cater3 Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Witam wszystkich miałem dzisiaj taki przypadek Otóż Pan chciał zarejestrować sprinter z kategoria N1 z kierownica po prawej stronie zrobił przegląd z wynikiem pozytywnym chciał auto zarejestrować jednak wiadomo urząd tego nie przyjął, przełożył kierownicę na lewą stronę i chciał zrobić badanie jednak w cepiku nadal widnieje poprzednia prerejestracja z innej stacji z wynikiem pozytywnym. jest przełożona kierownica nowy licznik z innym przebiegiem itp. Orientuje się ktoś Jak zrobic teraz badanie po tej przekładce czy to raczej teraz nie kończąca się opowieść i lepiej odesłać do tamtej stacji i niech poprawiają? Z góry dzięki za podpowiedzi Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Niekończąca się opowieść bardziej. Niech wraca do "fajnego chłopaka z przyjaznej stacji" i prostuje babola. W życiu nie prostowałbym sprawy po "fajnym"! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Ja bym gonił tam gdzie takiego babola zasadzili,niech się martwią co z tym śmierdzącym g***em teraz zrobić. No ale jak już koniecznie chcesz to zrobić to oczywiście przez ZK potem OBT tylko już bez prerejestracji. Tylko też trzeba mieć świadomość że Mercedes kiedyś pismo wystawił że jego pojazdy "Nie podlegają przekładce''. Decyzja należy do ciebie..... aczkolwiek ja osobiście bym gonił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 42 minuty temu, cater3 napisał: lepiej odesłać do tamtej stacji i niech poprawiają? Tak będzie najlepiej.Tylko ja nie wiem co mają poprawiać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 2 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał: Tylko ja nie wiem co mają poprawiać.... Albo nie ma już kto poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 49 minut temu, cater3 napisał: Orientuje się ktoś Jak zrobic teraz badanie po tej przekładce Bez prerejestracji. Wykonać OBT z wpisem w uwagach o przekładce i po sprawie. Oczywiście zakładam, że pojazd sprawny technicznie i warunki spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cater3 Napisano 17 Marzec 2020 Autor Share Napisano 17 Marzec 2020 Spoko dzięki panowie za info odeślę tam gdzie był pierwszym razem i niech sobie kombinują nie będę się w to bawił za dużo problemów Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Na pewno okresowe? Poza tym, należałoby ogarnąć sprawę z wymienionym licznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Jakich problemów? Chyba, że nie jesteś w stanie ocenić prawidłowości przekładki. Teraz, Paprock napisał: Na pewno okresowe? A jakie? Zakładam, że w DR nie ma info o położeniu kierownicy, więc zmiany odpadają. Teraz, Paprock napisał: należałoby ogarnąć sprawę z wymienionym licznikiem. To jest w gestii właściciela/posiadacza. Napisze oświadczenie to można zrobić odczyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 No i to są powody aby babola nie prostować. Dla zasady. Nich prostuje ten mądrala z pierwszego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cater3 Napisano 17 Marzec 2020 Autor Share Napisano 17 Marzec 2020 Sprawny warunki spełnia posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy, faktury, nowe elementy układu kierowniczego. Z rynku wtórnego jest tylko deska i kiera. Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 1 minutę temu, Paprock napisał: No i to są powody aby babola nie prostować. Dla zasady. Szkoda stracić klienta. Co było to było - teraz jest ok. Teraz, cater3 napisał: Sprawny warunki spełnia posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy, To w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cater3 Napisano 17 Marzec 2020 Autor Share Napisano 17 Marzec 2020 Nie wiedziałem czy mogę zrobić kolejne badanie bez konsekwencji jeśli w systemie widnieje poprzednie badanie z wynikiem pozytywnym i auto nadal jest nie przerejestrowane, czy poprostu jedyna opcja to edytować pierwsze badanie i prerejestracje w poprzedniej stacji. Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Teraz, cater3 napisał: Nie wiedziałem czy mogę zrobić kolejne badanie bez konsekwencji jeśli w systemie widnieje poprzednie badanie A jakich niby konsekwencji? Badanie możesz robić nawet codziennie albo kilka razy dziennie jeśli klient płaci i ma taki kaprys. 1 minutę temu, cater3 napisał: czy poprostu jedyna opcja to edytować pierwsze badanie Absolutnie nie jedyna. Niech się martwi ten, co klepnął wynik pozytywny i jak pójdzie po rozum do głowy to niech sobie edytuje. Dla Ciebie to niczego nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cater3 Napisano 17 Marzec 2020 Autor Share Napisano 17 Marzec 2020 Nie mam dużego Doświadczenia bo pracuje dopiero pół roku ale też staram się nie odsyłać gorszych spraw z kwitkiem tylko jeśli to możliwe to jakoś je rozwiązać więc wolę dopytać jeśli czegoś do końca nie jestem pewny, także dzięki wszystkim za informację. Pozdrawiam Wysłane z mojego H3113 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof_k0071 Napisano 18 Marzec 2020 Share Napisano 18 Marzec 2020 Jak chcesz zrobić sobie pięcioletni urlop od badań technicznych to proszę bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Marzec 2020 Share Napisano 18 Marzec 2020 9 minut temu, Krzysztof_k0071 napisał: Jak chcesz zrobić sobie pięcioletni urlop A na podstawie czego? Jakie przepisy złamie wykonując badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosta a8 Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Musi spełniać warunek M-1 pojazd osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Jak to musi? A dla jakiego samochodu ten warunek jest przewidziany, a o jakim rozprawiamy? Bo coś mi się zdaje, że na tapecie jest ciężarówka z kierą po lewej. A co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 (edytowane) 17 minut temu, Paprock napisał: Bo coś mi się zdaje, że na tapecie jest ciężarówka z kierą po lewej. A co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. I badanie pewnie dalej z DR z GB tyle, że tym razem W dniu 17.03.2020 o 22:07, cater3 napisał: posiada opis z zakładu który zajmował się przekładka i opis rzeczoznawcy, faktury, nowe elementy układu kierowniczego. Z rynku wtórnego jest tylko deska i kiera. A co w tym DR "angielskim" powpisywane ? Edytowane 19 Marzec 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 A co ma być? Info gdzie kiera przecież nie ma. Na polskim badaniu należy wklepać do uwag zaświadczenia informacje o stanie kierownicy w tym aucie i będzie GiT. (Jako badanie bym to zrobił, ale nie jako naprostowywanie babola po "fajnych chłopcach".) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Badań klient może sobie robić ile chce, WK odmówił rejestracji i bardzo dobrze zrobił- przynajmniej znają przepisy. Ważne jest tylko aby nie robić prerejestracji kolejny raz- bo pojazd w CEP już jest. 16 godzin temu, Krzysztof_k0071 napisał: pięcioletni urlop od badań technicznych to proszę bardzo. Pięcioletni urlop od badań technicznych to próbował sobie załatwić pierwszy diagnosta, który dla samochodu N1 z kierownicą po prawej stronie wystawił Pozytywny wynik badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Witam Jestem młody stażem wiec po mojej wypowiedzi posypia się różne komentarze ale Panowie nie bierzcie się za takie coś szczególnie jak jest to przekładka. Mam kontakt z osoba która ma naprawdę wieloletni staż i jest ekspertem w naszej dziedzinie, i chyba mi się zdaje że też ministerstwo podsyła projekty do niego w celu jego opinii. Zadałem takie właśnie pytanie tej osobie co robić w takich przypadkach i napisał mi wprost żebym pod żadnym pozorem nie brał się za takie pojazdy. Fakt przekładki jest niezgody z homologacja danego pojazdu. Pojazd taki powinien być przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT). To że w przeszłości diagności robili takie rzeczy jako ZK to zupełnie inna sprawa. Także rzeczoznawca tu odpada bo nie ma żadnych kompetencji w tej dziedzinie (jak to niektórzy piszą). Oczywiście jeżeli ktoś chce się w to bawić to proszę bardzo, jednakże uważam że lepiej zostawić to ekspertom w naszej dziedzinie którzy wiedza jak to się je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 8 minut temu, seba napisał: Fakt przekładki jest niezgody z homologacja danego pojazdu. Każda najmniejsza zmiana w pojeździe jest niezgodna z homologacją. 10 minut temu, seba napisał: Pojazd taki powinien być przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT). Ten Twój znajomy chyba nie ma elementarnej wiedzy o naszym fachu i przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Godzinę temu, seba napisał: niezgody z homologacja Jak na razie to warsztaty posiadające klasyfikację pkd 45.20z które mogą dokonywać zmian w pojeździe powodują, że pojazd traci homologację. Godzinę temu, seba napisał: przebadany przed odpowiednia jednostkę uprawnioną (miał na myśli chyba PIMOT) Powodzenia w badaniach przez PIMOT na wytrzymałość ściany grodziowej (przegrody czołowej). nie wyobrażam sobie takiego badania jakoby mieli je przeprowadzić na pojeździe jednostkowym. W sensie, że co ? Postawią betonowy słup rozpędzą samochód do 50km/h i przydzwonią w ten słup, później pozbierają wszystko w kontener i oddadzą klientowi wraz z poświadczeniem, że przekładka została zrobiona prawidłowo? Chodzi o sam fakt żeby producent wydał takie pismo, że przegroda w takim i takim pojeździe jest symetryczna i posiada te same otwory technologiczne po lewej i prawej stronie samochodu. O tym żeby producent napisał, że przewiduję ( i dopuszcza) przekładkę RHD na LHD można zapomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.