na podstawie dokumentu umowy zawartej pomiędzy tymi przedsiębiorcami,
s) "POBYT DO DNIA ..." - podając datę, do której wydany cudzoziemcowi dokument uprawnia go do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie:
– wizy Schengen lub wizy krajowej,
– karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,

dotyczy pojazdu rejestrowanego na wniosek cudzoziemca,
sa) "POBYT" - dokonywana na podstawie:
– zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
– karty pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
– dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
– karty stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
– karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadaniem statusu uchodźcy, udzieleniem ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany,

dotyczy pojazdu rejestrowanego na wniosek cudzoziemca,
t) "ZAWIESZENIE ..." - podając rodzaj zawieszenia: pneumatyczne albo równoważne do pneumatycznego - dotyczy samochodów ciężarowych i ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, oraz przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7,0 t,
u) "ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą,
v) "WTÓRNIK TABLICY REJESTRACYJNEJ/ DUPLICATE OF REGISTRATION PLATE" - dotyczy pojazdów, dla których wydano wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego numeru,
w) "VAT - ..." - wpisując właściwy pkt: 1 albo 2 - dotyczy pojazdów spełniających wymagania określone odpowiednio w art. 86a ust. 9 pkt 1 albo 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.),
x) "Nr ... dopuszczenie indywidualne WE pojazdu albo dopuszczenie jednostkowe pojazdu albo uznanie dopuszczenia jednostkowego pojazdu" - wpisując numer odpowiedniego dokumentu; dotyczy pojazdu nowego rejestrowanego po raz pierwszy albo pojazdu, dla którego w dowodzie rejestracyjnym określona była niniejsza informacja,
y) "WTÓRNIK KARTY POJAZDU Nr ..." - podając serię i numer wtórnika karty pojazdu; dotyczy pojazdów, dla których, na wniosek właściciela, organ rejestrujący wydaje wtórnik karty pojazdu na podstawie przepisów § 7 ust. 1, 2 i 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (Dz. U. z 2014 r. poz. 451),
z) "(V.9) poziom emisji spalin - Euro ..." - wpisując przy pierwszej rejestracji pojazdu poziom emisji spalin na podstawie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 załącznika nr 2a do rozporządzenia, albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego - na podstawie wytycznych określonych w § 1 pkt 2 załącznika nr 2a do rozporządzenia; w przypadku wpisania poziomu emisji spalin w pozwoleniu czasowym stosuje się wytyczne określone w załączniku nr 2a do rozporządzenia; dotyczy samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, samochodów specjalnych, ciągników samochodowych oraz autobusów,
za) "PIT - ..." - wpisując właściwą lit.: a albo b - dotyczy pojazdów spełniających wymagania określone odpowiednio w art. 5a pkt 19a lit. a albo b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.),
zb) "CIT - ..." - wpisując właściwą lit.: a albo b - dotyczy pojazdów spełniających wymagania określone odpowiednio w art. 4a pkt 9a lit. a albo b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 865, z późn. zm.),
zc) "Zarejestrowano warunkowo" - wpisując w pozwoleniu czasowym, jeżeli organ rejestrujący dokonuje warunkowo czasowej rejestracji pojazdu z urzędu na podstawie


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adam1501 napisał:

Bo to jest obowiązkowy załącznik to badania przed pierwszą rejestracją w kraju. 

To nie jest badanie przed pierwszą rejestracja w kraju tylko okresowe badanie które potrzebuje do poruszania się po Polsce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MCH82 napisał:

To nie jest badanie przed pierwszą rejestracja w kraju

Zapoznaj się z art. 81 ust. 3 PoRD kiedy wykonuje się takowe badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ja nie twierdzę że nie trzeba tylko co mi kazał i tyle pewnie że DIP by nie zaszkodził. A tak na marginesie jak byś postąpił gdyby np był to anglik i klient chciał wykonać badanie tylko do tego aby mieć przegląd w Polsce a później wraca do Anglii pytam bo się zastanawiam? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Twój że tak powiem interes co klient zrobi po badaniu z papierami. Są tacy co robią co roku "pierwsze" badanie i nigdzie z nim nie idą. Gość przedstawia auto do BT, robisz, wydajesz zaświadczenie podstawowe + DIP i żegnaj

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, MCH82 napisał:

To nie jest badanie przed pierwszą rejestracja w kraju tylko okresowe badanie które potrzebuje do poruszania się po Polsce 

Takiego badanie przepisy nie przewidują i niezależnie czy ci kazali czy nie nie miałeś prawa go wykonać.

7 minut temu, MCH82 napisał:

A tak na marginesie jak byś postąpił gdyby np był to anglik i klient chciał wykonać badanie tylko do tego aby mieć przegląd w Polsce a później wraca do Anglii pytam bo się zastanawiam?

Okresowe przed pierwszą rejestracją, któro najprawdopodobniej zakończyło  by się wynikiem negatywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MCH82 napisał:

jak byś postąpił gdyby np był to anglik i klient chciał wykonać badanie tylko do tego aby mieć przegląd w Polsce a później wraca do Anglii pytam bo się zastanawiam? 

Gdyby to był osobowy (M1) wykonałbym OBT przed pierwszą rejestracją w kraju, gdyby spełniał wszystkie wymagania warunków technicznych dostałby zaświadczenie z wynikiem P i DIP, gdyby natomiast nie spełniał istotnych ( wiadomo wszystkim o co biega) warunków technicznych dostałby zaświadczenie z wynikiem N i DIP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MCH82 napisał:

pytam bo się zastanawiam? 

Nie Ty pierwszy i nie ostatni. Istotą tematu jest czy tak wykonane BT ma w ogóle jakąkolwiek moc sprawczą gdyby doszło do jakiegoś "W".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Rafi90 napisał:

Rozmawiam z co najmniej kilkoma  kierowcami ciężarówek na tydzień którzy jeżdżą na Rumunię , Węgry i tamte strony. Że tak powiem w d*pie mają dyrektywy czy przepisy, szczególnie Rumunii.

Akurat Rumunia nie jest dobrym przykładem. Wiem od kierowców, że tam policjanci mają specjalne"miary" aby zestaw zawsze był dłuższy od przepisów. Wtedy albo dajesz łapówkę albo dostajesz kosmiczny mandat.

 

A wracając do tematu to dziękuję wszystkim za pomoc, a kierowca o którym wspomniałem w pierwszym poście pojechał za granicę innym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że właśnie dobrym bo pokazuje co możesz w starciu z zagranicznym OKRD. Więc dobry przykład żeby mieć wszystko na TIP TOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.