nesiasps Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Był dziś raz u mnie klient prosto z Włoch (bez maseczki ale nie wciągał nosem) i rzekł, że od stycznia roku bieżącego, każdy pojazd chcący opuścić kraj włoski na stałe- znaczy by wyrejestrowanym zostać - ma mieć zapas ważnego badania technicznego min 1,5 roku - ciekawi mnie czy zmyślał bo jeżeli nie to rynek uszkodzonych się skurczy- wie ktoś coś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Nie zmyśla ,pojazdy na Export z Italii muszą mieć ważne badanie ,po dacie wystawienia faktury zakupu-sprzedaży. 80 Jurków koszt takiego badania na export. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Z tego co mówi znajomy, który sprowadza pojazdy z Włoch, to wszystko się zgadza, ale termin musi być dłuższy niż 6 miesięcy. Czyli te 1,5 roku to raczej chodzi o to, że pojazd może być wyeksportowany przed upływem tegoż terminu od BT. Jest ponoć mega burdel w związku z tymi zmianami i włosi planują się wycofać z tych pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 1 godzinę temu, nesiasps napisał: ma mieć zapas ważnego badania technicznego min 1,5 roku Ciekawe zjawisko biorąc pod uwagę włoskie terminy OBT dla poj do 3,5 t DMC: 4 - 2 - 2 - 1 - 1 ... Organizacja systemu badań technicznych pojazdów we Włoszech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 2 Marzec 2020 Autor Share Napisano 2 Marzec 2020 (edytowane) Gdzieś czytałem że 4 -2-2-2 i co 2 do końca Edytowane 2 Marzec 2020 przez nesiasps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 2 godziny temu, nesiasps napisał: każdy pojazd chcący opuścić kraj włoski na stałe- znaczy by wyrejestrowanym zostać - ma mieć zapas ważnego badania I bardzo dobre posunięcie! Każdy kraj UE powinien tak postepować(wyjątkiem niech bedą zabytki,unikaty itp.) a reszta złomu niech pozostanie tam gdzie do tej pory i tam niech się męczą i złomują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 2 Marzec 2020 Autor Share Napisano 2 Marzec 2020 Nie - no tak to nie będzie - wzrosną koszty transportu - przyjedzie na lawecie do Polskiego uzdrowiciela i wróci do Włoch już zdrowy na przegląd:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 17 minut temu, yogi1984 napisał: reszta złomu niech pozostanie tam gdzie do tej pory Aaa, czyli jak zostało ważnego badania tylko kilka dni to oznacza, że samochód to złom. Dobrze wiedzieć. Proponuję iść dalej - zabronić w ogóle kupna i sprzedaży pojazdów, którym niedługo skończy się badanie - niech się dotychczasowy właściciel ze złomem męczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 28 minut temu, nesiasps napisał: Gdzieś czytałem że ... i co 2 do końca A pod artykułem podpisali się z ITS-u: dr inż. & mgr inż. & mgr inż. i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 2 Marzec 2020 Autor Share Napisano 2 Marzec 2020 A jak pod tekstem się nie podpisali tacy z mgr inż. to coś złego:)) Z drugiej strony - czy mogli się pomylić z mgr inż. czy raczej szans nie ma? Jedzie tu taki bez mgr inż. co tam lata mieszka i już sam nie wiem - słuchać takiego czy nie słuchać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Można słuchać - tylko niech poda namiary na "ichni" PoRD, gdzie te terminy będą podane w §§ , wtedy zagniemy dra i mgr-ów A powyższe "gdzieś..." to Cytat QUIXA Assicurazioni SpA jest zarejestrowana w firmie ubezpieczeniowej IVASS List I pod numerem 1.00181 i działa za pośrednictwem strony internetowej jako dystrybutor produktów ubezpieczeniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 (edytowane) 3 godziny temu, michal_k napisał: Aaa, No tak Aaa.... Zabronić wszystkiego,nie bądzie nic😝 Na szczęście mamy rodzimy rynek aut elektrycznych to jeździć bądzie czym 😆 Edytowane 2 Marzec 2020 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 12 godzin temu, michal_k napisał: zostało ważnego badania tylko kilka dni to oznacza, że samochód to złom. To nawet nasze niektóre magistraty stosują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 3 Marzec 2020 Autor Share Napisano 3 Marzec 2020 Tu również piszą o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Czyli coś na wzór belgijskiego Car Pass , tylko tam jest on potrzebny do sprzedaży auta na terenie kraju , na export jest zbędny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 3 godziny temu, nesiasps napisał: Tu Bardzo ciekawy artykuł. Ca mi utkwiło w pamięci: -cena badania 45 euro, -są kary za poruszanie się pojazdem bez ważnego badania i to dość dotkliwe, -nie można wykonywać badań w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Jeśli google dobrze przetłumaczyło i dobrze zrozumiałem to cena badań to suma summarum ok. 130 euro. Dodatkowo wychodzi na to, że od stycznia jazda po Włoszech z nieważnym BT wiąże się z odpowiedzialnością materialną kierowcy w przypadku spowodowania szkody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Tak przy okazji podsyłam swoją instrukcję, dotyczącą sprawdzenia przebiegu pojazdu z ostatniego badania we Włoszech https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=27086#27086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 33 minuty temu, Czolgista napisał: cena badań to suma summarum ok. 130 euro. Jak to obliczyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 (edytowane) Z tego: Cytat La tariffa per la revisione, fissata con decreto del Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti, ammonta a 65,68 euro così divisa: 45,00 euro il costo per la revisione del veicolo pagata all’officina; 9,90 euro per IVA al 22% sul costo suddetto. 10,20 euro per le pratiche automobilistiche da versare sul conto corrente postale 9001 con esonero IVA ex art. 15, per il servizio pagamento e per l’IVA sul servizio; 1,78 euro per le spese postali. Ale wrzuciłem jeszcze raz w tłumacza i widzę, że jednak źle zrozumiałem to co google przetłumaczyło za pierwszym razem. Edytowane 3 Marzec 2020 przez Czolgista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Stacja zarabia netto 45 euro. Do tego VAT 9,90, jakaś opłata w całości wędrująca do urzędów zwolniona z VAT 10,20 i koszty pocztowe ujednolicone 1,78. To daje w przeliczeniu ok. 190 zł netto dla SKP. Tyle tylko, że co dwa lata (cztery w przypadku nowych pojazdów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Czyli finalnie dla Włochów wychodzi taniej niż w naszym kraju a tu lament, że od lat cennika nie zmienili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Marzec 2020 Share Napisano 3 Marzec 2020 Bo ta cena 16 lat temu to był kosmos, teraz jest w miarę normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 4 Marzec 2020 Autor Share Napisano 4 Marzec 2020 W takim kraju gdzie tych instalacji jest najwięcej mamy przepis: "Butli LPG nie wolno poddawać przeglądowi. Może się to wydawać absurdalne, ale przepisy bezpieczeństwa dotyczące tego wyboru są bardzo precyzyjne i wymagają instalacji w systemie urządzeń, które zapewniają bezpieczeństwo samochodów nawet w razie wypadku lub pożaru dzięki niektórym zaworom elektromagnetycznym, które zarządzają przepływem gazu." a w naszych przepisach każdy po-wypadek i zbiornik z terminem badania/kontroli po dacie zdarzenia - to jak to jest z tą spójnością prawa UE:( kto komu nabija kasę? Obawiam się, że tego rodzaju przepisy, oprócz tego że mają zatrzymać złom w kraju który go produkuje, to spowodują, że taki przeciętny mieszkaniec kraju z PKB jak u Nas zostanie pozbawiony możliwości korzystania z tych "lepszejszych wynalazków" bo zaczną przyjeżdżać tylko te - jeszcze sprawne - ale już przed ostatnim namaszczeniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.