duchu Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Takie pytanko , skierowane głownie do kolegów z okręgówek : przyjeżdża 4 oska ( betoniarka , wywrotka).- brak miejsca na wpis w DR - masy F1/F2 : 35000/32000 - podnosimy F2 o 2 tony czy zostawiamy jak jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sucre9 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Nie możemy zmieć F1.F2 od tak sobie. Co widnieje na TZ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Co prawda warunki teraz pozwalają na to żeby 4 ośka miała 34t ale trzeba jeszcze zwrócić uwagę na naciski . Zrobił bym to ewentualnie w ustaleniu z WK. Albo skierowanie starosty na ustalenie danych, albo na wniosek właściciela, choć przychylał bym się ku temu pierwszemu. Też u nas jeździ dużo 4 osiek i podejrzewam że będą chciały podnieść sobie DMC administracyjne więc musze rozeznać temat. "...samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Koledze zapewne chodzi o ostatnią zmianę przepisów opublikowana w Dz. U. z 2019r poz 2560 „15) samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Marzec 2020 Autor Share Napisano 6 Marzec 2020 25 minut temu, Sucre9 napisał: Nie możemy zmieć F1.F2 od tak sobie. Co widnieje na TZ ? Spokojnie przeczytaj jeszcze raz mój post i otwórz warunki techniczne ... (aktualne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sucre9 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 (edytowane) Masz rację, zbyt pochopnie odpowiedziałem Edytowane 6 Marzec 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Trochę mnie zastanawia ten zapis: Cytat 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedynczewyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne,o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największynacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”, Zapis jest jasny w przypadku pojazdów 8X4, bo wiadomo, że 2 tylne osie są napędzane i mają koła bliźniacze. Co w przypadku pojazdów 8X6 lub 8X8, które nie posiadają wszystkich osi napędowych wyposażonych w koła bliźniacze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 50 minut temu, duchu napisał: w DR - masy F1/F2 : 35000/32000 - podnosimy F2 o 2 tony czy zostawiamy jak jest ? Ja bym powiedział że tu ma zastosowanie § 18 ust. 6. rozporządzenia w sprawie rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 12 minut temu, danielg539 napisał: które nie posiadają wszystkich osi napędowych wyposażonych w koła bliźniacze??? "lub koła pojedynczewyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne" A może o to chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Opony typu "Super Single" to opony o szerokości przekraczającej 400 mm a takich opon nie montuje się na osie kierowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 No to widocznie zostały pominięte przez ustawodawcę . Zapis dość jasny jest , tak jak piszesz 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony." W takim razie przypadki opisane przez Ciebie się nie łapią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Godzinę temu, duchu napisał: wpis w DR - masy F1/F2 : 35000/32000 ważna jest TZ . jeśli na niej jest F2 32000 to nie można podnieść DMC do 34000 bo będzie niezgodność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Nowa TZ od producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 6 minut temu, piter1973 napisał: jeśli na niej jest F2 32000 to nie można podnieść DMC do 34000 bo będzie niezgodność Zmieniły się wartości administracyjne i TZ przestała być aktualna. Czy to powód do wymiany? Jeżeli tak to dlaczego nikt nie wymienia TZ w pojazdach sprowadzonych z Belgi czy Holandii gdzie masy administracyjne są znacznie wyższe niż nasze krajowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Marzec 2020 Autor Share Napisano 6 Marzec 2020 Tabliczka ma 35000/32000 kg , czyli tak jak w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 czyli auto krajowe ( 1 rej PL ) i bez zmiany TZ raczej nie przejdzie . pismo od producenta tez pewnie będzie potrzebne . analogicznie jak z autobusami DMC 19500 kg . osobiście jestem za tym aby podnieść , z drugiej str niezgodność DR/TZ będzie . to moje zdanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 11 minut temu, danielg539 napisał: Zmieniły się wartości administracyjne i TZ przestała być aktualna. Czy to powód do wymiany? Myślę że literalnie to DR powinien się zgadzać z TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Marzec 2020 Autor Share Napisano 6 Marzec 2020 3 minuty temu, piter1973 napisał: . analogicznie jak z autobusami DMC 19500 kg . Dokladnie ,tylko ze w autobusach często było tylko 19500 na tabliczce a w Dr ograniczono do 18000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 5 godzin temu, duchu napisał: 19500 na tabliczce a w Dr ograniczono do 18000 kg w takim przypadku podniósłbym DMC o ile naciski osi pozwalają . w innych , jak wcześniej , powinna być zgodność DR z TZ . wymiana TZ załatwiłaby sprawę . jest jeszcze jedno ale ( tu już Michał proszony o wypowiedź ) czy WK zmieni DMC jeśli pojazd miał homo na 32 tony DMC ( a MMC ma 35 ton ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Przecież na to jest wyraźny przepis z rozporządzenia o rejestracji. Ktoś tu nawet wyżej cytował. Zaświadczenie od producenta i DMC można podnieść. W zasadzie wizyta na stacji nawet niekonieczna. Tylko co z TZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Jeżeli chodzi o TZ to założyciel tematu nic o niej nie napisał, nie wiadomo jakie tam są podane wartości, czy to pojazd krajowy czy sprowadzony. Na podstawie jakich dokumentów WK wpisał te 32000 Kolejna sprawa to diagnosta nie podnosi DMC ot tak przy okazji żeby zrobić dobrze klientowi. Na zrobienie dobrze jest inny sposób, a na podniesienie DMC jest przepis. §18 ust 6. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi,zawartych w dowodzie rejestracyjnym,wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art.66ust. 5i 5austawy, warunków technicznych,do wniosku dołącza się: 1)dowód rejestracyjny; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające,że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Przepis pochodzi jeszcze z czasów, kiedy w DR nie było MMC. Teraz znając MMC z urzędu wiadomo, że pojazd był homologowany na wyższą wartość i jeśli "naciski i reszta" puszczają to w zasadzie można podnieść DMC bez oświadczenia producenta. Oświadczenie to zawarte jest de facto w wartości F.1. Ale, literalnie, można się uprzeć i oświadczenia wymagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Godzinę temu, wojteczek napisał: Jeżeli chodzi o TZ to założyciel tematu nic o niej nie napisał, Napisał i to parę postów wyżej 8 godzin temu, duchu napisał: Tabliczka ma 35000/32000 kg , . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 7 Marzec 2020 Share Napisano 7 Marzec 2020 10 godzin temu, michal_k napisał: Teraz znając MMC z urzędu wiadomo, że pojazd był homologowany na wyższą wartość i jeśli "naciski i reszta" puszczają to w zasadzie można podnieść DMC bez oświadczenia producenta Jeżeli to był nowy pojazd rejestrowany w PL to można by nagiąć przepisy i uznać że tak, ale jeżeli to coś było sprowadzane to byłbym ostrożny w tym temacie. Znasz mniej więcej zasady funkcjonowania SKP i wiesz że nie do końca można ufać zaświadczeniom które z nich wychodzą. 9 godzin temu, yogi1984 napisał: Napisał i to parę postów wyżej Masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Marzec 2020 Share Napisano 7 Marzec 2020 Godzinę temu, wojteczek napisał: Znasz mniej więcej zasady funkcjonowania SKP i wiesz że nie do końca można ufać zaświadczeniom Wyznaję domniemanie prawdziwości dokumentu. Jeśli inne dokumenty nie stoją w oczywistej sprzeczności z zaświadczeniem (np. dane w zagranicznym DR, zdjęcie tabliczki - czasem się trafi przy opisie zmian) to zakładam, że dane w zaświadczeniu odpowiadają stanowi faktycznemu. W końcu są to dane wpisywane przez uprawnionego diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.