Skocz do zawartości

Badanie powypadkowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam pytanie odnośnie badania powypadkowego na wniosek właściciela,czy muszę zrobić badanie okresowe+dodatkowe powypadkowe.Jedni mówią że tylko powypadkowe i wydziały komunikacji też różnie podchodzi do tematu.Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej1978 napisał:

Mam pytanie odnośnie badania powypadkowego na wniosek właściciela

 

5 minut temu, Maciej1978 napisał:

Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U.

Nie ma takiego badania zgodnie z Dz.U.

To tylko Twoja radosna twórczość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej1978 napisał:

Prosze o podpowiedź może jakiś Dz.U.

 

Katalog badań dodatkowych jest rozpisany w artykule 81 ustęp 11 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o Ruchu Drogowym.

I tam w punkcie drugim wyraźnie stoi:

"2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:

a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,

b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;"

I to jest wszystko co można na wniosek. Absurd jest taki, że niektóre dodatkowe też wykonuje się na wniosek. Ale na władzę nie poradzę i to jedno jedyne wnioskiem klienta jest okraszone.

Na pozostałe "powypadki" wypada przedstawić skierowanie.

Czynności badania opisane są w rozporządzeniu zwanym "zakresem" ale dla diagnosty to bułka z masłem przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeby mieć kłopot z głowy przy np.kontroli Tdt-u,zrobić badanie okresowe i powypadkowe bo tak naprawdę nie wiem co było uszkodzone ?

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa... Ty się prosisz o kłopoty!

Masz dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, pokwitowanie/skierowanie?

Co i na podstawie czego chcesz robić?

Okresowe można wykonać na podstawie tego, co w zdaniu pierwszym. Na dodatkowe-powypadkowe potrzebne jest pokwitowanie/skierowanie!

Ustalenie danych lub powypadkowe w przypadku auta sprowadzonego można wykonać na wniosek klienta. Warunek - info o uszkodzeniach musi wynikać z dokumentów.

 

I zaiste zaraz mi napiszesz, że jesteś nowy na forum i młody w robocie, a po niku masz ponad cztery dychy ByQu.

Ta jasne. Nie rok urodzenia w niku. To zestaw cyferek to na pamiątkę urodzin wnuka. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat pokrewny a nie chcąc otwierać nowego  zapytam was Panowie. Dzwonił do mnie klient, sprowadził samochód osobowy, rok produkcji 2018, samochód jest powypadkowy. Był w WK i dostał informację, że skoro nie ma nic na ten temat w dokumentach, to Pani w okienku przepisze mu ważne zagraniczne badanie, ale po ustaleniu danych. Ma zapytać na stacji o badanie dodatkowe w celu ustalenia danych albo zdobyć poświadczenie od producenta ( z brakującymi danymi). Ja odmówiłem wykonania tego badania, wydaje mi się, że samochód powinien być sprawny, by móc np go zważyć. Dobrze postąpiłem? Przyznam się, że to moje pierwsze pół roku pracy jako diagnosta na OSKP. Wg samo podejście WK do sprawy nie wydaje się uczciwe, samochód jest uszkodzony a chcą przepisać przegląd techniczny? Wszystko rozchodzi się o karę administracyjną związana z nie zarejestrowaniem samochodu w czasie 30 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niech idzie do innego okienka w tym WK bo w tym w którym pytał , ktoś niekompetentny pracuje najwidoczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ma ważne okresowe (które można uznać) i z dokumentów nie wynika, że uczestniczył w wypadku to WK nie ma prawa kierować na badanie dodatkowe z wyjątkiem ustalenia danych.

 

Co do samego ustalenia - literalnie nie ma przeszkód do ustalenia danych pojazdu uszkodzonego (a jeśli jest problem z ustaleniem np. masy to można się posiłkować rzeczoznawcą).

 

Z jakiego przepisu według Was wynika niekompetencja lub brak uczciwości WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zdrowego rozsądku. Auto które może kończyć się na szybie przedniej, ktoś dopuszcza do ruchu beż żadnego ale, i będzie sobie radośnie jeździło, robiąc 4 ślady. Rewelacja. Skoro klient już sam mówi wprost że auto jest rozbite to jakiś zdrowy rozsądek należało by zachować.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze to opisałem, WK nie chce kierować na dodatkowe badanie w celu ustalenia danych, tylko zasugerowało, że może OSKP wykona ustalenie danych na wniosek klienta. Nie widziałem tego samochodu domyślam się że chodzi tylko o spisanie danych z tabliczki, ale co jak auto jest tylko ćwiartką?@michal_k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

literalnie nie ma przeszkód do ustalenia danych pojazdu uszkodzonego

A czy w uwagach można napisać o tych uszkodzeniach przy DBT ( ustalenie danych ) ? - " no de facto " pojazd uszkodzony. :oops:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy rozchodzi się o dane techniczne pojazdu a nie o jego stan. Nie komplikujcie sobie żywota. Czy będzie ta "ćwiartka" dopuszczona do ruchu czy nie to nie Wasze zmartwienie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Rafi90 napisał:

Z zdrowego rozsądku

 

Nie rozśmieszaj mnie. Zarzucasz niekompetencję pracownikowi WK, który działa na podstawie i w granicach prawa. A sam prawa nie znasz, bo podstawy nie ma. Rejestracji lub odmowy nie dokonuje się na podstawie "widzimisię", ale dokumentów.

 

21 minut temu, leski66 napisał:

A czy w uwagach można napisać o tych uszkodzeniach przy DBT ( ustalenie danych ) ?

 

Można. Kto Ci zabroni?

 

23 minuty temu, veg napisał:

WK nie chce kierować na dodatkowe badanie w celu ustalenia danych, tylko zasugerowało, że może OSKP wykona ustalenie danych na wniosek klienta.

 

Bo dokładnie tak jest. WK może skierować, ale szybciej jest pojechać na takie badanie i wykonać je na wniosek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli ja bym zrobił ustalenie danych, opisał stan faktyczny - przykładowo (bo nie wiem o jakim uszkodzeniu mowa) " Pojazd ma uszkodzone zasadnicze elementy nośne, zawieszenie, karoserie , oświetlenie , brakuje przodu , podłużnic, kielich jest na szybie nie nadaje się do użytkowania na drodze" . Rozumiem że po takim ustaleniu danych , WK przepisze zagraniczne badanie i wyda DR żeby pojazd mógł się poruszać po drodze .

Jaki tok po otrzymaniu takiego dokumentu jak wyżej, z SKP przewiduje   Dz.U "Szczegółowe czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzory dokumentów w tych sprawach"

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michal_k napisał:

Można. Kto Ci zabroni?

Myślę, że zakres badania dodatkowego ( ustalenie danych ) - i znowu będzie, że nadgorliwy - szeryf. 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, adam1501 napisał:

Czy będzie ta "ćwiartka" dopuszczona do ruchu

Tylko jak ta ćwiartkę zmierzyć,jaki rozstaw osi zapodac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------------------------------

Czyli na to wychodzi, że wspólnie z WK przyczyniamy się do dopuszczenia do ruchu " trupa ", który nie powinien w nim uczestniczyć - przykre to jest :?

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, yogi1984 napisał:

Tylko jak ta ćwiartkę zmierzyć,jaki rozstaw osi zapodac???

 

Tylko jak ta ćwiartka wjedzie mi na stację? A poza tym jest jeszcze coś takiego:

11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik i tak będzie negatywny. Ten WK takie przyjmie ?

 

6 minut temu, leski66 napisał:

 wspólnie z WK przyczyniamy się do dopuszczenia do ruchu " trupa "

 

Niby dlaczego ? Jeszcze nie wiemy w jakim jest stanie, przecież go nawet nie widział.

A zawsze można odmówić badania jeśli pojazd nie może wjechać na SKP, lub wpisac rozmiary zmierzone rozbitego pojazdu. A że będzie trochę krótszy, może szerszy ... trudno ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie, bo jak w WK przy okienku brak info. o wypadkowej przeszłości tego pojazdu, to wcale się nie dziwię takiemu postępowaniu - wysłać na ustalenie danych. Problem rodzi się na stacji - co począć z " trupem " ? - zakładam ( ćwiartkowy ) scenariusz. :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ale nie powinno się ignorować tego jeśli ktoś wprost mówi  " auto jest rozbite po szybe, ale w kwitach nic nie ma " . To tak jakby ktoś przyszedł do badania przed pierwszą rejestracją i powiedział "Słuchaj ten zagraniczny dowód jest podrobiony, bo sobie pozmieniałem w nim dane, ale to sprawa urzędu a nie Twoja więc rób panie przegląd" Jeśli ktoś z urzędu bo badaniu w którym w uwagach pisze że pół auta jest rozwalone , dopuści takie coś do ruchu i przepisze mu zagraniczny termin NBT to dla mnie jest NIEKOMPETENTNY. JA bym się nie obraził gdyby ktoś mnie nazwał niekompetentnym za to że zrobiłem BT pojazdu na podstawie ZDR wydrukowanego na drukarce, lecz wyglądem identycznego  z oryginałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś... w podobny sposób " zostałem przymuszony " do wykonania badania Vat-owskiego pojazdu, który ważnego badania technicznego nie miał od ( bardzo długiego czasu, ponieważ jego stan techniczny lekko powiem : podlegał szybkiemu złomowaniu ) i nie było mowy o zdrowym rozsądku niestety. :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urząd działa na podstawie i w granicach przepisów prawa. Do rejestracji wymagane jest ważne OBT (+ ewentualnie ustalenie danych). Ponadto jeśli Z DOKUMENTÓW wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska to starosta może skierować na badanie dodatkowe. Takie mamy prawo i widzimisię urzędnika nie ma tutaj żadnego znaczenia.

 

Czyli teoretycznie jedynym sposobem, żeby w dokumentach pojawił się zapis o wypadku jest wydanie zaświadczenia z ustalenia danych, że przedstawiono do badania samochód po wypadku - wtedy urząd ma podstawę skierowania na DBT.

 

1 minutę temu, leski66 napisał:

" zostałem przymuszony " do wykonania badania Vat-owskiego pojazdu, który ważnego badania technicznego nie miał od ( bardzo długiego czasu, ponieważ jego stan techniczny lekko powiem : podlegał szybkiemu złomowaniu )

 

I w czym problem? Wykonałeś badanie VAT zgodnie z prawem i na tym Twoja rola się skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, michal_k napisał:

I w czym problem?

No w tym, że jako podatnik dokładam się do " takiego ( trupa ), który stoi pod płotem a forsa leci właścicielowi do kielni " - niesmak do dzisiaj pozostał. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.