Skocz do zawartości

Master


veg

Rekomendowane odpowiedzi

Renault Master ciężarowy skrzynia na blizniaku. DMC 3300 kg, ładowność 610 kg, 7 miejsc włącznie z kierowcą. Panowie, przegląd co roku podbijany jakim cudem? Powiedziałem, żeby przyjechał jutro bo mi się wydaje, że ma za małą ładowność. Sprawdziłem w tabeli i powinno być min 891 żeby mógł być ciężarowy. Przyznam, jestem nowy w zawodzie, jaki powinien być wynik OBT? Jaka ewentualna usterka? Chyba, że ja coś pomyliłem, bo klient się ze mnie śmiał, że co roku podbija ;/

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, veg napisał:

Sprawdziłem w tabeli i powinno być min 891 żeby mógł być ciężarowy.

 

W jakiej tabeli?

 

18 minut temu, veg napisał:

ciężarowy skrzynia

 

Czyli jak skrzynia ma mało ładowności to jest według Ciebie osobowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór dotyczy pojazdów o określonym podrodzaju. To raz.

Dwa - czy sprawdziłeś chociaż na rolkach orientacyjną wagę (masę własną)?

Faktycznie po odjęciu pasażerów wychodzi ze 150kg na pakę. No niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że się uczę i dużo czytam, trafiłem na oskp bez doświadczenia.  Niestety nie mamy wagi na stacji. Klient sam przyznał, że auto z zagranicy i on wie że nie powinno być do 3,5 tony. Może niepotrzebnie go wyrzuciłem popatrzyłem na ten wzór :

3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:
a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .
3.6. Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg.
3.6.1. Do tego celu, we wszystkich konfiguracjach, szczególnie w przypadku gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte, spełnione muszą być następujące równania.
a) gdy N = 0:
P – M ≥ 100 kg;
b) gdy 0 < N ≤ 2:
P – (M + N × 68) ≥ 150 kg;
c) gdy N > 2:
P – (M + N x 68) ≥ N x 68;
gdzie litery oznaczają:
„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,
„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,
„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

 

Czyli powinienem normalnie zrobić mu OBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było zacząć od zważenia pojazdu żeby tu jakiegoś zonka nie było. Podaj jaka masa własna i będziemy myśleć. Oczywiście zważ pojazd ty a nie jakiś dobry kolega właściciela na jakiejś tam wadze. Ma jakąś tabliczkę znamionową ? co na niej jest ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dobrze by było uwzględnić to z tego samego dokumentu co ta tabelka:

 

Kryteria klasyfikowania pojazdów do kategorii N (zaprojektowane i skonstruowane
głównie do przewozu ładunków) w świetle Rozporządzenia Komisji (UE) nr 678/2011
(zastępujące załącznik II i zmieniające załączniki IV, IX i XI do dyrektywy 2007/46/WE
Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów
silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych
przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa)).
Niniejsze rozporządzenie stosuje się do nowych typów pojazdów, które będą homologowane
w dniu 29 października 2012 r. lub później.

Niniejsze rozporządzenie nie unieważnia Ŝadnej homologacji typu udzielonej przed 29
października 2012 r. ani nie uniemożliwia rozszerzenia takich homologacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna jak najbardziej może być poprawnie określona, no może nie odjęto masy kierującego. Podwójna kabina + stalowa skrzynia ładunkowa (może jeszcze do tego wywrotka) sporo waży. Jeżeli blaszak o takim DMC będzie miał ok. 1100-1200 kg ładowności to 600-700 kg ładowności w przypadku tego pojazdu jest jak najbardziej realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie bo zajrzałem w dowód i powiedziałem, że moim zdaniem jest zbyt mała ładowność. Ale wyliczając z dmc i właśnie ładowności wychodzi masa własna. Klient pojechał pośmiał się ze mnie i przyjedzie pewnie do mojego zmiennika albo na inna stację która mu to zrobi. Na pewno nie zgodzi się jechać na żadną wagę bo skoro już ktoś podbijał w tamtym roku to i w tym podbije. Chyba przekombinowałem bo samochód z 2005 roku, faktycznie podwójna kabina i wywrotka. No nic chyba będę go musiał przeprosić za bycie szeryfem jak się jeszcze pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia tabliczki. Nie można zbyt pochopnych wniosków wyciągać, ale nie można też olewać i bić co popadnie. Taki zawód :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, veg napisał:

faktycznie podwójna kabina i wywrotka

 

11 minut temu, danielg539 napisał:

Masa własna jak najbardziej może być poprawnie określona, no może nie odjęto masy kierującego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy masy itd były wpisane w DR z tabliczki lub innych wiarygodnych źródeł czy jakieś wałki tam porobili. Zazwyczaj wszystkie Mastery  z skrzynią jakie miałem na stacji były 3500dmc dlatego lekko mnie zastanowiła cała sytuacja . No ale może się mylę, nie każdy musi być taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - pełna zgoda. Oczywiście że taka wywrotka - biorąc jeszcze pod uwagę DMC 3,3t jak najbardziej może mieć taką ładowność.

Tylko czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę, że z pasażerami to na tą wywrotkę praktycznie już nic nie można załadować? I to na swój sposób jest jakiś przekręt...

A za chwilę się jeszcze okaże, że ten master to 6,5t ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręt może nie do końca. W mojej okolicy drogowcy mają takiego Mastera i jeździ nim ekipa dokonująca drobnych napraw. Na pace czasem mają jakieś znaki kilka łopat itp. i niewątpliwie pojazd przeładowany nie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, blakop napisał:

Tylko czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę, że z pasażerami to na tą wywrotkę praktycznie już nic nie można załadować?

Ale to nie problem. Dla wielu firm taki pojazd jest bardzo przydatny. Zawozi ekipę np. ogrodników na miejsce, razem z jakimiś drobnymi narzędziami i w czasie dnia dowozi na bieżąco drobne ilości ziemi, piasku itp. Dlatego wcale nie sądzę, że to

 

6 godzin temu, blakop napisał:

na swój sposób jest jakiś przekręt...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, veg napisał:

Renault Master ciężarowy skrzynia na blizniaku. DMC 3300 kg,

Trochę dziwna konfiguracja  , chyba ze mascott?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

że jest trochę tego.

czego ?

16 godzin temu, veg napisał:

Renault Master na blizniaku. 

 

14 godzin temu, veg napisał:

 samochód z 2005 roku, 

 

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bliźniaku jeszcze nie znalazłem. I wcale by mnie nie zdziwiło gdybym trafił taki wynalazek. A z resztą istnienie takiego czegoś tematyczny post potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.