Skocz do zawartości

pojazd wojskowy EXII


jacek336

Rekomendowane odpowiedzi

Pojazd wojskowy Iveco

DMC- 15990 kg. Zespół pojazdów 32500 kg , Rok produkcji 2012 , Data pierwszej rejestracji 2012.

Badanie tylko EXII. Pojazd nie musi mieć mieć zwalniacza ani ABS , chyba że byłby zarejestrowany po 31 marzec 2018.

Pojazd ma dokument na ABS i zwalniacz ale tylko do 28 T.

W zaświadczeniu wpisałem że ABS i zwalniacz  nie dotyczy .

Pan inspektor TDT  powiedział ze zaświadczenie błędnie wystawione .

Czy jeśli pojazd ma dokumenty na ABS i zwalniacz to należy to wpisać w zaświadczeniu pomimo że jest niewymagane to wyposażenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwieczny dylemat wypraktykowany "życiem", czy opis/zaświadczenie ma odzwierciedlać stanu pojazdu/samochodu, czy być redagowanym pod spełnienie przepisów/wymogów?

To coś jak instalacja elektryczna w przedziale ładunkowym, której brak/'niemanie' skutkuję pozytywnym spełnieniem dodatkowych wymagań dla niej. Ot takie masło maślane.

Mimo wszystko zapodałbym dane do zaświadczenia, a do punktu IV UWAG od siebie jakąś informację, że umowa... i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki śliczne za podpowiedż . Tak zrobię jak radzisz. W uwagach wpisuję zawsze że ogrzewać spełnia itd... A konkretnie to jakie informacje od siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jacek336 napisał:

Data pierwszej rejestracji 2012.

rozumiem, że na blachach wojskowych ? a dokładnie jaka jest data pierwszej rejestracji ? to ważne , bo w tym roku wyszło nowe rozporządzenie 

A sprawdzałeś czy ten pojazd ma oświadczenie producenta, że spełnia wymagania ADR ? nie każde IVECO spełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczere, że kilka zaświadczeń wystawiłem i nie przypominam sobie przypadku, żeby w oczach Dozoru od pierwszego razu było dobrze. Zawsze było jakieś "ale".

No raczej unikałbym terminu "nie dotyczy" skoro auto ABS i RETARDER posiada. Wpisałbym to, co wymagają rubryki zaświadczenia, a w punkcie IV UWAGI opisał, że do badania przedstawiono dokument producenta potwierdzający spełnienie wymagań dla systemu antypoślizgowego i układu długotrwałego hamowania.

Ale jak pamiętam, to zaświadczenia ADR zawsze były zgaduj-zgadulą. Mówię o własnych doświadczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd zarejestrowany w 2012 roku a przepisy nowe weszły w tym roku , i dotyczą pojazdów zarejestrowanych  po 31.03.2018 i powyżej 3.5 T . Pojazd posiada oświadczenie producenta, że spełnia wymogi dla EXII i posiada ABS kat. 1  i zwalniacz  do 28 T - tylko że zespól pojazdów ma na TZ ma 32.5 T

Do kolegi Paprock. Zrobiłem też kilka przyczep dla wojska . Badanie dodatkowe ADR -- wymogi dla EXII . W przedziale ładunkowym brak instalacji elektrycznej i też wpisałem że ten punkt nie dotyczy tego pojazdu więc tez będzie żle ? Powinienem potwierdzić że spełnia wymogi pomimo że instalacji nie ma ? Nie ogarniam tego ADR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj dokładnie jakie zastrzeżenia mają do zaświadczenia. Może chodzi o to, że użycie terminu "nie dotyczy" jest sprzeczne z opisem i powinno być wykreślone całe zdanie.

Dowiedz się również co mają na myśli, co dla nich znaczy "jednostka transportowa" lub jak definiują "jednostkę transportową".

Chodzi o to, żeby podpowiedzieli, naprowadzili co i jak, a nie zaświadczenia cofać. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek336 napisał:

W przedziale ładunkowym brak instalacji elektrycznej

9.3.7.2 Oświetlenie w przedziale ładunkowym pojazdów EX/II powinno być zainstalowane na suficie i być zakryte tj. bez wystających przewodów lub żarówek. 

W przypadku grupy zgodności J, instalacja elektryczna powinna mieć stopień ochrony, co najmniej IP65 (tj. ognioodporność Eex d). Wszystkie instalacje elektryczne wewnątrz przedziału ładunkowego powinny być wystarczająco chronione przed mechanicznymi uderzeniami z wewnątrz. 

9.3.7.3 Instalacja elektryczna pojazdów EX/III powinna spełniać odpowiednie wymagania podane pod 9.2.2.2; 9.2.2.3; 9.2.2.4; 9.2.2.5.2 oraz 9.2.2.6. 

Instalacja elektryczna wewnątrz przedziału ładunkowego powinna być pyłoszczelna (stopień ochrony co najmniej IP54, lub równoważny), a w przypadku grupy zgodności J, co najmniej IP65 (np. ognioodporność Eex d).

 a nie chodzi o tę grupę zgodności J ? ja to wykreślam jak nie spełnia i jest git 

 

Może ci to pomoże 

EXII.pdf EXIII.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co te załączniki "pomagają".

Wątkiem przewodnim jest układ hamulcowy. Wtrąciłem się z oświetleniem aby cokolwiek zamieszać lub wyjaśnić. Do wyboru do koloru. A idzie mi, nie mniej nie więcej, jak tylko o termin "nie dotyczy". Ale OK, skoro wątek instalacji się drąży, to co w zaświadczeniu skreślić, a co zostawić przy jednym z dwóch wyborów: "odpowiada / nie odpowiada"? A mowa o instalacji, której nie ma. Więc jak z takiej zagadki wybrnąć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paprock napisał:

Ale OK, skoro wątek instalacji się drąży, to co w zaświadczeniu skreślić

Nas WDT poucza tak, że jeżeli pojazd jest stary i nie ma tej instalacji , bo i tak w nich nie było a wojsko dopuszcza takie auta (w rozporządzeniu jest o tym mowa )to należy skreślić w zaświadczeniu grupę zgodności J 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Robiłem" naczepę ciężarową O4 na EX/II (zwykła plandeka KRONE) i WDT zażyczyli sobie wypełnionego punktu 4) na zaświadczeniu z podkreśloną frazą EX/II i odpowiada.

Ja, ze swojej strony, dopisałem w IV UWAGI:

"W przestrzeni ładunkowej pojazd nie posiada żadnych instalacji elektrycznych, nawet oświetleniowych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie brak instalacji elektrycznej równoważny jest z spełnieniem warunków jej stawianych, gdyż mamy całkowitą pewność, że nie dojdzie do żadnego iskrzenia mogącego być przyczyną wybuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa z instalacją elektryczną w przedziale ładunkowym przyczepy wyjaśniła sie. Napisałem maila do TDT do Krakowa . Bardzo żdziwiłem się bo Pan inspektor zadzwonił i rozwiał moje wątpliwości. Powiedział tak ; jeżeli w przedziale ładunkowym przyczepy  nie ma instalacji elektrycznej to wykreślamy punkt 4 w informacjach dodatkowych ,a w uwagach wpisujemy że pojazd nie posiada instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym. Tak wystawione zaświadczenie jest poprawne. Jeżeli nie wpiszemy w uwagach że,  brak instalacji elektrycznej takie zaświadczenie jest niepoprawne i zostanie cofnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, danielg539 napisał:

brak instalacji elektrycznej równoważny jest z spełnieniem warunków jej stawianych,

 

12 minut temu, jacek336 napisał:

jeżeli w przedziale ładunkowym przyczepy  nie ma instalacji elektrycznej to wykreślamy punkt 4

Dwa odrębne stanowiska, jeden Urząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pojazd IVECO EXII ( z mojego pierwsze postu)

W dniu 7.03.2020 o 21:29, jacek336 napisał:

Pojazd wojskowy Iveco

DMC- 15990 kg. Zespół pojazdów 32500 kg , Rok produkcji 2012 , Data pierwszej rejestracji 2012.

Badanie tylko EXII. Pojazd nie musi mieć mieć zwalniacza ani ABS , chyba że byłby zarejestrowany po 31 marzec 2018.

Pojazd ma dokument na ABS i zwalniacz ale tylko do 28 T.

W zaświadczeniu wpisałem że ABS i zwalniacz  nie dotyczy .

Pan inspektor TDT  powiedział ze zaświadczenie błędnie wystawione .

Czy jeśli pojazd ma dokumenty na ABS i zwalniacz to należy to wpisać w zaświadczeniu pomimo że jest niewymagane to wyposażenie ?

Pan inspektor powiedział że, pomimo iż pojazd nie musi mieć zwalniacza i ABS-u ale jeżeli w homologacji pojazdu producent potwierdza że posiada  to należy tą informacje wpisać pomimo że, zwalniacz jest tylko do 28 T a DMC 32.5T. Wtedy na zaświadczeniu z czerwonym paskiem wpisywana jest informacja o zwalniaczu do 28 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) Instalacja elektryczna w przedziale ładunkowym pojazdu: „EX/II” lub „EX/III” odpowiada/nie odpowiada 6) dodatkowym warunkom technicznym określonym w załączniku B do umowy ADR dla materiałów wybuchowych klasy pierwszej, grupy zgodności J. 

6) W przypadku pojazdu „EX/II” lub „EX/III” właściwe podkreślić. W pozostałych przypadkach skreślić całe zdanie. 

 

No bardzo mnie ciekawi o co inspektorowi się rozchodzi, czy o przypadki innych pojazdów, czy o przypadki innych instalacji?

 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, jacek336 napisał:

producent potwierdza że posiada  to należy tą informacje wpisać

A przypisy w obu dziennikach mówią coś innego.

W dniu 8.03.2020 o 17:56, Wacek napisał:

w tym roku wyszło nowe rozporządzenie

Daj jego numerek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi zupełnie nie składa się inspektora argumentacja. Jakby nie było, to mam przed sobą EX/II i mam całe zdanie wykreślać, bo lampki nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adam1501 napisał:

Daj jego numerek.

ale dotyczy to rozporządzenie dla MON

Warszawa, dnia 5 grudnia 2012 r. Poz. 1364

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 9 listopada 2012 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 10.03.2020 o 13:12, Paprock napisał:

Coś mi zupełnie nie składa się inspektora argumentacja. Jakby nie było, to mam przed sobą EX/II i mam całe zdanie wykreślać, bo lampki nie ma?

Pozwoliłem sobie odgrzać temat bo znowu zjeżdżają mi pojazdy wojskowe na stacje diagnostyczną. Do kolegi Paprocki odnośnie argumentacji pana inspektora odnośnie tej instalacji w przedziale ładunkowym. Ja rozumuję to w ten sposób ; punkt 4 zaświadczenia z badania ADR dotyczy tylko i wyłącznie instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym. Tak jak stwierdziłeś że jakby nie było stoi przed Tobą EXII i masz całe zdanie wykreślać bo nie ma lampki ? Ja uważam że tak . Ale jeżeli stwierdzisz  inne usterki elektryczne chociażby odnośnie wyłacznika głównego prądu , to mamy przecież dodatkowe warunki techniczne  dla ADR , i usterka 6.1.1 która mówi o niespełnieniu określonych wymagań dotyczących konstrukcji i wyposażenia pojazdu w zakresie wyposażenia elektryczne , układu hamulcowego , czy zabezpieczenia przeciwpożarowego. Wszystkie te usterki skutkują negatywnym wynikiem dodatkowego  badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.