Maciej1978 Napisano 19 Luty 2020 Share Napisano 19 Luty 2020 Witam ! Mam pytanie odnośnie badania powypadkowego na wniosek właściciela,czy muszę zrobić badanie okresowe+dodatkowe powypadkowe.Jedni mówią że tylko powypadkowe i wydziały komunikacji też różnie podchodzi do tematu.Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Luty 2020 Share Napisano 19 Luty 2020 5 minut temu, Maciej1978 napisał: Mam pytanie odnośnie badania powypadkowego na wniosek właściciela 5 minut temu, Maciej1978 napisał: Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U. Nie ma takiego badania zgodnie z Dz.U. To tylko Twoja radosna twórczość.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2020 Share Napisano 19 Luty 2020 8 minut temu, Maciej1978 napisał: Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U. Katalog badań dodatkowych jest rozpisany w artykule 81 ustęp 11 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o Ruchu Drogowym. I tam w punkcie drugim wyraźnie stoi: "2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu: a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;" I to jest wszystko co można na wniosek. Absurd jest taki, że niektóre dodatkowe też wykonuje się na wniosek. Ale na władzę nie poradzę i to jedno jedyne wnioskiem klienta jest okraszone. Na pozostałe "powypadki" wypada przedstawić skierowanie. Czynności badania opisane są w rozporządzeniu zwanym "zakresem" ale dla diagnosty to bułka z masłem przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej1978 Napisano 19 Luty 2020 Autor Share Napisano 19 Luty 2020 To żeby mieć kłopot z głowy przy np.kontroli Tdt-u,zrobić badanie okresowe i powypadkowe bo tak naprawdę nie wiem co było uszkodzone ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2020 Share Napisano 19 Luty 2020 Taaa... Ty się prosisz o kłopoty! Masz dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, pokwitowanie/skierowanie? Co i na podstawie czego chcesz robić? Okresowe można wykonać na podstawie tego, co w zdaniu pierwszym. Na dodatkowe-powypadkowe potrzebne jest pokwitowanie/skierowanie! Ustalenie danych lub powypadkowe w przypadku auta sprowadzonego można wykonać na wniosek klienta. Warunek - info o uszkodzeniach musi wynikać z dokumentów. I zaiste zaraz mi napiszesz, że jesteś nowy na forum i młody w robocie, a po niku masz ponad cztery dychy ByQu. Ta jasne. Nie rok urodzenia w niku. To zestaw cyferek to na pamiątkę urodzin wnuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Temat pokrewny a nie chcąc otwierać nowego zapytam was Panowie. Dzwonił do mnie klient, sprowadził samochód osobowy, rok produkcji 2018, samochód jest powypadkowy. Był w WK i dostał informację, że skoro nie ma nic na ten temat w dokumentach, to Pani w okienku przepisze mu ważne zagraniczne badanie, ale po ustaleniu danych. Ma zapytać na stacji o badanie dodatkowe w celu ustalenia danych albo zdobyć poświadczenie od producenta ( z brakującymi danymi). Ja odmówiłem wykonania tego badania, wydaje mi się, że samochód powinien być sprawny, by móc np go zważyć. Dobrze postąpiłem? Przyznam się, że to moje pierwsze pół roku pracy jako diagnosta na OSKP. Wg samo podejście WK do sprawy nie wydaje się uczciwe, samochód jest uszkodzony a chcą przepisać przegląd techniczny? Wszystko rozchodzi się o karę administracyjną związana z nie zarejestrowaniem samochodu w czasie 30 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Może niech idzie do innego okienka w tym WK bo w tym w którym pytał , ktoś niekompetentny pracuje najwidoczniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Skoro ma ważne okresowe (które można uznać) i z dokumentów nie wynika, że uczestniczył w wypadku to WK nie ma prawa kierować na badanie dodatkowe z wyjątkiem ustalenia danych. Co do samego ustalenia - literalnie nie ma przeszkód do ustalenia danych pojazdu uszkodzonego (a jeśli jest problem z ustaleniem np. masy to można się posiłkować rzeczoznawcą). Z jakiego przepisu według Was wynika niekompetencja lub brak uczciwości WK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Z zdrowego rozsądku. Auto które może kończyć się na szybie przedniej, ktoś dopuszcza do ruchu beż żadnego ale, i będzie sobie radośnie jeździło, robiąc 4 ślady. Rewelacja. Skoro klient już sam mówi wprost że auto jest rozbite to jakiś zdrowy rozsądek należało by zachować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Nie wiem czy dobrze to opisałem, WK nie chce kierować na dodatkowe badanie w celu ustalenia danych, tylko zasugerowało, że może OSKP wykona ustalenie danych na wniosek klienta. Nie widziałem tego samochodu domyślam się że chodzi tylko o spisanie danych z tabliczki, ale co jak auto jest tylko ćwiartką?@michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 1 minutę temu, michal_k napisał: literalnie nie ma przeszkód do ustalenia danych pojazdu uszkodzonego A czy w uwagach można napisać o tych uszkodzeniach przy DBT ( ustalenie danych ) ? - " no de facto " pojazd uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Koledzy rozchodzi się o dane techniczne pojazdu a nie o jego stan. Nie komplikujcie sobie żywota. Czy będzie ta "ćwiartka" dopuszczona do ruchu czy nie to nie Wasze zmartwienie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 19 minut temu, Rafi90 napisał: Z zdrowego rozsądku Nie rozśmieszaj mnie. Zarzucasz niekompetencję pracownikowi WK, który działa na podstawie i w granicach prawa. A sam prawa nie znasz, bo podstawy nie ma. Rejestracji lub odmowy nie dokonuje się na podstawie "widzimisię", ale dokumentów. 21 minut temu, leski66 napisał: A czy w uwagach można napisać o tych uszkodzeniach przy DBT ( ustalenie danych ) ? Można. Kto Ci zabroni? 23 minuty temu, veg napisał: WK nie chce kierować na dodatkowe badanie w celu ustalenia danych, tylko zasugerowało, że może OSKP wykona ustalenie danych na wniosek klienta. Bo dokładnie tak jest. WK może skierować, ale szybciej jest pojechać na takie badanie i wykonać je na wniosek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 (edytowane) Ok. Czyli ja bym zrobił ustalenie danych, opisał stan faktyczny - przykładowo (bo nie wiem o jakim uszkodzeniu mowa) " Pojazd ma uszkodzone zasadnicze elementy nośne, zawieszenie, karoserie , oświetlenie , brakuje przodu , podłużnic, kielich jest na szybie nie nadaje się do użytkowania na drodze" . Rozumiem że po takim ustaleniu danych , WK przepisze zagraniczne badanie i wyda DR żeby pojazd mógł się poruszać po drodze . Jaki tok po otrzymaniu takiego dokumentu jak wyżej, z SKP przewiduje Dz.U "Szczegółowe czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzory dokumentów w tych sprawach" Edytowane 20 Luty 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 6 minut temu, michal_k napisał: Można. Kto Ci zabroni? Myślę, że zakres badania dodatkowego ( ustalenie danych ) - i znowu będzie, że nadgorliwy - szeryf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 28 minut temu, adam1501 napisał: Czy będzie ta "ćwiartka" dopuszczona do ruchu Tylko jak ta ćwiartkę zmierzyć,jaki rozstaw osi zapodac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 (edytowane) --------------------------------- Czyli na to wychodzi, że wspólnie z WK przyczyniamy się do dopuszczenia do ruchu " trupa ", który nie powinien w nim uczestniczyć - przykre to jest Edytowane 20 Luty 2020 przez leski66 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 6 minut temu, yogi1984 napisał: Tylko jak ta ćwiartkę zmierzyć,jaki rozstaw osi zapodac??? Tylko jak ta ćwiartka wjedzie mi na stację? A poza tym jest jeszcze coś takiego: 11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Wynik i tak będzie negatywny. Ten WK takie przyjmie ? 6 minut temu, leski66 napisał: wspólnie z WK przyczyniamy się do dopuszczenia do ruchu " trupa " Niby dlaczego ? Jeszcze nie wiemy w jakim jest stanie, przecież go nawet nie widział. A zawsze można odmówić badania jeśli pojazd nie może wjechać na SKP, lub wpisac rozmiary zmierzone rozbitego pojazdu. A że będzie trochę krótszy, może szerszy ... trudno ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Takie samo szeryfowanie w WK jak na stacjach. Jeden nie widzi problemu, drugi podejrzeń nabrał. Życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 No niekoniecznie, bo jak w WK przy okienku brak info. o wypadkowej przeszłości tego pojazdu, to wcale się nie dziwię takiemu postępowaniu - wysłać na ustalenie danych. Problem rodzi się na stacji - co począć z " trupem " ? - zakładam ( ćwiartkowy ) scenariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Dobrze ale nie powinno się ignorować tego jeśli ktoś wprost mówi " auto jest rozbite po szybe, ale w kwitach nic nie ma " . To tak jakby ktoś przyszedł do badania przed pierwszą rejestracją i powiedział "Słuchaj ten zagraniczny dowód jest podrobiony, bo sobie pozmieniałem w nim dane, ale to sprawa urzędu a nie Twoja więc rób panie przegląd" Jeśli ktoś z urzędu bo badaniu w którym w uwagach pisze że pół auta jest rozwalone , dopuści takie coś do ruchu i przepisze mu zagraniczny termin NBT to dla mnie jest NIEKOMPETENTNY. JA bym się nie obraził gdyby ktoś mnie nazwał niekompetentnym za to że zrobiłem BT pojazdu na podstawie ZDR wydrukowanego na drukarce, lecz wyglądem identycznego z oryginałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Kiedyś... w podobny sposób " zostałem przymuszony " do wykonania badania Vat-owskiego pojazdu, który ważnego badania technicznego nie miał od ( bardzo długiego czasu, ponieważ jego stan techniczny lekko powiem : podlegał szybkiemu złomowaniu ) i nie było mowy o zdrowym rozsądku niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 Urząd działa na podstawie i w granicach przepisów prawa. Do rejestracji wymagane jest ważne OBT (+ ewentualnie ustalenie danych). Ponadto jeśli Z DOKUMENTÓW wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska to starosta może skierować na badanie dodatkowe. Takie mamy prawo i widzimisię urzędnika nie ma tutaj żadnego znaczenia. Czyli teoretycznie jedynym sposobem, żeby w dokumentach pojawił się zapis o wypadku jest wydanie zaświadczenia z ustalenia danych, że przedstawiono do badania samochód po wypadku - wtedy urząd ma podstawę skierowania na DBT. 1 minutę temu, leski66 napisał: " zostałem przymuszony " do wykonania badania Vat-owskiego pojazdu, który ważnego badania technicznego nie miał od ( bardzo długiego czasu, ponieważ jego stan techniczny lekko powiem : podlegał szybkiemu złomowaniu ) I w czym problem? Wykonałeś badanie VAT zgodnie z prawem i na tym Twoja rola się skończyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Luty 2020 Share Napisano 20 Luty 2020 4 minuty temu, michal_k napisał: I w czym problem? No w tym, że jako podatnik dokładam się do " takiego ( trupa ), który stoi pod płotem a forsa leci właścicielowi do kielni " - niesmak do dzisiaj pozostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.