Skocz do zawartości

Master


veg

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, veg napisał:

Może niepotrzebnie go wyrzuciłem

P – (M + N x 68) ≥ N x 68

gdzie:

P – to dopuszczalna masa całkowita podana w kg,

M – to masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg,

N- liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy.

Ten wzór jest i był jak najbardziej aktualny. Mówi on o tym, że masa przewożonych osób nie może być wyższa od masy przewożonego ładunku.

I dlatego masz rację kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że pojazd nie spełnia tego wzoru i co dalej? Raczej trudno uznać pojazd ze skrzynią ładunkową jako pojazd osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to od razu samochód niespełniający wymagań ciężarowego trzeba nazwać osobowym? Jak w autobusie nie zgadza się liczba miejsc to co ? Staje się ciężarówką albo kamperem? Chyba to nie do końca tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rewers napisał:

Nie mógłby być zarejestrowany jako ciężarowy

Jak nie ciężarowy to jaki? Na osobowy tez nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, danielg539 napisał:

Jak nie ciężarowy to jaki? Na osobowy tez nie wygląda.

Nie wiem jak wygląda samochód, ale wydaje mi się, że M1 Pick-up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Paprock napisał:

Wedle życzenia:

Paprock ty naprawdę jestes diagnostą ? Ty wiesz jakie auto wrzuciłeś ? Toniesz chłopie..

2 godziny temu, duchu napisał:

 mascott?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, leski66 napisał:

Kiedyś było tak:

AF

Wielozadaniowe

pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu; jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:

1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym:

 

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,

 

- aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

 

2. spełniona jest zależność: P-(M+Nx68) > Nx68, gdzie:

 

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

 

M - masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg,

 

N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy

 

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

 Jak w autobusie nie zgadza się liczba miejsc to co ? Staje się ciężarówką albo kamperem? Chyba to nie do końca tak...

Chodzi ci że w autobusie zejdziesz do 9 lub mniej miejsc ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rewers napisał:

przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu;

Już na wstępie odpada, gdyż skrzynia nie jest integralną częścią nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, duchu napisał:

Ty wiesz jakie auto wrzuciłeś ? Toniesz chłopie..

Czekałem, aż wyskoczysz z takim tekstem. W pewnym okresie Mascott był sprzedawany z homologacją do 3,5 t. i jako Master. Mam dwa czy trzy takie pojazdy w bazie. Z krajowej dystrybucji.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach - ad personam

 

 

Niestety faktem jest, że swego czasu diagnostycy tacy jak omawiany kolega byli bardzo w cenie, gdyż odchudzając 6,5t Mascotta często potrafił się on stać w magiczny sposób właśnie Masterem (już jako 3,5t), gdyż nawet na SKP był kłopot z ich odróżnieniem, pomimo, że te auta naprawdę się różnią (nawet producent jest tak naprawdę inny) i nie powinno być takich kłopotów jak z Iveco DAILY, który faktycznie jest trudny do odróżnienia dla niewtajemniczonych.

 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aboz napisał:

 Mam dwa czy trzy takie pojazdy w bazie. 

w bazie na poprzedniej SKP miałem Traffica zarejestrowanego jako Espace , prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, duchu napisał:

Trochę dziwna konfiguracja  , chyba ze mascott?

Muszę naprostować trochę te dyskusję i przeprosić za zamieszanie. Faktycznie jest to mascott dmc 3500 ładwoność 610kg. (przyjechał wczoraj jak zamykałem stację i tylko na szybko spojrzałem w dowód). Na bliźniaku, niemal identyczny jak na zdjęciu od Paprocka. Dostał przegląd rano od mojego zmiennika który się niczego nie doszukał. Ja dalej mam wątpliwości ale pewnie dlatego, że mam mało doświadczenia. Mi to wyglądało poprostu na typowy samochód 6,5 dmc cudownie odchudzony do 3,5 dmc.

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, veg napisał:

samochód 6,5 dmc cudownie odchudzony do 3,5 dmc.

nie cudownie odchudzony tylko były takie czasy ,że mascott mógł dostać homo od 3,5 do 6,5 t DMC . przychodziły nowe TZ wraz z homo. kiedys przepisy na to pozwalały ( inaczej - łatwiej był je obejść ) .

 

1 godzinę temu, blakop napisał:

był kłopot z ich odróżnieniem, pomimo, że te auta naprawdę się różnią

różnią się i to sporo : lusterka , maska , lampy , atrapa chłodnicy .   sam nr VIN  mascotta zaczyna się VF654...   a masterów VF1  ( sprzedawanyy w renault osobowym )  lub VF6 ( sprzedawany w Renault trucks ) .

Mascott nigdy nie był fabrycznie jako osobowy , były za to jako autobus ale po 2 etapie ( np Ranault mascott/ AMZ ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa. Mascotty 6,5t stawały się modelami 3,5t tak samo cudownie jak Iveco DAILY :)

Mogę Wam tylko powiedzieć jako ciekawostkę, że to właśnie chłopaki z Renault Trucks, a nie Iveco wpadli pierwsi na pomysł odchudzania aut i sposobie przygotowywania dokumentów na ten temat. Natomiast faktycznie później przeszli do IPL :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze wyróżnikiem nazwy handlowej jest składnia VIN-u. Dojdź ładu po VINIE, że Chrysler to Lancia lub Fiat Fremont po Dodge.

Widzieliście Fiata Palio w wersji trzydrzwiowego hatchbacka, a na bank nie była to Siena.

Także komentarze tych co są diagnostami, tych co się nie pogrążają, tych co nie toną... mam tam gdzie mam.

Znalazłem jeszcze kilka Masterów na bliźniaku z 2005 roku, ale przecież nie będę nabijał postów.

 

Skoro jeden z drugim ma wiedzę, że Master na bliźniaku z 2005 roku nie istnieje, to proszę o wyjaśnienie. Proszę na zwykłe "bo" odpowiedzieć.

Nie ma takiego samochodu, bo...

Oczywiście moje wiedza jest tylko internetowa, dlatego chętnie wysłucham praktycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.