Skocz do zawartości

Auto przed pierwszą rej. w PL a liczba miejsc siedzących


AdrianL

Rekomendowane odpowiedzi

§9i odnosi się do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym!

Skoro mocowania siedzeń wykonano w procesie produkcyjnym, to wystarczy oświadczenie. Z tego prosty wniosek, że badania opisane pod nieszczęsnymi paragrafami są całkowicie zbędne! Badania są zbędne!

I choćby dokombinowali paragraf dziewięć zet, to i tak z poprzednimi nie będzie się łączył. Rozmieniają na drobne paragrafy dziewiąte, bo gdyby każdy modyfikowany zapis, dodawany przepis byłby osobno paragrafowany, to zgubiłby się szyk i wnet wymagań dla ciągnika pod paragrafem tysiąc sto czterdziestym czwartym należałoby wyszukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam,  skąd się takie dziwne dogmaty rodzą na forum odnośnie ZK, np. w art. 2a jest zapisane "obowiązujące w dniu zmiany rodzaju pojazdu", ale jest spore grono forumowiczów, które uważa, że każda ZK ma odpowiadać warunkom na dzień jej wykonania... 

I w tym temacie, widzę zaczyna być podobnie. Par. 9i odwołuje się do pojazdów podstawowych (bazowych), które na podstawie kolejnych etapów homologacji stały się pojazdami, o których w par. 9b, 9d, 9f i 9g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym całym paragrafie 9i jest coś może o motocyklu lub traktorze? :lol:

I dlaczego większość dziewiątych paragrafów zaczyna się od przywołania rodzaju pojazdu, a ten ostatni jakoś tak dziwacznie, jakoś tak inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno wyjście z sytuacji. Jak nie zgadza się liczba miejsc siedzących ze stanem faktycznym a pojazd jest przed pierwszą rejestracją w Polsce to można sprostować dowód w poprzednim kraju i w Polsce przedstawić już dokument zgodny z rzeczywistością. Jeden facet jak się dowiedział ze musi mieć poświadczenie od producenta, w tym przypadku był to Citroen i biorąc pod uwagę że jak do tej pory nikt jeszcze takiego oświadczenia nie załatwił to w ciągu dwóch tygodni sprostował dowód w Danii.

I okazało się że łatwiej było poprawić dowód w Danii niż u nas uzyskać zaświadczenie od producenta pojazdu

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bądź uprzejmy objaśnić z jakiego powodu wymagane jest oświadczenie producenta dla osobowych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten nie był osobowy. W Citroenie były 2 miejsca w DR a w rzeczywistości 5. Ale chodzi mi tylko o sam fakt, że być może klientom będzie łatwiej sprostować dowód rejestracyjny w poprzednim kraju niż uzyskać oświadczenie producenta pojazdu. Możecie takie wyjście z sytuacji klientom podpowiadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Paprock napisał:

Jeszcze bądź uprzejmy objaśnić z jakiego powodu wymagane jest oświadczenie producenta dla osobowych samochodów.

No właśnie dla zmiany liczby siedzeń w samochodzie osobowym żadne oświadczenie, Dyrektor TDT i badania przez uprawniona jednostkę nie są potrzebne. Wystarczy tylko dodatkowe badanie ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czego to wynika? Wyjaśnij wszem i wobec jak "warunki" czytać? Szczególnie paragraf 9i. Rozbierz o jakich pojazdach w tym paragrafie mowa i o jakich badaniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tam niby prawnik z PISKP po rozeznaniu w MI i gdzieś tam jeszcze też mówi że nie dotyczy to aut które są już osobowe. Na dokładkę powiem jeszcze że po różnych ich konsultacjach oświadczenie producenta o poprawności montażu może wystawić krajowy przedstawiciel danej marki.

? Podobno ma być jakas interpretacja ministerstwa bo właśnie bardzo różnie to ludzie pojmują. 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Bo tam nie pisze nic o samochodach osobowych, a Ty na siłe próbujesz te osobówki tam znaleźć ?

 

A w §9i o jakich pojazdach stoi? O samochodach, nie o badaniach. Literalnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dlaczego rozważyli tam niemal każdy przypadek, nazywając samochody po imieniu np "ciężarowe" a M1 osobowy pominęli poza dostosowaniem go do wózka. Czy w 9h który tyczy się M1 nie powinno być napisane jasno że siedzeń też dotyczy? Albo nie powinno być jeszcze jednego punktu który mówi o zmianie liczby siedzeń w M1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty się mnie nie pytaj co być powinno, a czego nie ma. Jest to, co jest i trzeba pięcioosobowego S-Maxa przerobić na siedmioosobowego. Rzecz jasna, że rodzaj pojazdu to OSOBOWY.

W załączeniu materiał poglądowy. W jednym bagażniku dokładnie pasy widać, a w drugich najzwyczajniej w świecie ich nie ma.

Nie ma otworów pod pasy, nie ma szyn, uchwytów, punktów do mocowania foteli.

I mało tego, bo trzeba aż trzy dodatkowe siedzenia zmieścić.

 

t_5_miejsc_na_pokadzie_107.jpgt_7_miejsc_na_pokadzie_111.jpg

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to do czego? Do nadwozia. Przecież w kultowych paragrafach nic nie ma o osobowym!

 

 

Ja bym dzwonił do ITS-u. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Paprock Twój dobry humor, ale jeśli instytucja Państwowa która z ministerstwem współpracuje, mówi dość jasno że przepis nie dotyczy M1 to co ? Mam im powiedzieć że się nie znają ? Powiedz . Mam powiedzieć że ja wiem lepiej i oni nie rozumieją przepisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mówią, bo nie widzą problemu. Nie widzą Sharana, S-Maxa, czteroosobowej Pandy lub czteroosobowego Swifta, w których ktokolwiek wpada na genialny pomysł siedzenia dokładać.

Dla nich sprawa jest oczywista. Samochód osobowy homologowany w zakresie konkretnej liczby siedzeń w życiu żadnych zmian nie przejdzie. Nie, bo tak ustanowił producent i raczej mało kto w jego kompetencje będzie wchodził. Jak widać po przepisach, w niektórych przypadkach wejść może jednostka badawcza, ale finansowo to sprawa nie taka oczywista.

Jak masz dobry kontakt z tą państwową instytucją, to zadaj pytanie wprost: mam czteroosobową Pandę/Swifta i chciałbym ją przerobić na pięć. Od razu podpowiedz, że Świadectwo Zgodności mówi o czterech miejscach i co dalej robić skoro kultowe paragrafy pomijają osobowe przypadki.

 

No i dalej szukam chętnego do ogarnięcia S-Maxa przykładowego.

Halo @rewers! Jakieś patenty?

Halo @Czołgista! Jakieś dogmaty?

 

 

Słabo znam przepisy, ale w życiu się nie podejmę w osobowym dodatkowe siedzenia rzeźbić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Więc. Masz takiego S maxa, ,miał kiedyś w DR 7 miejsc i fizycznie 7, ale następny właściciel wymontował dwa ostatnie fotele bo mu nie trzeba było, a żeby nie było w DR niezgodności to kiedyś tam ktoś mu zrobił ZK na 5. Teraz chce mieć na 7, bo fotele ma, pasy są, i miejsca do foteli które tam kiedyś były też są. Nie zrobisz takiej ZK tylko wyślesz go do ITS ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. To są dwa różne S-Maxy. Jeden i drugi full-fabryka. 

Jeden po legalu siedmioosobowy.

Drugi po legalu pięcioosobowy.

Tak samo jak Pandy: jedne czteroosobowe, drugie pięcioosobowe.

Tak samo jak Swifty: jedne czteroosobowe, drugie pięcioosobowe.

 

W przypadku S-Maxa podnosisz dywan a tam nie nie ma. Odchylasz plastiki a gwintu pod pas nie widać.

W przypadku Pandy/Swifta targasz siedzisko do góry a tam ani biodrowego, ani trzypunktowego i otworu żadnego.

I co, dołoży ktoś miejsce bo inne na pięć osób zarejestrowano?

Ja wymiękam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odnieś się do mojego przykładu PAprock, bo ja nigdzie , ale to nigdzie nie napisałem żeby dokładać fotele do auta które nie jest do tego przystosowane. Co powiesz o S maxie w takim wariancie o jakim napisałem. To też jest dołożenie miejsc w samochodzie osobowym. Jest 5 chce 7. Co powiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.