Skocz do zawartości

Zmiana specjalny karetka na ciężarowy


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Rafi90 napisał:

Sanitarny, liczba miejsc 4. Zmiana na ciężarowy miejsc 3. Jak to widzicie?

Żaden "szczególny" przepis nie dotyczy tego przypadku. Czyli zmiany na zasadach "ogólnych".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak:

1. Jeżeli ambulans jest zbudowany na blaszaku to ma gdzieś schowane oryginalne punkty kotwiczenia pod uchwyty do mocowania ładunku. Tak naprawdę wystarczy aby osoba dokupiła gdzieś takie i wkręciła na swoje miejsce. 

2. Przegroda w ambulansie to najczęściej zupełnie inny typ przegrody niż stosowany w aucie dostawczym i nie spełnia ona tych wymogów. Nie chce mi się opisywać teraz procedur badawczych dla obu tych przypadków ale musicie mi uwierzyć. Jednak dla mnie jak ktoś kupi sobie przegrodę i przykręci ją w oryginalnych punktach (które na pewno są w tym nadwoziu) za pomocą śrubek z odpowiednią klasą wytrzymałości (a wg. mnie najlepiej 8.8). to dla mnie jest OK.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o aucie z 2003 roku zdaje się, który w zakresie wprowadzonych zmian ma spełniać konkretne warunki uwarunkowane datą ich wprowadzenia!

Przepis obowiązuje od 2016 roku, a zmiany będą wprowadzone jutro. Może jutro, może w w przyszłości.

Jak to do kupy pozbierać, bo o to chyba w tej karetce chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Paprock napisał:

Mowa o aucie z 2003 roku zdaje się, który w zakresie wprowadzonych zmian ma spełniać konkretne warunki uwarunkowane datą ich wprowadzenia!

Polskie przepisy od niedawna wymagają tych badań na przegrodę. Jednak oparte jest to na normie EN, która obowiązuje od baaaardzo wielu lat. Więc jeżeli ktoś zdobędzie oryginalną (w sensie nie tej konkretny egzemplarz, tylko ogólnie) przegrodę od tego auta i dokupi sobie te elementy to na pewno spełni wspomniane normy ponieważ producenci tak budowali auta mimo, że z punktu widzenia homologacji nie było to wcale potrzebne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może... No niech tam będzie.... Jak tam ciężko kapuję złożone zdania, z których przepis się składa:

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10;

spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N;

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta jeszcze nie widziałem na swoje oczy, ale jeśli przegroda będzie oryginalna i zamontowana jak fabryka , to reasumując nie ma przeciwwskazań żeby takie badanie wykonać z wynikiem P. Tak wnioskuję z waszych wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam może się nie znam też na tym,ale w tym przypadku potwierdzenie od jednostki uprawnionej bym prosił. Temat jak z siedzeniami...niby fabrycznie wyposażony w punkty kotwiczenia, a jednak potwierdzenie na dokładki wymagać trzeba. I z tym nikt wątpliwości nie ma. Ale powtarzam!to tylko moje (może błędne) zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w § 8 w ust. 4:a) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

10) przestrzeń ładunkowa, o której mowa w pkt 9, może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ła-dunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wy-maganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu albo typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę da-nych w dowodzie rejestracyjnym;”,b) w pkt 10 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 11 w brzmieniu:

11) jeżeli pojazd jest wyposażony w elementy do mocowania ładunku, o których mowa w pkt 10, oraz trwałą przegrodę, o której mowa w pkt 9, to wymagane jest potwierdzenie spełnienia wymagań dla elementów do mocowania ładunku i trwałej przegrody; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2019 r.

Według moich interpretacji to oprócz potwierdzenia na przegrodę to jeszcze powinno być potwierdzenie na punkty mocowania tej przegrody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przytoczonych przepisach jest mowa o dacie pierwszej rejestracji jak i o wyposażeniu pojazdu. Nie ma obowiązku montować uchwytów skoro za plecami stoi przegroda. Jak nie ma przegrody, to alternatywnie uchwyty można pomontować, albo to i to na raz. Dla mnie kłopotliwe jest, czy wymóg przegrody odnieść do daty pierwszej rejestracji, czy do pojazdu w którym dokonano zmian?

No i na deser, zakres wprowadzonych zmian ma temu odpowiadać:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

Ten zapis należy rozumieć w ten sposób, że jeżeli jakiś warunek techniczny nie jest uzależniony od daty rejestracji, to stosujemy go do zmienianego pojazdu, o ile zmiany obejmują go swym zakresem. Natomiast jeśli warunek jest zależny od daty rejestracji, to stosujemy go wyłącznie dla pojazdu, który ma go spełniać. Przykładowo przegroda w pojeździe zarejestrowanym po dniu 31.12.2016, w którym nastąpiła zmiana rodzaju z osobowego na ciężarowy musi spełniać wymagania załącznika nr 14 i być przebadana przez jednostkę uprawnioną. Natomiast dla pojazdu zarejestrowanego przed upływem 12.2016 nie wymagamy badania jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też  bym chciał tak to kumać. Jednak obserwacja w podejściu do zaimka "który" bywa różna. No i jeszcze nacisk na spełnienie wymagań i warunków w zakresie dokonanych zmian uzależniony datą ich wprowadzenia. Nie idę na skróty co do jednego przepisu li tylko. Ale to, co wynika z aktów mus pozbierać razem do kupy. A wynika, że wymieniony element (tu krata) musi spełniać wymagania i warunki obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. No tak, czy nie?

 

I nie idzie mi o to, że nie, nie zrobię, nie potrafię, nie umiem, zarobiony jestem, przyjdź pan później. Chcę robić zmiany, ale tak, żeby nikt mi lipy nie zarzucił, że z przepisami coś na bakier, ponaciągane, nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli przepis mówi o dacie rejestracji, to nie można tego traktować jako datę dokonania zmian. Masz stosować przepisy obowiązujące w dniu dokonania zmian. Jeśli w rozporządzeniu jest mowa o wymaganiach dla przegrody w odniesieniu do daty rejestracji, to tak samo traktujesz pojazd po zmianach, jak już zarejestrowany na OBT.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli "który" jest zaimkiem przymiotnikowym, to OK - dotyczy pojazdu zarejestrowanego po 2016 roku z później dokonaną zmianą rodzaju. Ale jeżeli "który" jest zaimkiem liczebnikowym i wylicza sytuacje kiedy stosować homo/potwierdzenie, no to pozamiatane. A dlaczego wylicza? A dlatego, że wcześniej były kraty/przegrody ze sklejki kombinowane. Mało tego, bo ci, którzy robili double kabiny i sklejką grodzili, to po jakimś czasie musieli postarać się o homologację. No tak było, czy nie? Mówię o czasie jak weszły te przepisy w lecie dwazeroszesnaście.

No to teraz tak: czy w osiemnastoletnim aucie można wkręcić kratę ze sklejki? A jakby tak karetka była ciut starsza, no sprzed wymogu kraty/przegrody, to na dzisiaj jakie musiałaby spełniać warunki jako samochód ciężarowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.