Skocz do zawartości

Badanie powypadkowe


Rekomendowane odpowiedzi

No i sprawa się wyjaśnia. Autor zapytania nie powinien odmówić badania. Robi ustalenie danych, opisuje że pojazd jest powypadkowy i taki kwit wydaje. Urząd po otrzymaniu takiego kwita, z ramienia starosty wydaje skierowanie na DBT, pojazd( jeśli już sprawny) przechodzi i wtedy zostaje dopuszczony do ruchu.  Teraz wszystko legal i zdroworozsądkowo. Jednak  gdyby urzędniki poinformował klienta, że jeśli przedstawi rozwalone auto do badania to taka informacja  najprawdopodobniej trafi do WK i pojazd będzie musiał wrócić na DBT, to korona z głowy by mu nie spadła że tak powiem.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, leski66 napisał:

No w tym, że jako podatnik dokładam się do " takiego ( trupa ), który stoi pod płotem a forsa leci właścicielowi do kielni "

 

To byś się zdziwił, bo słyszałem o przypadkach kwestionowania przez skarbówkę kosztów eksploatacji pojazdów, które nie miały ważnego OBT. A poza tym - nie masz większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Rafi90 napisał:

Jednak  gdyby urzędniki poinformował klienta, że jeśli przedstawi rozwalone auto do badania to taka informacja  najprawdopodobniej trafi do WK

 

Urzędnik nie jest od gdybania i zastanawiania się, co zrobi diagnosta i "co by było gdyby".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oczywiście, żeby się znalazły

Jasne i to te najbardziej doskwierające nie tylko @leski66-emu ale i mnie, nie można za bardzo na wędkowanie pojechać, a jak już się pojedzie to ryby nie biorą ?

---------------------------------------------------------------------------------------------

A co do ustalania danych (DBT) §3 ust.1 pkt 3 zakresu

Cytat

skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji - obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;

spełni wszystkie punkty to ok. nie spełni któregoś, też wiadomo co. 

p.s. nie zaszkodzi a nawet powinno się w uwagach (10) skrobnąć, że to np. złom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, cezary napisał:

 

A co do ustalania danych (DBT) §3 ust.1 pkt 3 zakresu

spełni wszystkie punkty to ok. nie spełni któregoś, też wiadomo co. 

p.s. nie zaszkodzi a nawet powinno się w uwagach (10) skrobnąć, że to np. złom. 

W przypadku ćwiartki można podeprzeć się tym pkt.

0.2 g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi. UI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten temat nasuwa się myśl, że diagności oczekują powrotu badań pierwszych, które zostały zlikwidowane 12 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonić po policję, że ktoś zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego i po badaniu. Od razu uprzedzam - to samo przed stacją na placu. A o zrzucaniu z lawety nawet niech nie myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Rozumiem że po takim ustaleniu danych

Mniemam, że za każdym klientem, któremu wykonałeś OBT śmigasz i czuwasz czy stan techniczny nie uległ pogorszeniu... bo przyczyniłeś się do poruszania trupem po drodze. 

Czy jak masz pojazd skierowany na ustalenie np. F3, to również dołączysz elaborat: szyby całe, końcówki bez luzów, wycieków brak... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie rób że tak powiem scen i nie bądz uszczypliwy. Przywozi mi ktoś na ustalenie danych samochód który jest rozbity po szybe, to to odnotuje do uwag i tyle. I większość z nas tak zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

I większość z nas tak zrobi.

Ja nie. Jestem przeciwnikiem wszelkich zbędnych informacji wrzucanych do dokumentów. Im mniej wynika z dokumentów tym krócej siedzisz.

Jak pojazd przyjeżdża na DBT za np. "niemanie" opon, to choćby to była ta przykładowa ćwiartka, to o reszcie stanu technicznego nawet mi klawisz nie dygnie. Pozostały stan techniczny jest w rękach kierowcy i KRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.