Skocz do zawartości

Anglik kategorii N1 z pozytywnym badaniem technicznym w PL


cater3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miałem dzisiaj taki przypadek Otóż Pan chciał zarejestrować sprinter z kategoria N1 z kierownica po prawej stronie zrobił przegląd z wynikiem pozytywnym chciał auto zarejestrować jednak wiadomo urząd tego nie przyjął, przełożył kierownicę na lewą stronę i chciał zrobić badanie jednak w cepiku nadal widnieje poprzednia prerejestracja z innej stacji z wynikiem pozytywnym. jest przełożona kierownica nowy licznik z innym przebiegiem itp. Orientuje się ktoś Jak zrobic teraz badanie po tej przekładce czy to raczej teraz nie kończąca się opowieść i lepiej odesłać do tamtej stacji i niech poprawiają? Z góry dzięki za podpowiedzi

 

Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekończąca się opowieść bardziej.

Niech wraca do "fajnego chłopaka z przyjaznej stacji" i prostuje babola.

W życiu nie prostowałbym sprawy po "fajnym"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym gonił tam gdzie takiego babola zasadzili,niech się martwią co z tym śmierdzącym g***em teraz zrobić. No ale jak już koniecznie  chcesz to zrobić  to oczywiście przez ZK potem OBT tylko już bez prerejestracji. Tylko też trzeba mieć świadomość że Mercedes kiedyś pismo wystawił że jego pojazdy "Nie podlegają przekładce''. Decyzja należy do ciebie..... aczkolwiek ja osobiście bym gonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, cater3 napisał:

lepiej odesłać do tamtej stacji i niech poprawiają?

Tak będzie najlepiej.Tylko ja nie wiem co mają poprawiać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, cater3 napisał:

Orientuje się ktoś Jak zrobic teraz badanie po tej przekładce

 

Bez prerejestracji. Wykonać OBT z wpisem w uwagach o przekładce i po sprawie. Oczywiście zakładam, że pojazd sprawny technicznie i warunki spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dzięki panowie za info odeślę tam gdzie był pierwszym razem i niech sobie kombinują nie będę się w to bawił za dużo problemów

Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich problemów? Chyba, że nie jesteś w stanie ocenić prawidłowości przekładki.

Teraz, Paprock napisał:

Na pewno okresowe? 

 

A jakie? Zakładam, że w DR nie ma info o położeniu kierownicy, więc zmiany odpadają.

 

Teraz, Paprock napisał:

należałoby ogarnąć sprawę z wymienionym licznikiem.

 

To jest w gestii właściciela/posiadacza. Napisze oświadczenie to można zrobić odczyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny warunki spełnia posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy, faktury, nowe elementy układu kierowniczego. Z rynku wtórnego jest tylko deska i kiera.

Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

No i to są powody aby babola nie prostować. Dla zasady.

 

Szkoda stracić klienta. Co było to było - teraz jest ok.

 

Teraz, cater3 napisał:

Sprawny warunki spełnia posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy,

 

To w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem czy mogę zrobić kolejne badanie bez konsekwencji jeśli w systemie widnieje poprzednie badanie z wynikiem pozytywnym i auto nadal jest nie przerejestrowane, czy poprostu jedyna opcja to edytować pierwsze badanie i prerejestracje w poprzedniej stacji.

Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cater3 napisał:

Nie wiedziałem czy mogę zrobić kolejne badanie bez konsekwencji jeśli w systemie widnieje poprzednie badanie

 

A jakich niby konsekwencji? Badanie możesz robić nawet codziennie albo kilka razy dziennie jeśli klient płaci i ma taki kaprys.

 

1 minutę temu, cater3 napisał:

czy poprostu jedyna opcja to edytować pierwsze badanie

 

Absolutnie nie jedyna. Niech się martwi ten, co klepnął wynik pozytywny i jak pójdzie po rozum do głowy to niech sobie edytuje. Dla Ciebie to niczego nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dużego Doświadczenia bo pracuje dopiero pół roku ale też staram się nie odsyłać gorszych spraw z kwitkiem tylko jeśli to możliwe to jakoś je rozwiązać więc wolę dopytać jeśli czegoś do końca nie jestem pewny, także dzięki wszystkim za informację. Pozdrawiam

Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Krzysztof_k0071 napisał:

Jak chcesz zrobić sobie pięcioletni urlop

 

A na podstawie czego? Jakie przepisy złamie wykonując badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to musi? A dla jakiego samochodu ten warunek jest przewidziany, a o jakim rozprawiamy?

Bo coś mi się zdaje, że na tapecie jest ciężarówka z kierą po lewej. A co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

Bo coś mi się zdaje, że na tapecie jest ciężarówka z kierą po lewej. A co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr.

I badanie pewnie dalej z DR z GB

tyle, że tym razem 

W dniu 17.03.2020 o 22:07, cater3 napisał:

 posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy, faktury, nowe elementy układu kierowniczego. Z rynku wtórnego jest tylko deska i kiera.

A co w tym DR "angielskim" powpisywane ?

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma być? Info gdzie kiera przecież nie ma.

Na polskim badaniu należy wklepać do uwag zaświadczenia informacje o stanie kierownicy w tym aucie i będzie GiT.

(Jako badanie bym to zrobił, ale nie jako naprostowywanie babola po "fajnych chłopcach".)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badań klient może sobie robić ile chce, WK odmówił rejestracji i bardzo dobrze zrobił- przynajmniej znają przepisy.
Ważne jest tylko aby nie robić prerejestracji kolejny raz- bo pojazd w CEP już jest.
 

16 godzin temu, Krzysztof_k0071 napisał:

pięcioletni urlop od badań technicznych to proszę bardzo.

Pięcioletni urlop od badań technicznych to próbował sobie załatwić pierwszy diagnosta, który dla samochodu N1 z kierownicą po prawej stronie wystawił Pozytywny wynik badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem młody stażem wiec po mojej wypowiedzi posypia się różne komentarze ale Panowie nie bierzcie się za takie coś szczególnie jak jest to przekładka.

Mam kontakt z osoba która ma naprawdę wieloletni staż i jest ekspertem w naszej dziedzinie, i chyba mi się zdaje że też ministerstwo podsyła projekty do niego w celu jego opinii. Zadałem takie właśnie pytanie tej osobie co robić w takich przypadkach i napisał mi wprost żebym pod żadnym pozorem nie brał się za takie pojazdy. Fakt przekładki jest niezgody z homologacja danego pojazdu. Pojazd taki powinien być przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT). To że w przeszłości diagności robili takie rzeczy jako ZK to zupełnie inna sprawa. Także rzeczoznawca tu odpada bo nie ma żadnych kompetencji w tej dziedzinie (jak to niektórzy piszą).

Oczywiście jeżeli ktoś chce się w to bawić to proszę bardzo, jednakże uważam że lepiej zostawić to ekspertom w naszej dziedzinie którzy wiedza jak to się je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, seba napisał:

Fakt przekładki jest niezgody z homologacja danego pojazdu.

Każda najmniejsza zmiana w pojeździe jest niezgodna z homologacją.

10 minut temu, seba napisał:

Pojazd taki powinien być przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT).

Ten Twój znajomy chyba nie ma elementarnej wiedzy o naszym fachu i przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seba napisał:

niezgody z homologacja

Jak na razie to warsztaty posiadające klasyfikację pkd 45.20z  które mogą dokonywać zmian w pojeździe powodują, że pojazd traci homologację.

Godzinę temu, seba napisał:

przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT)

Powodzenia w badaniach przez PIMOT na wytrzymałość ściany grodziowej (przegrody czołowej). nie wyobrażam sobie takiego badania jakoby mieli je przeprowadzić na pojeździe jednostkowym. W sensie, że co ? Postawią betonowy słup rozpędzą samochód do 50km/h i przydzwonią w ten słup, później pozbierają wszystko w kontener i oddadzą klientowi wraz z poświadczeniem, że przekładka została zrobiona prawidłowo? :D 
Chodzi o sam fakt żeby producent wydał takie pismo, że przegroda w takim i takim pojeździe jest symetryczna i posiada te same otwory technologiczne po lewej i prawej stronie samochodu. O tym żeby producent napisał, że przewiduję ( i dopuszcza) przekładkę RHD na LHD można zapomnieć :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.